Είπα πως δεν θα γράψω ξανά για οικονομικά. Απλούστατα επειδή δεν αξίζει καν τον κόπο. Γιατί να ασχολείσαι. Η πολιτική ζωή στην Κύπρο έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Είναι όλοι σχεδόν δικηγόροι. Και ως γνωστό ο δικηγόρος δεν είναι οικονομολόγος. Και όταν ακόμα και ο πρόεδρος της επιτροπής οικονομικών της βουλής είναι δικηγόρος τότε σιέσε μέσα. Κάτι φωτεινές εξαιρέσεις στην βουλή τύπου Μαυρίδη είναι απλά αυτό που είπα. Εξαιρέσεις.
Φάνηκε τα τελευταία χρόνια, και όχι μόνο, ότι η οικονομική διαχείριση της χώρας είναι σε νηπιακό επίπεδο. Την Κυπριακή οικονομία την σκέφτομαι σαν ένα FIAT 500 το οποίο οδηγάς με 100 χιλιόμετρα την ώρα ενώ απέναντι σου έρχεται ένα φορτηγό. Οι περισσότεροι θεωρούν δεδομένο ότι πρέπει να φρενάρεις ή τουλάχιστον να ζαοτιμονιάσεις για να αποφύγεις το φορτηγό. Οι Κύπριοι πολιτικοί όμως που είναι και υπεύθυνοι για την οικονομική πολιτική της χώρας νομίζουν ότι έννα περάσουν πουκάς το φορτηγό τζαι εννα γλυτώσουν. Ε εν γίνεται ρε φίλε μου. Είπαμεν εν κόντο τζαι μιτσί αυτοκίνητο το FIAT το πεντακοσάρι αλλά πουκάστο φορτηγό εν χωρεί. Ότι τζαι αν κάμετε. Λαλέι σας τα ούλλη η Ευρώπη αλλά εσείς εν καταλάβετε. Η ακόμα χειρότερα καταλάβετε αλλά εν έχετε τα καρυδάκια να τα εφαρμόσετε.
Το επίπεδο σας είναι τόσο χαμηλό που είναι καταθλιπτικό. Το είδαμε και με την Πραξούλα Κάλλας στις πατάτες τις αντιναχτές. Πολύ μα πολύ χαμηλό το επίπεδο. Και οι ανιδεότητα σας είχε σαν αποτέλεσμα την χρεοκοπία της Κύπρου και το δάνειο από τους Ρώσους. Η ξεφτίλα του να πας στην μητέρα Ρωσία και να της πεις τα έκαμα σκατά σώσε με και εγώ ότι θέλεις. Απλά μεν το πεις παρακάτω. Στα κρυφά. Ώσπου να αποκαλυφθούν οι όροι της συμφωνίας μας θωρούμε τζαι κάμνουμε.
Μετά από όλα αυτά όμως εγώ διερωτώμαι πώς υπάρχουν ακόμα υποστηρικτές του αποτυχημένου μοντέλου του κράτους manager. Τι χρειάζεται δηλαδή ακόμα για να καταλάβουμε ότι δεν πάει άλλο έτσι; Πιάστε τα με την σειρά. Που τα πιο απλά.
Πιάστε για παράδειγμα τον τελευταίο λογαριασμό της ΑΗΚ. Πληρώνουμε το πιο ακριβό ρεύμα στην Ευρώπη. Οι λόγοι διάφοροι. Πρώτο κρούζουμε ακόμα μαζούτ. Κατά τον κ. Πισσαρίδη σε άλλες χώρες για την παραγωγή ηλεκτρισμού χρησιμοποιείται άνθρακας (29%), πυρηνική ενέργεια (27%), φυσικό αέριο (23%), ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (16%) και μόλις 5% πετρέλαιο. Η ΑΗΚ χρησιμοποιεί 100% πετρέλαιο.
Γιατί γίνεται αυτό; Απλούστατα διότι το κράτος manager της ΑΗΚ το οποίο έχει μονοπώλιο στην παραγωγή ενέργειας δεν ένιωσε την απειλή ή και την ανάγκη να επενδύσει άλλες πηγές παραγωγής ενέργειας. Ούτε και ένιωσε ποτέ την ανάγκη να παράγει φτηνή ενέργεια. Γιατί να το κάνει άλλωστε αφού δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Επίσης βάλτε ακόμα ένα 7% πάνω στους λογαριασμούς για το κόστος της έκρηξης στο Μαρί και καταλήγεις στο σημερινό μας χάλι. Αν ήταν ιδιωτική εταιρεία θα είχε ήδη χρεοκοπήσει.
Άλλο παράδειγμα. Η Κυπριακές Αερογραμμές. Για χρόνια και ειδικά στο παλιό αεροδρόμιο είχαν το μονοπώλιο στα landing slots και κουτσοπερνούσαν. Με ζημιά μεν τα περισσότερα χρόνια αλλά περνούσαν. Με μονοπώλιο στις «καλές ώρες» πτήσεων στους δημοφιλείς προορισμούς έπειθαν τους Κύπριους να πετούν μαζί της. Με την κάθοδο όμως άλλων φτηνών εταιριών αυτό το πλεονέκτημα πέθανε. Άνοιξαν και απευθείας πτήσεις για προορισμούς που παλαιότερα ήθελες 24 ώρες να πάς όπως π.χ. Βαρκελώνη και καληνύχτα οι Κυπριακές Αερογραμμές. Με τέτοιο ψηλό λειτουργικό κόστος η χρεοκοπία ήταν δεδομένη. Και οι διάνοιες οι πολιτικοί μας αντί να την κλείσουν να πάει στα ανάθεμα κάμνουν της μεταγγίσεις 25-30 εκατομμυρίων κάθε χρόνο. Κάθε χρόνο εν μέσω κρίσης.
Και ενώ καθόμαστε και χάσκουμε και ανεχόμαστε τα πιο πάνω, διαβάζω ότι πρέπει να φυλάξω νερό και να γεμίσω το ντεπόζιτο μου γιατί θα κοπεί η ροή για τρεις μέρες. Και γίνεται χειμώνα είπαν και όχι καλοκαίρι για να διευκολυνθούν οι καταναλωτές. Ρε δεν γαμι.... λέω εγώ. Σε ποια άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής ένωσης δεν υπάρχει αδιάκοπη παροχή ρεύματος και νερού;;;; Που αλλού ρε;;; Που;;;; Ούτε καν αυτά τα πιο απλά τα βασικά δεν μπορεί να προσφέρει αδιάκοπα το κράτος manager. Ούτε αυτά. Ρεύμα τζαι νερό!!!!!!
Και σου λένε θα μείνει άνυδρη η Λευκωσία για να γίνουν επισκευές στο δίκτυο. Ρε δεν μας χέζετε λέω εγώ. Ωπς sorry παρασύρθηκα. Κρατηθείτε και χέζετε καλύτερα την Παρασκευή που θα έχουμε σίγουρα νερό.
Αν ήταν ιδιωτική εταιρεία και σου έλεγε ξέρεις γλυκέ μου καταναλωτή δεν θα έχεις νερό για 3 μέρες γιατί κάνουμε επισκευές στο δίκτυο τι θα έκανες; Θα της έλεγες ένα μεγαλοπρεπέστατο αϊσιχτίρ και θα πήγαινες στον ανταγωνισμό. Εδώ όμως δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια. Όπως και με το ρεύμα. Δεν υπάρχει ανταγωνιστής της ΑΗΚ άρα κάτσε μαλάκα Κύπριε στους 40 βαθμούς χωρίς κλιματισμό και σκάσε.
Το άλλο. Λες και εσύ δεν πάω ρε μαλάκα μου ένα ταξίδι τωρά που υπάρχουν και φτηνά εισιτήρια. Και το προγραμματίζεις με όλο τον ενθουσιασμό του κόσμου. Τωρά που άνοιξε και η αγορά σου δίνεται επιτέλους η ευκαιρία να φύγεις που την βλακονησίδα για μακρινό ταξίδι σε λογικές τιμές. Φτάνει να το προγραμματίσεις έγκαιρα. Φύλαξες λοιπόν λεφτά και έκλεισες μήνες πριν. Λάρνακα-Προορισμός πρώτος, Προορισμός πρώτος-τελικός προορισμός.
Αμ δε όμως. Βλάκα δεν υπολόγισες ότι θα έχουν απεργία οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην Λάρνακα άρα φάε την παπάρα τώρα. Ξέχασε το connection flight σου. Επήε σόττο. Και γιατί; Επειδή ο μικρός και αδικημένος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας αντί να πιάσει 120,000 ευρώ φέτος θα πιάσει μόνο 115,000 ο καημένος. Ο Μαλάκας. Και έχει το θράσος να απεργεί. Ξέρετε τι έκανε ο Reagan όταν αντιμετώπισε παρόμοιο πρόβλημα. Τους είπε όλους άντε γιε μου στο καλό και τους αντικατέστησε με στρατιωτικούς ελεγκτές. Μέχρι να προσλάβει άλλους. Δικαίωμα στην απεργία θα μου πείτε. Σκατα ρε με 100 και πλέον χιλιάδες τον χρόνο μισθό δεν έχεις κανένα δικαίωμα στην απεργία. Έχεις υποχρέωση μόνο να κάθεσαι να κάμνεις την δουλειά σου και να ευχαριστείς τον πλάστη σου που είσαι τόσο τυχερός. Βλάκα αχάριστε.
Θα μου πείτε ναι ρε αλλά υπάρχει και το παράδειγμα της CYTA που είναι κερδοφόρος ημικρατικός οργανισμός. Εγώ θα σας ρωτήσω κάτι όμως. Πόσο ανταγωνιστική είναι η CYTA; Θα παραδεχτώ ότι η υπηρεσία που προσφέρει είναι όντως καλύτερη συγκριτικά με άλλους ημικρατικούς. Αλλά όπως και να το δούμε δεν είναι καλύτερη από τους ανταγωνιστές της.
Παράδειγμα. Έχετε CYTAVISION; Αν έχετε τότε θα προσέξατε ότι λειτουργεί με τους πιο απαρχαιωμένους αργούς αποκωδικοποιητές που κυκλοφορούν στην αγορά. 5 λεπτά χρειάζονται από το άνοιγμα μέχρι να κάμει load τα κανάλια. Ήμαρτον. Τρώεις ρέεσαι χωνεύκεις πάεις πίσω τζαι ακόμα κάμνει loading. Πόση μίζα πρέπει να ρούφησεν τζείνος ο πεζεβέγκης που έκαμε την παραγγελία των συγκεκριμένων αποκωδικοποιητών;;;; Αυτό φυσικά δεν θα υπήρχε αν ήταν ιδιωτική εταιρεία.
Αλλά ας υποθέσουμε ότι η CYTA προσφέρει όντως τις τέλειες υπηρεσίες τηλεπικοινωνίας. Για να εξακολουθήσει να είναι ανταγωνιστική σε αυτό τον τομέα θα πρέπει να επανεπενδύσει στην τεχνολογία το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της και όχι να το πληρώσει σε μέρισμα. Οι επενδυτές σε τομείς όπως οι τηλεπικοινωνίες δεν περιμένουν κέρδος σε μορφή μερίσματός αλλά κέρδος από την ανατίμηση της τιμής της μετοχής στο χρηματιστήριο λόγω αύξησης μεριδίου αγοράς, εφαρμογής νέας τεχνολογίας κτλ κτλ κτλ.
Η CYTA έδινε μέχρι και φέτος το 100% των καθαρών κερδών της στο κράτος σαν μέρισμα για να γεμίζει τρύπες. Ε εν γίνεται έτσι φίλε μου. Το παζάρι εν λειτουργεί όπως το θέλουμε εμείς. Υπάρχουν κανόνες και όταν τους παραβαίνεις την πληρώνεις. Και θα την πληρώσεις όταν το προϊόν της CYTA δεν θα είναι πλέον ανταγωνιστικό γιατί έκοψες πίσω σε τεχνολογία και αναπόφευκτα θα πιάσεις τον πούλλο σε μερίδιο αγοράς. Παραδείγματα πολλά. Εν μπροστά μας τζαι θωρούμεν τα. Εν τζαι πρέπει να είσαι τζαι κανένας καθηγητής για να προλάβεις την καταστροφή. Ήταν τζαι άλλοι πριν που σένα τζαμέ τζαι επάθαν την. Εσύ το μόνο πού έσιεις να κάμεις ένει να ανοίξεις τα μαθκια σου.
Για τι άλλο να μιλήσουμε; Για το ΧΑΚ ίσως; Το χρηματιστήριο του μισού εκατομμυρίου τζίρο την μέρα. Χαχαχαχα αν είναι δυνατόν!!! Για τα συμβούλια πατατών, τους δήμους, το ΡΙΚ;
Το κράτος δεν είναι manager. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ MANAGER. Πάρτε το χαμπάρι. Ξυπνάτε πριν είναι αργά. Sorry όμως ξέχασα είναι ήδη αργά.
Απλά respect!
ΑπάντησηΔιαγραφή:)
ΑπάντησηΔιαγραφήθα έλεγα ότι οι πολιτικοί μας νομίζουν πως το φιατούι θα βγάλει φτερά και θα πετάξει πάνω από όλα τα φορτηγά! ούτε allways να ήταν!
ποτέ δεν είναι αργά για το κουτόχορτο. φάε και άλλο. έχεις χωνέψει καλά την προηγούμενη δόση...
Διαγραφήοι χυδαίοι ανόητοι πάντα χρησιμοποιούν την ανωνυμία,τί να γίνει...
Διαγραφήγια τον συγγραφέα του άρθρου πιο πάνω ήταν η αναφορά σεμνή μου ονοματεπώνυμη. όχι για σένα.
Διαγραφήέχει σημασία σε ποιόν το έγραψες ή τί έγραψες;
Διαγραφήγια σένα έχει σημασία ότι αναφέρτηκα σε κουτόχορτο που έφαγε ο αρθρογράφος ή ότι είμαι ανώνυμος;
Διαγραφήνομίζω αυτά που έγραψες κάμνουν reflect στον τρόπο που σκέφτουνται πολλοί..αλλά το κρίμα εν οτι εν το σκέφτεται και κανένας που έχει την εξουσία να αλλάξει κάτι.
ΑπάντησηΔιαγραφήανάλογη συζήτηση έγινε στο μπλοκ του στροβολιώτη και αντιγράφω εδω σχόλια μου και άλλων σχολιαστών σχετικά
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://strovoliotis.wordpress.com/2010/07/12/
από σχολιαστές που ζουν στην Γερμανία και στην Ελβετία που ήδη ζουν τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης
Ράνια PERMALINK
Ιουλίου 13, 2010 12:47
Στροβολιότη,
Καταρχήν να σου πω μπράβο που γράφεις μια τόσο προκλητική άποψη. και μπράβο σε όσους σχολιάσαν κόσμια.
Προσωπικά διαφωνώ εντελώς με την πρόταση σου.
Παραδείγματα μπορώ να φέρω πολλά. Τα τρένα στη Γερμανία που μετά που την ιδιωτικοποίηση αρχίσαν οι καθυστερήσεις, να …φεύκουν πόρτες εν κινήσει, να μεν δουλεύκει ο κλιματισμός (εφυρτήκαν κάποια γυμνασιόπαιδα προχτές που την πυρά). Και εννοείται ότι εν πανάκριβα.
Τα τρένα του Βερολίνου. Πέρσι το καλοκαίρι το Βερολίνο έμεινε χωρίς τρένα για ολόκληρο το καλοκαίρι επειδή εν εκάμναν σέρβις για να γλυτώσουν λεφτά. Και το 1/3 των βαγονιών εχάλασε.
Οι αερομεταφορές στην Ελλάδα που για να πάεις που Αθήνα-Θεσαλλονίκη με την Ετζίαν (που εσυγχωνεύτηκε με την πουλημένη Ολυμπιακή) εν 2 φορές πιο ακριβά που το Αθήνα-Λονδίνο…και πίσω
===
άρθρα που επιβεβαιώνουν το περιστατικό και άλλα που είχαμε θάνατο ανθρώπων συνεπεία της μη συντήρησης από την εταιρεία
Why German Trains No Longer Run on Time
http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,496257,00.html
http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,705963,00.html
http://www.wsws.org/articles/2011/feb2011/trai-f03.shtml
για τους ιδιωτικούς σιδηρόδρομους της αγγλίας που είναι στα ίδια χάλια με της γερμανίας
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/may/22/will-hutton-rail-privatisation-disastrous
http://www.christianwolmar.co.uk/books/the-great-british-railway-disaster/
http://www.jrtr.net/jrtr34/f16_mat.html
στην αργεντινή τα ίδια και τρισχειρότερα από την ιδιωτικοποίηση
http://mlvzero.blogspot.com/2012/02/privatisation-derailed-argentinas-rail.html
http://www.irastimes.org/Disaster_Management_over_European_Railway_Systems.htm
Δεν ξέρω αν μπορώ να συμφωνήσω 100% με το συγκεκριμένο σχόλιο.
ΔιαγραφήΑν και θεωρώ πως τα Μ.Μ.Μ. το νερό,ο ηλεκτρισμός και το τηλέφωνο θα έπρεπε να είναι προστατευόμενα ως κοινωνικά αγαθά,βλέπω την Δωρεάν Παιδεία να μην είναι εφικτή προ πολλού στην Κύπρο,και θα προστατέψουμε τις Κυπριακές Αερογραμμές και την ΑΤΗΚ που εδώ και χρόνια διαθέτουν μόνο ακριβά προϊόντα και άσχημη μεταχείρηση πελατών;
Χρησιμοποιώ καθημερινά τα τρένα της Γερμανίας,κι έχω ταξιδέψει αμέτρητες φορές με τρένα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Η καθαριότητα και η άνεση που σε περιμένει ακόμη και στα ταπεινά τρένα των κοντινών αποστάσεων, δεν συγκρίνεται με την βρωμιά των τρένων του Βελγίου,της Γαλλίας,της Αγγλίας.
Ούτε το πρόγραμμα των διαδρομών μπορεί να συγκριθεί με αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης. Είναι τουλάχιστον λάθος να γίνεται σύγκριση με τον βρεττανικό σιδηρόδρομο.
Τα τρένα του Βερολίνου δεν σταμάτησαν να λειτουργούν, υπήρξαν μεν προβλήματα που σήμαινε λιγότερα τρένα,ναι αλλά κανένας δεν έμεινε κολλημένος στην στάση του!
Όσοι είχαμε χρονιαία κάρτα, αποζημιωθήκαμε με 2 δωρεάν μήνες ενώ μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε το μετρό,τα λεωφορεία και τα τραμ,που σίγουρα δεν υπολειτουργούσαν.
Πρέπει να προσέχουμε τα τοπικά άρθρα,και τί αναφέρουν. Οι Γερμανοί συνηθισμένοι στην ακρίβεια του δευτερολέπτου,εννοείται πως ενοχλήθηκαν από την κατάσταση, κανένας από τους υπόλοιπους όμως δεν έκανε κάτι τέτοιο.
Έχει να κάνει με την μερική ιδιωτικοποίηση (και όχι ολική αν δεν λανθάνομαι)της Εταιρείας ή την κακή πληρωμή των κρατικών υπαλλήλων,που αυτή τη στιγμή απεργούν σε όλα τα κρατἰδια αλλά όχι στο Βερολίνο;
κυπρέος που ζει στην ελβετία
ΑπάντησηΔιαγραφήAceras Anthropophorum PERMALINK
Ιουλίου 12, 2010 09:15
Φίλε μου διαφωνώ κάθετα με την ανάλυση σου. Βλέποντας τι γίνεται στην Ευρώπη, ότι πουλήθηκε το κλαίει τώρα ο λαός του οποίου η Κυβέρνηση το πούλησε.
Στην Ελβετία πουλήθηκε η τηλεφωνία. Έχουμε το πιο ακριβό τηλέφωνο. Πουλήθηκε η suissair. Έχουμε την Lufthansa που μας μιλά μόνο γερμανικά, κάμνει μόνο τα κερδοφόρα δρομολόγια χωρίς να δρώνει το φτίν της για άλλα εθνικά συμφέροντα της Ελβετίας, όπως ο τουρισμός, ή πολιτικές σχέσεις. Ο ηλεκτρισμός δεν πουλήθηκε. Έχουμε τον πιο φτηνό τζιαι οικολογικό ηλεκτρισμό της Ευρώπης. Στην Αγγλία που πουλήθηκε, ο μικροκαταναλωτής πληρώνει πιο ακριβά τζιαι μειώθηκαν μόνο οι τιμές για τους μεγάλους καταναλωτές που αφήνουν κέρδος. Τα τραίνα που ιδιοτικοποιηθήκαν στην αγγλία … άλλη τραγική ιστορία. Ντελούξ βαγόνια που τζιοιλούν πάνω σε σαραβάλλες ράγες.
=================
osr PERMALINK
Ιουλίου 12, 2010 16:37
και μόλις τα πουλήσει τσουπ…………… οι ιδιωτικές εταιρείες θα αυξήσουν κατακόρυφα τους λοαρκασομους τους τζαι εκάτσαμεν πάνω ούλλοιιι….
δηλαδή όταν πχ η ΑΗΚ που πλέον θα είναι ιδιωτική και θα έχει και το μονοπώλιο θα πει ότι θα αυξήσω τους λογαριασμούς σας κατά 150% τι θα μπορεί να κάνει ο καταναλωτής;
να πάει στην κυβέρνηση του; μα θα πει “εγώ εν τζαι῾” ….. τι να πω ρε
osr PERMALINK
Ιουλίου 13, 2010 10:56
η cyta ειναι ημικρατική
τζαι τόσο πολλά αφηνιάσαν οι θαυμαστές της ακρίβειας και προστάτες αυτών που φκάλλουν πα στην ράσση ούλλων μας
που ο εκπρόσωπος τους ο ματάκιας που ειχε καμερες παντού στην Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού και τον παρέτησαν ο Χριστοφίδης έβγαλε φιρμάνι για χάριν του ανταγωνισμού τάχα
με την οποία έλεγε ότι η cyta ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ τις τιμές της!!!!!!
ούτως ώστε η areeba τότε mtn τώρα να μπορεί να την …..ανταγωνιστεί….
όπου υπήρξαν ιδιωτικοποιήσεις υπήρξαν απίστευτες αυξήσεις
και μιλάμε για αγαθά πρώτης ανάγκης
δεστε τι γίνεται με τις πεζίνες
πόσες είναι; εκο lukoil shell petrolina esso … υπάρχει ανταγωνισμός;;;;;
ΑΝΕΚΔΟΤΟ
απλά μας κλέβουν όλοι μαζί
ΑΗΚ ρεύμα….. άτε για τον χώρο της κύπρου να έρτει άλλη μια (που δεν εshει chance άλλα άτε για χάριν συζήτησης) εταιρεία
υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ανταγωνισμός με δύο εταιρείες;;;;;;;;;;;;;;;;
ΑΝΕΚΔΟΤΟ
εδώ στο γάλα στο ψωμί με τόσες αμέτρετηες υπεραγορές φούρνους περίπτερα κλπ
και έχουμε το πιο ακριβό γάλα στην ΕΕ και ίσως στον κόσμο
τι ανταγωνισμός και κουραφέξαλα
δεν υπάρχει ούτε υγιής ούτε άρρωστος ανταγωνισμός
δεν υπάρχει ανταγωνισμός
υπάρχουν καρτέλ
και μιλάμε για είδη πρώτης ανάγκης
και ένα τελευταίο που έγινε τζαι ταινεία
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ακόμα και το νερό"
EVen the water
στην Βολιβία το κράτος ιδιωτικοποίησε και έδωσε σε εταιρείες την διαχείριση του νερού
αμέσως τριπλασιάστηκαν οι τιμές και όχι μόνο αυτό αλλά ποινικοποιήθηκε το μάζεμα του νερού!!!!! μόνο η εταιρεία μπορούσε να το διαχειρίζεται!! και φυσικά οι βολιβιανοί εξεγέρθηκαν τζαι εστείλαν τις εταιρείες στον θκιάολο
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=80&aid=420371&cid=122
http://www.commondreams.org/views/071500-101.htm
http://www.youtube.com/watch?v=aTKn17uZRAE
Εγω θα ήθελα ενα μη μυθολογικό παράδειγμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ποια χώρα, είναι όλα ιδιωτικά και όταν σου πει η υδατοπρομήθεια "καταναλωτή για τρεις μερες θα εχεις περιορισμενο νερό γιατι γινονται αναγκαία εργα" εσυ λαλεις της πιας τα παπαρια μου τζαι παεις στην καλή ανταγωνίστρια την ίδια μερα κατα χιλιάδες ή εκατομμύρια.
η αναρτηση εν μυθολογημα. εν το ονειρο καποιου που νομίζει πως ο κόσμος των ιδιωτών εν ενα ωραίο λουνα παρκ με παιχνιθκια τζαι ο καταναλωτής καποιος που εσιει ιδιοκτητη μηχανουα με φισιες τζαι παει όπου θέλει για όσο θέλει.
επίσης θέλω αντικειμενική απάντηση - δηλαδή με αριθμούς - πόσοι ελεγκτες πιαννουν 120 χιλιάδες - αν υπαρχει έστω τζαι ενας να λεχθεί - ποσοι ενι ούλλοι οι ελεγκτες εναέριας κυκλοφορίας τζαι ποιός εν ο μεσος μισθός της πλειοψηφίας τουτων των υπαλλήλων.
όι φουσκες όπως του χρηματιστηρίου. νουμερα.
τοσοι υπαλλήλοι.
τζαι τοσοι πιαννουν τοσες σιλιαες.
τζαι τοσοι τόσες.
να κατεβουμεν που την τάση να κτιζουμεν ωραίους κοσμους σε λάθος πληροφορίες. για να μεν πω σε ψέμματα γιατί εν θεωρώ πως εσύ Κριτικ εσιεις λογο να παραποιείς πληροφορίες όπως π.χ τα κόμματα τζαι οι εφημερίδες.
κακιά δυσδαιμόνα...άσε τον άνθρωπο να ζήσει το όνειρο του. που ξέρεις εσύ ότι είναι εφιάλτης; μα δεν βλέπεις καθόλου τραπεζικές διαφημίσεις; τι άνθρωπος είσαι;
Διαγραφή"σκέψου το γίνεται"..."εδώ σήμερα εδώ και αύριο"
Κρίτικς ήμαστεν ούλοι όσοι είμαστε μπλόγκερς, τζαι στα μπλόγκ ό,τι θέλουμεν λαλούμεν. Βασικά... ναι, ενεν ούλα τέλεια αλλά γιατί πιστεύουμε ότι η λύση εν οι ιδωτικοποιήσεις; Και γιατί η λύση εν άσπρη μαύρη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ ότι οι Κ.Α. εν μαύρη τρύπα χρημάτων τζαι πρέπει να κλείσουν, διαφωνώ για την ΑΗΚ τζαι τα νοσοκομεία για πολλούς τζαι διάφορους λόγους (είμαι σίουρος ότι ούλοι μπορούν να σκεφτούν πολλούς). Προτιμώ να έσιει τζαι κρατικά τζαι ιδιωτικά νοσοκομεία ας πούμε. Εν καλά να κάμνουμε κριτική αλλά εν τζαι καλά να διούμε μια πλήρη εικόνα αν θα κρίνουμε με τόσο μένος. Φυσικά τούτο εν προσωπικό μπλόγκ τζαι όι ακαδημαϊκή μελέτη - γι'αυτό ενεν ανάγκη να γινούμαστε τζαι τόσον αμυντικοί - όσοι γίνουνται.
Βασικά τζίνον που λαλώ εν ότι δεν γίνεται να αντιμετωπίζουμε ούλα τα πράματα με τον ίδιο τρόπο/λύση. Το κάθε ζήτημα έχει λεπτομέρειες τζαι μικρότερα ζητήματα που χρίζουν της προσοχής τζαι την σημασίας τους αναλόγως με τον τομέα... Απλά στην Κύπρο δεν βλέπουμε τα ζητήματα... ο καθένας αναλόγως με το κόμμα/ιδέες/περιοδικά που εδιάβασε/πανεπιστήμιο κτλ επαναλαμβάνει τες ιδέες του τζαι δίνει ένα παράδειγμα για το αντίθετο νομίζοντας ότι ισχύει σε ούλες τες περιπτώσεις.
Δαμέ εν ένα μπλόγκ φυσικά τζαι εν οκ - συζητούμε ανταλλάσουμε ιδέες. Το πρόβλημα εν ότι οι πολιτικοί μας εν στο ίδιο αν όχι σε χειρότερο επίπεδο που συζητούν...
Κοπέλια...Εν περιμένω να συμφωνήσω στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων με ούλλους. Αλλά εγώ προσωπικά θεωρώ ότι η ιδιωτικοποίηση συγκεκριμένων υπηρεσιών όπως αερογραμμές ηλεκτρισμός τηλεπικοινωνίες και η ένταξη τους στο ΧΑΚ μόνο καλό μπορεί να κάνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν περιμένω οτιδήποτε χειρότερο με την ιδιωτικοποίηση των πιο πάνω οργανισμών. Νομίζω πιάσαμε πάτο. Η ΑΗΚ παρά το ότι έχει μονοπώλιο εδώ και χρόνια κάνει ζημιές. Αν είναι δυνατόν. Επίσης η εξάρτηση της από το κράτος μας έφερε στα χάλια του καλοκαιριού.
Επίσης δεν καταλαβαίνω τον λόγο ύπαρξης των Κυπριακών Αερογραμμών. Απλά για να κάνει 30 εκατομμύρια ζημιά τον χρόνο για να μου προσφέρει τι; Το μόνο που ίσως προσφέρει είναι 2-3 έξτρα δρομολόγια τα οποία δεν είναι επικερδή για να τα κάνει κάποια άλλη αερογραμμή. Κάμετε ενα cost-benefit analysis και πέστε μου αν αξίζει τον κόπο να πληρώνουμε κάθε χρόνο 30 εκατομμύρια για 2-3 δρομολόγια.
Άσε που το χρηματιστήριο μόνο όφελος μπορεί να δει από την ένταξη 2-3 μεγάλων εταιριών στο ταμπλό. Δεν μιλώ για ιδιωτικοποίηση όλων των υπηρεσιών τώρα. Μιλώ για σταδιακή και βλέπουμε. Δεν λέω ότι τα νοσοκομεία πρέπει να είναι ιδιωτικά και να μην υπάρχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Αλλά ότι τζαι αν μου πείτε εγώ δεν βλέπω λόγο οι πιο πάνω εταιρίες να μένουν κάτω από ένα κακό manager (με αποδείξεις εξόφθαλμες πλέον) απλά τζαι μόνο για να ικανοποιούν ορισμένοι την ιδεολογία τους. Και το ότι η κυβέρνηση ήταν κάκιστος manager νομίζω μπορείτε να το δείτε καθημερινά. Είτε γιατί δεν έχεις ηλεκτρισμό είτε γιατί περιμένεις να πάεις τουαλέτα στην δουλειά να κατουρήσεις γιατί σπίτι δεν έχεις νερό να τραβήσεις το καζανάκι.
Όποια άλλη θεωρία τζαι αν μου αναπτύξετε εμένα μες τον εγκέφαλο μου ακυρώνεται από το πιο πάνω καταστροφικό management της κυβέρνησης. Σειρότερα εν γίνεται.
Υ.Γ. Και φίλη Disdaimona η απάντηση στο ερώτημα σου είναι ναι. Εγώ προσωπικά εαν η ιδιωτική εταιρία που μου παρείχε νερό μου έλεγε ότι για τρεις μέρες θα μου το κόψει και υποχρεωτικά θα πρέπει να φυλάγω την πίττα σουβλάκια που έφαγα σε άλλη βρομερή καφέ μορφή για 3 μέρες να κουλιάζει ώσπου να έρτει πίσω το νερό τότε ναι θα πήγαινα στον ανταγωνισμό. Εάν εσείς το θεωρείτε οκ και δεν θα πηγαίνατε σε ανταγωνιστή τότε ίσως έχεις δίκαιο και ίσως αποτύχουν οι ιδιωτικοποιήσεις και ο ανταγωνισμός στην Κύπρο.
δεν απαντησες απολύτως τίποτα στις επιφυλάξεις που τέθηκαν
Διαγραφήμα απολύτως τίποτα όμως
Φίλε μου Osr νομίζω ότι απάντησα. Είπα ότι πιστεύω ότι οι ιδιωτικοποιήσεις πρέπει να ξεκινήσουν από ΑΗΚ, Cyprus Airways και βλέπουμε. Αυτό ωφελεί και το χρηματιστήριο το οποίο εν ετοιμοθάνατο. Η ιδιωτικοποίηση τους μόνο καλύτερα μπορεί να κάνει τα πράγματα και αποκλείεται χειρότερα. Γιατί χειρότερα δεν γίνεται. Πες μου τι χειρότερο μπορεί να γίνει με την ΑΗΚ;
ΔιαγραφήΕίπα επίσης ότι η CYTA εάν ιδιωτικοποιηθεί θα γλυτώσει από το κοράκι το κράτος που της ρουφά τα κέρδη και δεν την αφήνει να αναπτυχθεί.
Τώρα όσο αφορά τα άλλα που ανάφερες δεν μπορώ να σχολιάσω την κάθε ιδιωτικοποίηση που έγινε στην Ελβετία στην Αγγλία και την Βολιβία. Ορισμένες φαντάζομαι ήταν επιτυχημένες και άλλες όχι. Ενι ξέρω. Τούτο που ξέρω ένει ότι που κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε γιατί οι εν λόγω εταιρίες οι δικές μας όπως είναι αυτή την στιγμή δεν είναι βιώσιμες ούτε ανταγωνιστικές.
ας πούμε φίλε ότι ιδιωτικοποιείται η ΑΗΚ και την επόμενη μέρα.... άτε ας μεν είμαστε υπερβολικοί μετά από 3 μήνες επικαλούμενοι τάχα την κρίση και μπλάμπλά αυξάνει τους λογαριασμούς ρεύματος κατά 150% όπως σου έγραψα πάνω
Διαγραφήτι κάνει ο απλός άνθρωπος;
πως θα πιέσει; ακριβώς γιαυτό ανέφερα το παράδειγμα της ιδιωτικοποίης του νερού στην Βολιβία που αυξήθηκε κατά 300% και με εξέγερση ο κόσμος τους έστειλεν στον θκιάολο
τουλάχιστον τωρά μέσω του κράτους υπάρχει πιέση για έλεγχον της κερδοσκοπίας όπως έγινε πρόσφατα με την ανάκληση του χαρατσιού που επήαν να επιβάλουν, όταν επροσπάθησαν να περάσουν να βάλουν πρόστιμο 5 ευρώ αν δεν το πληρώσεις στην ώρα σου και 5% τόκο!!!!!
ακριβώς εν τούτο που λέω
η cyta μια χαρά είναι τζαι μια χαρά βιώσιμη φίλε μου.....δηλαδή αντί το κράτος το κοράκι εσύ προτιμάς να τα πιάνει ο Χ επιχειρηματίας;;;;
Καλά τούτον πως ακριβώ βοηθά τον κόσμο;;;;;;;
Εν καταλάβω γιατί τούτον εν καλό..
σου έγραψα κάποια απλά πράγματα και είναι σε αυτά που λέω ότι δεν απάντησες ειδικά με τις πεζίνες τα γάλατα τα ψωμιά κλπ
"όπου υπήρξαν ιδιωτικοποιήσεις υπήρξαν απίστευτες αυξήσεις
και μιλάμε για αγαθά πρώτης ανάγκης
δεστε τι γίνεται με τις πεζίνες
πόσες είναι; εκο lukoil shell petrolina esso … υπάρχει ανταγωνισμός;;;;;
ΑΝΕΚΔΟΤΟ
απλά μας κλέβουν όλοι μαζί
ΑΗΚ ρεύμα….. άτε για τον χώρο της κύπρου να έρτει άλλη μια (που δεν εshει chance άλλα άτε για χάριν συζήτησης) εταιρεία
υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ανταγωνισμός με δύο εταιρείες;;;;;;;;;;;;;;;;
ΑΝΕΚΔΟΤΟ
εδώ στο γάλα στο ψωμί με τόσες αμέτρετηες υπεραγορές φούρνους περίπτερα κλπ
και έχουμε το πιο ακριβό γάλα στην ΕΕ και ίσως στον κόσμο
Από τη στιγμή που το κράτος σημαίνει πελατειακή κομματοκρατία και ό,τι αυτή συνεπάγεται σε όλα τα επίπεδα, συμφωνώ με την ιδιωτικοποίηση ΟΛΩΝ των οργανισμών (υγείας, παιδείας κλπ) ακόμα και των δήθεν θεσμικών όπως οι φυλακές, το πανεπιστήμιο κ.ο.κ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ίδιο πιστεύω και για την Εκκλησία, το Στρατό, τα σώματα ασφαλείας. Κυρίως σε ένα λειψό κράτος που το μονο που έχει να αποδέιξει είναι επιπλέον αυτοκτονικές διαθέσεις.
Αυτό που θέλω να πω τόσο ακραία είναι πως εμπιστεύομαι την αδίστακτη και απάνθρωπη ελεύθερη αγορά πιο πολύ από ότι τους πολιτικούς και θρησκευτικούς μας "προστάτες".
-μχ
Είναι ήδη ιδιωτικοποιημένο το κράτος: Όποιος βγει στην εξουσία σπεύδει να εξασφαλίσει τα ιδιωτικά του συμφέροντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοβαρά τώρα: Οργανισμοί κοινής οφέλειας όταν υπόκεινται σε ιδιωτικοποιήσεις, δυνατόν να απομακρυνθούν από τον έλεγχο της λαϊκής κυριαρχίας. Το πιο πάνω παράδειγμα της Βολιβίας είναι επ΄αυτού.
Το δικό μας κράτος πάσχει από εγγενείς δυσλειτουργίες. Μακάρι να είχα μπλογκ να εκφραστώ αλλά ας μου επιτρέψει ο φίλος κρίτικ να γράψω δύο γραμμές:
Το πολίτευμα είναι πενταετής προεδρική μοναρχία. Δεν υπάρχει επαρκής μηχανισμός ελέγχου και ισορροπιών. Αποτέλεσμα, ο μονάρχης να τιμωρείται (αν δεν τον υποστηρίξει το ΔΗΚΟ δηλαδή) μόνο κάθε πέντε χρόνια.
Η προηγμένη δημοκρατία απευθύνεται απευθείας στο λαό: Τα πιο σημαντικά θέματα καταλήγουν σε δημοψήφισμα.
Η προηγμένη δημοκρατία απαιτεί και ειδική γνώση. Η κατ' επίφαση (κομματική) γνώση δεν μετρά. Δεν υπάρχει δια νόμου απαίτηση για επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων στα συμβούλια και στις επιτροπές. Το μόνο κριτήριο η κομματική ταυτότητα.
Υπάρχουν τρομακτικά εμπόδια στην ανάπτυξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που ενδεχομένως να προσκρούουν σε συνταγματικές διατάξεις. Υπάρχει τρομακτική γραφειοκρατία. Μου αρέσει η ρήση bureaucracy is expanding to meet the needs of the expanding bureaucracy.
Και άλλα πολλά.
Αν το κράτος λειτουργήσει με το accountability μιας εταιρείας, τότε δεν απαιτούνται ριζικές ιδιωτικοποιήσεις.
ΟΟΟΟΟΟ! Akkanouris!!! nomizw en h prwth fora pou symfwnw mazi sou se kati!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αν το κράτος λειτουργήσει με το accountability μιας εταιρείας, τότε δεν απαιτούνται ριζικές ιδιωτικοποιήσεις."
Μια χρυσή τομή μεταξύ της βολεμένης χοντρής τυφλής δισκυνιτης γερασμένης αρκούδας κράτους και του άπληστου, ruthless φιδιού ιδιώτη με dollar/euro signs αντι για κόρες ματιού.
Ωριμότητα και τσίππα. Με λίγα λόγια: Σάστα τζιαι εγύρασιν.
Υ.γ. μια καλή αρχή είναι να σταματήσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι να πιάνουν πάντα όλοι άριστα στις αξιολογήσεις τους και να απολύουν και κανένα μέσα μέσα όταν του αξίζει.
Χριστίνα
@ Χριστίνα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεν με αππώννεις. Θκιο λεπτά κάμνω σε να διαφωνήσεις πάλε. :)
H AHK (με εξαίρεση τους τελευταίους μήνες μετά το Μαρί) μιά χαρά πλεονάσματα είχε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ζήμιωνε τα δημόσια ταμεία, ίσα ίσα.
Δηλαδή τι θέλουμε? Να ξεπουλήσουμε μια καθόλα κερδοφόρα επιχείρηση?
Το ίδιο και η Cyta. Αν δεν την ανάγκαζαν να πουλά ακριβά τις υπηρεσίες της, δε θα μπορούσε να την ανταγωνιστεί κανείς.
Δεν είναι καθόλου δίκαιη η σύγκριση αυτών των 2 οργανισμών με τις Κ.Α.
Ασε που πουθενά στον κόσμο η ιδιωτικοποίηση δεν ήταν σε όφελος του κόσμου.
Kaisi,
ΑπάντησηΔιαγραφή. Η ιδιωτικοποίηση οφέλεσε την τεχνολογική ανάπτυξη.
Υπάρχουν διαφορετικά είδη ιδιωτικοποίησης. Πάρε π.χ την EADS.
Επιπλέον το πρόβλημα με τις εταιρείες δημοσίας ωφέλειας στην Κύπρο είναι η ελλειπής επαναεπένδυση. Αν και υπάρχουν τα κεφάλαια αυτά δεν επαναπενδύονται επαρκώς στην αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών. Αυτό γίνεται ελλείψει ανταγωνισμού καθώς δεν υπάρχει κίνητρο για αποτελεσματικότερες υπηρεσίες.
Π.χ Υπάρχουν έρευνες για αξιοποίηση της ηλιοφάνειας της Κύπρου από τη δεκαετία του 70. Το κράτος, δεν έχει προωθήσει αρκετά την εναλλακτική τεχνολογία (την έχει προωθήσει όσο χρειάζεται για να απορροφήσει τα σχετικά κονδύλια από την ΕΕ).
Αν το κράτος και η κομματοκρατία είχαν υπόψη τους το συμφέρον του πολίτη, τότε απλούστατα δεν θα διόριζαν ανεπαρκέστατα κομματικά στελέχη σε επιτροπές διαχείρησης εταιρειών δημοσίου συμφέροντος. Το κράτος θα έσπευδε να εξασφαλίσει τη συμμετοχή Κυπρίων υπερ-εγκεφάλων.
Φίλε OSR στο ερώτημα σου εάν προτιμώ να τα πιάνει ο Χ Ψ επιχειρηματίας αντί το κράτος η απάντηση μου είναι ναι προτιμώ. Όταν το 43% των συνολικών εξόδων του κράτους πάει για τους μισθούς του προσωπικού και τις πληρωμές κοινωνικών ασφαλίσεων τότε ναι γιατί όχι. Γιατί να έχω μια εταιρία η οποία πασχίζει να κάμει κέρδος για να πληρώσει την ΑΤΑ και τις προσαυξήσεις των κυβερνητικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο κάτω κάτω ο ΧΨ επιχειρηματίας και ιδιώτης μπορεί να είμαι εγώ ή εσύ που θα επενδύσουμε ένα μικρό ποσό και να αγοράσουμε μετοχές της ΑΗΚ όταν αυτή ιδιωτικοποιηθεί και μπει στο ΧΑΚ.
Επίσης όσο αφορά τις τοποθετήσεις στα συμβούλια και την επανεπένδυση των κερδών σε νέα τεχνολογία νομίζω το καλύψαμε πιο πάνω στο κείμενο αλλά το είπε και Ακκανούρης. Γιατί η ΑΗΚ κρούζει ακόμα πετρέλαιο δηλαδή; Γιατί ένα τεράστιο ποσοστό των κερδών πήγαινε στο κράτος σαν μέρισμα για να πληρωθούν τα πιο πάνω έξοδα αντί σε επανεπένδυση σε τεχνολογία. Το ίδιο ισχυει και για την ΑΤΗΚ
Από την στιγμή που είναι κρατικές εταιρίες οι πιο πάνω τότε εγώ σαν πολίτης της Κυπριακής δημοκρατίας είμαι πελάτης αλλά και ιδιοκτήτης. Σαν τέτοιος όμως τι λόγο έχω στην επιλογή του διοικητικού συμβουλίου αυτών των εταιριών και κατ’ επέκταση στις αποφάσεις αυτού. Καμία απολύτως. Και από την στιγμή που δεν συμφωνώ με τις αποφάσεις, την στρατηγική και τις επενδύσεις της εν λόγω εταιρίας τότε έχω κάθε δικαίωμα να υποστηρίζω την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της.
Τέλος. Μα Καισί δεν είναι κανένα επίτευγμα να πούμε ότι η ΑΗΚ έκανε 70 εκατομμύρια κέρδος το 2010. Έχει μονοπώλιο στην πώληση ενέργειας. Έπρεπε τόσα χρόνια να κάμνει πολλαπλάσιο κέρδος από ότι κάμνει. Δεν είναι επιχείρημα υπέρ της ΑΗΚ τα 70εκ κέρδος του 2010 με εισοδήματα 800εκ. Μάλλον το αντίθετο είναι.
Επίσης δεν συμφωνώ ότι θα μπορούσαν να είναι ψηλότεροι οι λογαριασμοί εαν ήταν ιδιωτική εταιρία η ΑΗΚ. Ήδη είναι πολύ ακριβή.
"Γιατί να έχω μια εταιρία η οποία πασχίζει να κάμει κέρδος για να πληρώσει την ΑΤΑ και τις προσαυξήσεις των κυβερνητικών."
ΔιαγραφήΓιατί μπορεί να μην προτιμάς μια ιδιωτική εταιρία να σε κάνει ότι θέλει με ένα σωρό άνεργους να την παρακαλούν για δουλειά δεχόμενοι μεροκάματο όσα όσα.
"Στο κάτω κάτω ο ΧΨ επιχειρηματίας και ιδιώτης μπορεί να είμαι εγώ ή εσύ που θα επενδύσουμε ένα μικρό ποσό και να αγοράσουμε μετοχές της ΑΗΚ όταν αυτή ιδιωτικοποιηθεί και μπει στο ΧΑΚ."
Όπως μας τα έχουν ξαναμοιράσει στο παρελθόν? Όχι ευχαριστώ. Μια φορά παραπάτησα δεν ξαναπετάω τους κόπους μου, την εμπιστοσύνη μου δεν την χαρίζω ξανά.
"Από την στιγμή που είναι κρατικές εταιρίες οι πιο πάνω τότε εγώ σαν πολίτης της Κυπριακής δημοκρατίας είμαι πελάτης αλλά και ιδιοκτήτης. Σαν τέτοιος όμως τι λόγο έχω στην επιλογή του διοικητικού συμβουλίου αυτών των εταιριών και κατ’ επέκταση στις αποφάσεις αυτού. Καμία απολύτως. Και από την στιγμή που δεν συμφωνώ με τις αποφάσεις, την στρατηγική και τις επενδύσεις της εν λόγω εταιρίας τότε έχω κάθε δικαίωμα να υποστηρίζω την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της."
Ενώ οι μικρομετόχοι της Λαικής τράπεζας συμμετείχαν στις αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου. Μερικοί είσαστε κολλημένοι. Ιδιωτικοποιήσεις κάπου χρειάζονται, κάπου κάμνουν κακό. Μια άλλη αποτυχημένη ιδιωτικοποίηση εν η υγεία στις ΗΠΑ. Η βρεφική θνησιμότητα στις ΗΠΑ ξεπερνά την βρεφική θνησιμότητα της Κούβας και άλλων υποανάπτυχτων χωρών.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος: Επειδή προσωπικά πιστεύω ότι εν ορισμένοι άλλοι που εν κολλημένοι σου απαντώ:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Γιατί μπορεί να μην προτιμάς μια ιδιωτική εταιρία να σε κάνει ότι θέλει με ένα σωρό άνεργους να την παρακαλούν για δουλειά δεχόμενοι μεροκάματο όσα όσα».
Δεν καταλαβαίνω ποια η διαφορά μεταξύ μιας ιδιωτικής εταιρίας που σε κάνει ότι θέλει και μιας κρατικής. Είναι το αντίστοιχό του να έχεις προτίμηση ποιος θα σε βιάσει. Το γεγονός ότι με έχει ήδη πηδήσει κανονικά η ΑΗΚ σαν κρατική εταιρία μου δίνει το δικαίωμα και την ελπίδα να πιστεύω ότι σαν ιδιωτική μπορεί να είναι πιο αποδοτική. Επίσης μπορείς να μου πεις εσύ πόσοι παρακαλούν να προσληφθούν σε ημικρατικό αλλά δεν έχουν το απαραίτητο κούντημα;;;; Άρα ας μην αγγίξουμε το θέμα των προσλήψεων στο δημόσιο.
«Όπως μας τα έχουν ξαναμοιράσει στο παρελθόν? Όχι ευχαριστώ. Μια φορά παραπάτησα δεν ξαναπετάω τους κόπους μου, την εμπιστοσύνη μου δεν την χαρίζω ξανά».
Δεν θα σου μοιράσει κανένας τίποτε. Αν θέλεις να επενδύσεις θα επενδύσεις αν όχι δεν θα επενδύσεις. Αν επενδύσεις συμμετέχεις αν όχι τότε δεν συμμετέχεις. Έχεις επιλογή. Τώρα όσο αφορά την ΑΗΚ δεν έχεις επιλογή. Είναι ημικρατικός οργανισμός άρα συμμετέχεις θέλεις δεν θέλεις.
Όσον αφορά το ΧΑΚ αν σε έπεισαν οι χρηματιστές της εποχής να επενδύσεις σε μια αγορά για την οποία δεν είχες την παραμικρή ιδέα τότε ίσως πρέπει να αποδώσεις και κάποιες ευθύνες στον εαυτό σου και όχι μόνο στους άλλους. Όταν επιτρέπεις κάποιου να σε εκμεταλλευτεί και να σου γελάσει τότε δεν φταίει μόνο αυτός. Φταις και εσύ και η φιλοδοξία σου που σε ώθησαν να ασχοληθείς με κάτι στο οποίο είσαι άσχετος.
«Ενώ οι μικρομέτοχοι της Λαϊκής τράπεζας συμμετείχαν στις αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου. Μερικοί είσαστε κολλημένοι. Ιδιωτικοποιήσεις κάπου χρειάζονται, κάπου κάμνουν κακό».
Συμφωνώ σε τούτο που λαλείς για Λαϊκή και Τράπεζα Κύπρου. Όμως όταν υπάρχουν ευθύνες του συμβουλίου σε μια ιδιωτική εταιρία τότε αυτές αποδίδονται στο AGM και στην σύσταση του επόμενου διοικητικού συμβουλίου. Κολλημένος όμως είσαι εσύ γιατί πιθανότατα είσαι κλασσικός κυβερνητικός ο οποίος μη μου τους κύκλους τάραττε. Να μην αλλάξουν τα κεκτημένα και άλλες τέτοιες βλακείες. Πες μου εσύ όμως τότε εσύ που τάχα μου δεν είσαι κολλημένος πότε θα αποδοθούν ευθύνες στο συμβούλιο της ΑΗΚ για την σημερινή κατάσταση που περιγράψαμε πιο πάνω; Θα αποδοθούν μόνο αν αλλάξει κυβέρνηση και γίνουν νέες τοποθετήσεις και πάλι με πολιτικά και όχι αντικειμενικά κριτήρια. Μα είμαστε σοβαροί ρε;
"Δεν καταλαβαίνω ποια η διαφορά μεταξύ μιας ιδιωτικής εταιρίας που σε κάνει ότι θέλει και μιας κρατικής. Είναι το αντίστοιχό του να έχεις προτίμηση ποιος θα σε βιάσει. Το γεγονός ότι με έχει ήδη πηδήσει κανονικά η ΑΗΚ σαν κρατική εταιρία μου δίνει το δικαίωμα και την ελπίδα να πιστεύω ότι σαν ιδιωτική μπορεί να είναι πιο αποδοτική. Επίσης μπορείς να μου πεις εσύ πόσοι παρακαλούν να προσληφθούν σε ημικρατικό αλλά δεν έχουν το απαραίτητο κούντημα;;;; Άρα ας μην αγγίξουμε το θέμα των προσλήψεων στο δημόσιο."
ΔιαγραφήΕν θέλω να μπω στο δημόσιο με το κούντημα, γιατί δεν έχω μέσον θέλω να μπω με αξιοκρατεία γιατί πιστεύκω έχω τουλάχιστον πιθανότητες έτσι. Εν με κόφτει αν δουλεύκω στον ιδιωτικό/δημόσιο τομέα ενόσω αμοίβομαι αξιοπρεπώς για την εργασία μου. Η ιδιωτική εταιρία θέλει κέρδος κι ενόσω έχουμε μία ΑΗΚ τρομάζω. Σαν νέος άνεργος που είμαι θέλω ιδιαίτερα μέτρα που μειώνουν την ανεργία. Έχω υπόψην μου προσλήψεις στον ιδιωτικό με επίσης μέσο, σε σημείο που κάποιοι εσχηματίσαν κλίκκες στον ιδιωτικό.
Για τα υπόλοιπα εν ήθελα να προσδιορίσω την ηλικία μου αλλά εν η οικογένεια μου που ερίσκαρε. Το θέμα δεν είναι ότι έχει την ευθύνη και ο ανίδεος κόσμος, είναι η διαφθορά και των ιδιωτών το θέμα που επεκτείνεται και αλλού. (Για αυτό ανάφερα την υγεία στις ΗΠΑ).
Ποττέ εν θα αποδοθούν ευθύνες ούτε για την ΑΗΚ ούτε για την Λαϊκή. Ούλλοι δημόσιοι και ιδιωτικοί θέλουν μαστίγωμα να έχει έναν που πάνω να τους ελέγχει. Το αριστερό μονοπάτι οδηγεί σε ρεύμα κι εσύ επιλέγεις το δεξιό που οδηγεί σε γκρεμμό. Στην μέση έχει μονοπάτι αλλά δεν το βλέπεις. Είμαι υπέρ της ελεγχόμενης ιδιωτικής πρωτοβουλίας και μιας μικτής οικονομίας, που θα βασίζει την ανάπτυξη στον ιδιωτικό τομέα, χωρίς να δώσουμε την παιδεία, την υγεία και την ενέργεια στους ιδιώτες. Θεωρώ ότι η ιδιωτικοποίηση συνήθως μειώνει την διαφθορά, αλλά σε αυτούς τους τομείς την αυξάνει.