CYPRUS CRITIC

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Η κωλοκατάσταση της οικονομίας μας

Η αριστερή κυβέρνηση του κουμουνιστή (πε αλλό να) Χριστόφια και του uber economist & financial affairs expert Χαρίλαου Σταυράκη ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα τα στατιστικά στοιχεία για τον πληθωρισμό και το δημοσιονομικό έλλειμμα. Είπε μας επίσης και τα «νέα» (σάννα τζαι εν το περιμέναμε) για την συγχώνευση των Κυπριακών Αερογραμμών με την φαταουλλοcypria γιατί ενι φκαίνουν πουπάνω. Δαμέ πάει σας το άγια ολάν μα εν το καρτερούσαμεν.

Απαριθμώ με λεπτομέρεια τι μας είπε ο Ρούλλης αυτή την εβδομάδα:
• Το δημοσιονομικό έλλειμμα πέτασε στα €453.3εκ (2.62%/ΑΕΠ) τους πρώτους 7 μήνες του έτους, σε σχέση με 2.53%/ΑΕΠ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Το κρατικό μισθολόγιο των τσιβιτζιών αυξήθηκε κατά 1.6% ενώ οι πληρωμές κοινωνικών ασφαλίσεων 10.3%!!! O Yeah!!!
• Ο πληθωρισμός πέτασε κατά 3.2% τον Αύγουστο και όλα αυτά σε περίοδο ύφεσης με 5 συνεχόμενα τρίμηνα με αρνητική ανάπτυξη της οικονομίας και τα τελευταία δύο οριακή αύξηση. (το πρώτο 0.1% & το δεύτερο 0.40%). Πως γίνεται; Να σου πω εγιώ κουμπάρε.
Σκοτώνεστε ούλλοι εσείς του ιδιωτικού τομέα στην δουλειά για να παίρνει ο κυβερνητικός, τραπεζικός, ημικρατικός υπάλληλος την προσαύξηση του και την ΑΤΑ του κάθε 6 μηνο. Αυξάνει έτσι την προσωπική του κατανάλωση αφού γίνεται συνεχώς πιο πλούσιος και κατ’επέκταση αυξάνει εν τέλει και τις τιμές (τον πληθωρισμό). Έτσι τρώεις την πάλε εσύ ιδιωτικέ υπάλληλε που εν είδες ΑΤΑ στην ζωή σου. Α τζαι να δουλεύκει τζαι ως το μεσημέρι ο άλλος τζαι μετά να έρκεται να κάμνει δεύτερη δουλειά το απόγευμα τζαι να σε ανταγωνίζεται τζιόλας. Ωραία κράτος δικαίου my ass. Να σιυψουμεν θέλετε;
• Τέλος είπε μας ο Ρούλλης ότι ή εννα συγχωνευτούν ή εννα κλείσουν οι αερογραμμές μας. Αυτό μετά που εδώκαν 35εκ δάνειο πριν 6 μήνες. Γιατί το εδώκαν; Ε γιατί αν δεν εκάμναν την αναδιάρθρωση με εγγυήσεις της κυβέρνησης και επάττιζεν η φαταουλλοcypria εννα την ετρώαν όπως το μαρούλι οι τράπεζες. Ε εν γίνεται να την φαν οι τράπεζες έννεν; Φατην εσού όμως τωρά ιδιωτικέ φορολογούμενε υπάλληλε να ισιώσεις.

Τι πρέπει να γίνει;
Να ιδιωτικοποιηθούν οι Κυπριακές αερογραμμές, να απολυθεί το 30-50% των υπαλλήλων, να μειωθούν τα δρομολόγια σε περιορισμένους και κερδοφόρους προορισμούς μόνο. Η Eurocypria να κλείσει και να αποζημιωθεί το προσωπικό.
Ιδιωτικοποίηση πρέπει να γίνει και σε όλους τους ημικρατικούς οργανισμούς όπου το πλεονάζον προσωπικό θα πρέπει να αποζημιωθεί η να εκπαιδευτεί και να απορροφηθεί από άλλες υπηρεσίες όπου αυτό είναι δυνατό.
Στην κυβέρνηση πρέπει να παγοποιηθούν οι προσλήψεις για πολλά χρόνια, να βγει πλεονάζον ένα μεγάλο ποσοστό των κυβερνητικών υπαλλήλων όπως επίσης να παγοποιηθούν οι προσαυξήσεις και οι προαγωγές. Πρέπει επίσης να γίνει αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της ΑΤΑ έτσι ώστε να μην είναι πληθωριστική.

Αυτά πρέπει να γίνουν έτσι ώστε να μην πεινάσουμε σε 10-15 χρόνια όταν ο μισός πληθυσμός θα είναι ή συνταξιούχοι ή κυβερνητικοί. Έτσι θα ζουν όλοι σε βάρος του φορολογούμενου (του άλλου 50%) και του ταμείου κοινωνικών ασφαλίσεων οι πληρωμές των οποίων φέτος αυξήθηκαν κατά 10% τους πρώτους εφτά μήνες του έτους ενώ η επένδυση του ταμείου σχεδόν αποκλειστικά σε ομόλογα δημοσίου προσφέρει μια μέση απόδοση χατιρικά 2%. Είναι απλά μαθηματικά. 1+1 δεν κάμνουν 10 κάμνουν 2, αλλά οι ανάγκες θα είναι 10.
Σε όλες τις χώρες η περίοδος της ιδιωτικοποίησης ήταν σκληρή αλλά είναι αναγκαίο κακό. Το κράτος είναι κακός (ο χειρότερος) μάνατζερ και αυτό το αποδεικνύει καθημερινά.

Αυτά για αρχή και βλέπουμε, γιατί όσοι εν το εκατάλαβετε είμαστε στην άκρα του γκρεμού και είμαστε έτοιμοι να πέσουμε. Είμαστε καθαρά στον ίδιο δρόμο που χάραξε η μητέρα Ελλάδα και αντί να ξυπνήσουμε ακόμα κνιθούμαστεν και έχουμε κομουνιστή πρόεδρο. Οϊ πως οι προηγούμενοι ήταν καλύτεροι. Δαμέ ο Κληρίδης έβαλε το δασκαλούι διοικητή της κεντρικής τζαι εν ήξερε καν τι ήταν το Supply and Demand. Ούλλοι τα ίδια ΣΚΑΤΑ είσαστε.
Εν μπορούν οι εγγλέζοι να μας στείλουν δανική την Thatcher άραγε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου