CYPRUS CRITIC

Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

You are welcome friends to the jungle…


 Εππέσετε ρε ούλλοι να τον φάτε τον καημένο τον Μαλένη τζαι τον Σταυρή του ΧατζηΣαββα με το νάμι γιατί εν φλώρικο ιμίσς το τραγούδι της Eurovision ε σόρρυ της προεδρίας που εφκάλαν. 
Φλώροι είσαστε τζαι φαίνεστε ρε ζαομουνταρισμένοι. Εν πον μπορείτε να δείτε τον καλύτερο σας. Τι εν σας άρεσεν δηλαδή;
Εντύθηκεν ο Σταυρής σαν το παλαζούι; Μάλιστα εντύθηκε.
Επήε στην ρότσα του Ρωμιού; Επήε.
Επισκαλήσαν του οι ξένοι μετά που ετέλειωσε ; Μάλιστα επισκαλήσαν του.
Αναδύθηκε η Lady Aphrodite απ τους αφρούς της θάλασσας; Μάλιστα αναδύθηκε. Κλονους ελιάς είσιε; Cyprus Airways είσιε; Παππού δύτη είσιε;
Τι του έλειπε δηλαδη τζαι εν σας άρεσεν; Βόρτοι ε βόρτοι.

Αλλά επειδή είσαστε πολλά ιδιότροποι έχω ορισμένες προτάσεις προς τον κ. Μαλένη έτσι για να χρωματίσουμε λίγο, συγνώμη ακόμα λίγο το υπέροχο αυτό τραγουδάκι.

Καταρχήν τζαμέ που ξεκινά τζαι δείχνει μας την πέτρα του Ρωμιού ένα βιζούι τουρίστριας στην παραλία να λιάζεται νομίζω πως επιβάλλεται. Ε; Ε;  

Επίσης κάτι λείπει από την εναρκτήρια σκηνή όπου ο τεράστιος καλλιτέχνης Σταυρής του Χατζησαββα ππέφτει σαν το λέσιη πας τον βράχο χωσμένος πουπίσω που την παλλούρα. Καταρχήν πετάσσεται ίσια πάνω πολλά απότομα τζαι χωρίς λόγο. Γιατί πετάγεται απότομα ο Στάυρος; Παίζει κρυφτό τζαι βρίσκουν τον; Τον τρομάζει κάτι; Είδε κούφο; Γιατί;

Προτείνω στην εν λόγω σκηνή να προσθέσουμε κάποιο ενδημικό είδος του νησιού μας. Ένα αγρινό για παράδειγμα να στέκεται πουπανωθκιόν του Σταυρή τζαι να ματσουλα τους κλόνους που βαστά τζαι να τον συντρομάσει. Ή ένα θερκό να περνά πουκάτω του.  Ή τέλος πάντων έναν κοπρόσσυλο ποτζίντους τους μισούς τζινιετικούς μισούς greyhound τους καφέ με βούλες να κατουρα πας την παλλούρα που χώνεται ο Σταυρής.

Επίσης προτείνω στην σκηνή όπου ο Σταυρής περπατάει ανέμελα στα βοτσαλάκια ξυπόλυτος να προσθέσουμε ακόμη ένα Κυπριακό προϊον. Μια παντοφλούα Ντόλφιν νομίζω αρμόζει στην περίσταση. Μπλε με άσπρο εννοείται τζαι αν μπορεί να γράφει τζαι Ε.Φ. πάνω ακόμα καλύτερα.

Επίσης τον παππού τον δύτη γιατί δεν τον βλέπουμε; Που είναι ο παππούς ο δύτης; Προτείνω να εμφανίζεται όντως ο παππούς ο δύτης  με εφαρμοστή στολή όπου μπροστά μπροστά θα διαγράφονται τα τεράστια προσόντα του παππού. Παππούς βιλλάς με λια λόγια. Αυτό θα δίνει το μήνυμα στους Ευρωπαίους ότι εδώ είμαστε ελάτε. Αλλά θα λέει και στον Τούρκο κατακτητή ότι θα πάρει τα παπάρια μας αν τολμήσει να κάμει κιχ.

Πρέπει όμως να τονίσουμε ότι προσπεράσαμε πολύ γρήγορα την σκηνή όπου εμφανίζεται ο Σταυρής με τον κλώνο σε στάση άγαλμα της Ελευθερίας ενώ ταυτόχρονα από την θάλασσα ξεπροβάλει το άγαλμα της Αφροδίτης. Τι σκηνή. Oh god τι σκηνή!!! Εδώ προτείνω να μπει από κάτω το όνομα του γραφίστα που δημιούργησε αυτό το αριστούργημα. Ε αν μεν παινέψεις το σπίτι σου να πέσει να σε πλακώσει.

Το πιο σημαντικό όμως, που θα δείξει πραγματικά στους friends μας την κουλτούρα μας, μου ήρθε σαν επιφοίτηση. Στις σκηνές όπου ο Σταυρής κρατάει τους κλώνους του και τραγουδάει ενώ τους ανεβοκατεβάζει σαν τον τραοπαπά που λιβανίζει κάτι λείπει. Εννα μου πείτε αφού γυρίζει ρε τζαι δεξια slow motion τζαι ανεβοκατεβάζει τους, γυρίζει τζαι αριστερά slow motion τζαι ανοβοκατεβάζει τους. Τι μπορεί να λείπει; Είναι μια ολοκληρωμένη σκηνή. Όλο το νόημα του κόσμου κρύβεται σε αυτή την σκηνή. Κι όμως βρήκα κάτι να προσθέσω. 

Καταρχήν είναι εμφανέστατο από το ύφος του Σταυρή ότι κάτι δεν πάει καλά. Έμένα να σας πω την αλήθκεια φαίνεται μου νάκκο σιεσμένος. Σάννα μου τζαι σφίγγεται νακκουρούι να μεν του φύει.
Επίσης ο Μαλενης γιατί δεν εμφανίζεται καθόλου σε αυτό το αριστούργημα; Είναι αμαρτία. Παίρνει όλη την δόξα ο Σταυρής. Προτείνω λοιπόν ο Μαλένης να εμφανίζεται πίσω από τον Σταυρή (εννοείται και αυτός ντυμένος πέζουνος-Λεμεσιανός) με αναπτήρα Bic. Την στιγμή που θα αμολήσει ο Σταυρής την κλανιά (γιατί θα την αμολήσει που θα πάει αφού φαίνεται που το ύφος του ότι συγκράτα την ώρα) θα ανάψει ο Λεωνίδας τον αναπτήρα και Τοοοοτε.....
Boom shake shake shake the room
Boom shake shake shake the room
Tic Tic Tic Tic Boom

Φαντασμαγορικά πυροτεχνήματα, πανικός, ενώ ο Σταυρής αποχαιρετά με νόημα τους friends μας και το αεροπλάνο της Cyprus Airways ενώ αυτοί είναι σίγουροι ότι δεν θα επιστρέψουν ποτέ στο νησί των κλανιάρηδων και των ατάλαντων.

13 σχόλια:

  1. "...Ένα αγρινό για παράδειγμα να στέκεται πουπανωθκιόν του Σταυρή τζαι να ματσουλα τους κλόνους που βαστά τζαι να τον συντρομάσει..."

    ΙΝΤΑ ΠΡΑΜΑ ΡΕ; Μα θέλεις ν' αρκέψω τες κουτουλλιές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. στην αρκήν ενόμισα ότι το πιο πάνω άρθρο σου ήταν ειρωνικό με μια δόση απαξίωσης για το συγκεκριμένο βίντεο και τραγούδι. αφού όμως είδα το βίντεο άλλαξα γνώμη. εν ΠΟΛΛΑ σοβαρόν άρθρο!

    υ.γ. θα μπορούσες να έπαιρνες επιχορήγηση για τις συστάσεις και συμβουλές σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Sorry αλλά τούτο με το βυζί της τουρίστριας έκαμε το πρώτος ο Αντυ Πωλ τζιαι να σταματήσετε τες απομιμίσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ the Idiot Mouflon: Εν οκ να σου δώσουμε τζαι εσένα μιαν επιχορήγηση για το ματσούλημα

    @Νίκος: Μα γιατί όχι...Αποδεδειγμένα πλέονοι άλλοι εν τζαιν καλύτεροι που λόου μας. Άμαν εν καλλιτέχνης ο Σταυρής γιατί όχι τζαι εμείς

    @ Αχάπαρη: έχεις δίκαιο....Αν περάσει η ιδέα έννα δώκω τζαι κατιτις του Άντυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Critic

    Στον "κινημαυογράφο" μας να δεις τι γίνεται...

    Τζιαι τζιαμέ δεν μιλάμε για "χορηγούς" αλλά για κανονική επιχορήγηση. Ρώτα ποτζεί ποδά να μάθεις τζιαι να φρίξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι κάπως άσχετος με το θέμα αλλά είχα κάτσει σε μια παρέα κάποτε που εμιλούσαν για το θέμα τζαι όντως εφάνηκε μου εντυπωσιακό το τι γίνεται.

      Διαγραφή
  6. Δεν θα μας αποκαλούσα 'ατάλαντους'. Αντίθετα, αν εφκήκεν κάτι που τούτην την κουβέντα ούλλη, εν το άφθονο ταλέντο που έχει ο Κυπραίος στο σάτσιασμα! Άκουσα και διάβασα σπουδαίες κουβέντες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όντως ειδικά στο YouTube είχαν γράψει πολλά καλές ατάκες ώσπου τζαι έσβησε τες ο Σταυρής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. http://youtu.be/H3hnMqFMRo4

    που το βυζούι της τουρίστριας επίαμεν στην τριχωτή κοιλίτσα αλλά βλέπω σανναν και άρχισαν να πιάνουν τόπο οι εισηγήσεις σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "ΦΙΛΟΙ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ"

    Δήλωση των δημιουργών του τραγουδιού Λεωνίδα Μαλένη και Σταύρου Χατζησάββα

    Τις τελευταίες μέρες είδαμε στο διαδίκτυο μια πλημμυρίδα σχολίων για το τραγούδι μας Φίλοι καλωσορίσατε στην Κύπρο (Υοu are welcome friends to Cyprus) που η επίσημη παρουσίασή του θα γίνει στην Πύλη Αμμοχώστου στις 22 Ιουνίου και ώρα 8μ.μ. Αφού ευχαριστήσουμε τους συντάκτες αυτών των σχολίων για το χρόνο που διέθεσαν για να μας πουν τη γνώμη τους, αισθανόμαστε την ανάγκη να πούμε κι εμείς την άποψή μας.

    Πρώτον, γράφουμε τραγούδια γιατί θέλουμε ν' ακούεται και η δική μας διαφορετική φωνή μέσα στον καθημερινό βομβαρδισμό των μουσικών ακουσμάτων. Να υποθέσουμε πως σε κάποιους δεν αρέσει αυτό; Στην κοινωνία που ζούμε, στον καταναλωτή απόκειται να κάνει τις επιλογές του, αγοράζοντας τους δίσκους μας ή προτιμώντας κάτι διαφορετικό. Και κάτι άλλο: Θα ήταν αταίριαστο με τη φιλοσοφία μας αν επιδιώκαμε τα έργα μας να καταλήγουν σε λάθος αυτιά.

    Δεύτερον, ποτέ, μα ποτέ, δεν έχουμε γράψει τραγούδια για λογαριασμό ή κατ' ανάθεση πολιτικής, θρησκευτικής, ποδοσφαιρικής ή οποιασδήποτε άλλης αρχής και νοιώθουμε περήφανοι γι' αυτό, όχι γιατί είμαστε αλλεργικοί στις εξουσίες, αλλά γιατί πιστεύουμε πως ένα τραγούδι πρέπει να είναι έκφραση των δημιουργών του και όχι η φωνή των αφεντικών τους (που εμείς, εν πάση περιπτώσει, δεν έχουμε). Το τραγούδι Φίλοι καλωσορίσατε στην Κύπρο, εμείς και μόνο εμείς αποφασίσαμε, ως είχαμε δικαίωμα, να το αφιερώσουμε στην πρώτη κυπριακή προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι δικό μας καλωσόρισμα προς τους άλλους Ευρωπαίους και κανενός άλλου και σίγουρα δεν είναι επίσημο τραγούδι της κυπριακής προεδρίας, απλούστατα γιατί, όπως και τ' άλλα μας τραγούδια δε χρειάστηκε ούτε αυτό επίσημο χρίσμα για να φτάσει στον προορισμό του. Παρεμπιπτόντως ούτε το Χρυσοπράσινο Φύλλο επεδίωξε ή πήρε ποτέ το επίθετο επίσημο, παραμένοντας πεισματικά και σκέτα τραγούδι της ψυχής μας. Και επειδή, όπως σεβόμαστε εμείς τα δικαιώματα των άλλων, με τον ίδιο τρόπο απαιτούμε κι εμείς να σέβονται όλοι και τα δικά μας δικαιώματα, όπως και ο νόμος επιβάλλει, θα θέλαμε με τον πιο έντονο τρόπο ν' αποδοκιμάσουμε δημοσιεύματα με αβάσιμους ισχυρισμούς, για τους οποίους έχει ήδη ζητηθεί νομική συμβουλή προκειμένου να εξακριβωθεί αν, κατά παράβαση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, μας θίγουν, αποδίδοντάς μας, ούτε λίγο, ούτε πολύ την αυθαίρετη οικειοποίηση της επίσημης εκπροσώπησης της Κυπριακής Δημοκρατίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τρίτον, αναφορικά με τους αγγλικούς στίχους, ο Σταύρος τους απέδωσε ως ένας Έλληνας της Κύπρου που δεν απορρίπτει τη χρήση μιας διεθνούς γλώσσας, έστω με ιδιάζουσα προφορά, τη στιγμή μάλιστα που ψάχνει κανείς με το φανάρι να βρει σωστή χρήση της ελληνικής γλώσσας από εμάς τους ίδιους και τα ραδιοτηλεοπτικά μας κανάλια, και κανένας δεν διαμαρτύρεται γι' αυτό. Ούτε καν φτηνό χιούμορ να κάνει δεν διανοείται.

    Τέταρτον, έχουμε μάθει να δεχόμαστε την κριτική απόλυτα και χωρίς να ενοχλούμαστε από αυτήν. Εκείνο που απορρίπτουμε είναι η ενορχηστρωμένη εκστρατεία εναντίον δημιουργών απλώς και μόνο γιατί επιμένουν να είναι δημιουργοί.

    Πέμπτον, εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στην εφαρμογή δημοκρατικών προτύπων, λόγω απουσίας σωστής δημοκρατικής παράδοσης, η κοινωνία μας με λίγη (ή πολλή) προσπάθεια θα μπορούσε ν' αποφεύγει τη συνάρτηση της δημιουργικής προσφοράς ενός καλλιτέχνη με πολιτικές ή άλλες σκοπιμότητες.

    Σε τελευταία ανάλυση, στην κριτική λέμε ναι, αλλά στο θόρυβο όχι, στην έκφραση έγκυρης γνώμης με βάση τα επιτεύγματα αυτού που κρίνει ναι, στην ατεκμηρίωτη άποψη όχι, στην υπεύθυνη στάση ναι, στην ανεύθυνη όχι.

    Είμαστε περήφανοι και για τη δουλειά μας και για τους εκτιμητές της δουλειάς μας που επανειλημμένα μας βοήθησαν να είμαστε δημιουργικοί και τους ευχαριστούμε για τη συμπαράσταση. Και δε θα κάνουμε κανενός τη χάρη να πάψουμε να είμαστε δημιουργικοί, όσο κι αν ενταθούν οι επιθέσεις και η αμφισβήτηση των προθέσεών μας, όσο και αν αυξηθούν τα προσβλητικά επίθετα με τα οποίοι κάποιοι μας στολίζουν δίνοντας λάθος πρότυπο για τη διεξαγωγή πολιτιστικού διαλόγου. Κι ακόμα: Είμαστε περήφανοι και για τους φίλους και για τους εχθρούς που έχουμε. Θα ντρεπόμασταν αν, για να έχουμε τα νώτα μας καλυμμένα, κάναμε απαράδεκτες παραχωρήσεις απέναντι και στη συνείδησή μας και στους δέκτες της προσφοράς μας. Η επιπόλαιη σύγκριση του έργου μας με άλλα προϊόντα της κατεστημένης μουσικής ψυχαγωγίας, με τον τρόπο που επιχειρήθηκε, μας αφήνει αδιάφορους και είναι ενδεικτική μιας επιπόλαιης, επιφανειακής αντίκρυσης των πραγμάτων. Ας το χωνέψουμε επιτέλους. Υπάρχουν τραγούδια που δε μοιάζουν μ' αυτά που μας συνήθισε ν' ακούμε το ραδιόφωνο και η τηλεόραση. Το δικαίωμα της επιλογής ανήκει στον κάθε πολίτη, ο οποίος βέβαια χρησιμοποιεί τα εφόδια που διαθέτει όταν καλείται να επιλέξει.

    Λεωνίδας Μαλένης, Σταύρος Χατζησάββας Πέμπτη, 7 Ιουνίου, 2012

    ΑπάντησηΔιαγραφή