CYPRUS CRITIC

Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2012

Δεν μας χέζεις ρε Γλαύκο

Θυμάστε πριν λίγο καιρό που σας είχα πει ότι στην εταιρεία που δουλεύω προβλέπεται να γίνουν περικοπές; Ε πλέον είναι επίσημο και αναμένεται να αρχίσουν σύντομα. Πόσους και ποιους θα πάρει το κολάνι θα δείξει. Γενικά επικρατεί μια τεράστια ανησυχία, θυμός, άγχος....Προσθέστε ότι θέλετε. Καταλαβαίνετε φαντάζομαι. Ο θάνατος σου η ζωή μου. Κωλοκατάσταση.
Τζαι όϊ μόνο στην δική μου εταιρεία. 

Μιλούσα με ένα φίλο τις προάλλες τζαι λαλεί μου:
«Ρε μαλάκα εφάμεν την σήμερα...Άλλά πάλε καλά...»
«Τι εννοείς έφας την αλλά πάλε καλά;» απαντώ.  
«Έσιει που την ημέρα που με προσλάβαν, πριν 3 χρόνια που ξεκίνησε παράλληλα τζαι η κρίση, που αύξηση εν είδαμε. Εχτές ήρτε ο μάστρος μου τζαι ανακοίνωσε μου 40% μείωση μισθού. Αν μου αρέσκει μινήσκω αν οϊ φέυκω. Ε τι να κάμω με γενέκα σπίτι τζαι κοπελλούθκια ρε; Έμεινα ως πάρατζει. Τουλάχιστον εν με έθκιωξεν. Κάτι εν τζαι τούτο»

Τούτη εν η κατάσταση στην αγορά. Τούτη. Ένας αγώνας να κρατήσεις την δουλειά σου με κάθε κόστος. Να δουλέψεις έξτρα ώρες, να πιάνεις πιο λία λεφτά να στρουμπώσεις να σε γαμήσουν τζιόλας αν χρειαστεί γιατί αν την χάσεις την δουλειά σου έννα πεινάσεις. Επίσης έννα σσιστείς για την εταιρεία στην οποία είσαι υπάλληλος. Προσοχή υπάλληλος όχι ιδιοκτήτης. Έννα σσιστείς να πάει καλά, να επιβιώσει μες την κρίση γιατί αν πάει πουκάτω πάεις τζαι εσύ. Εσύ και κατ’ επέκταση η οικογένεια σου είσαστε ένα με τον εργοδότη σου. Παττά ο εργοδότης, πεινάς εσύ τζαι η οικογένεια σου. Τόσο απλό. 

Αυτή είναι η κατάσταση στον ιδιωτικό τομέα. Αυτή κύριε Χατζηπέτρου κηφήνα γλοιώδες υποκείμενο. Μας είπε προχτές ότι οι αποκοπές στο δημόσιο φθάνουν μέχρι και 45%. Μας δήλωσε επίσης ότι από τα πρώτα μέτρα που είχε πάρει η κυβέρνηση πέρσι, έχουν μειωθεί οι μισθοί στο δημόσιο γύρω στο 5-14%. Με τα νέα μέτρα ο μέσος όρος των αποκοπών κυμαίνεται γύρω στο 30%!!! Αν είναι δυνατόν... ξεπέρασε κάθε όριο ρε!!! 

Μιλά για αποκοπές 5-14% με τα πρώτα μέτρα και αναφέρεται στις παγοποιήσεις της ΑΤΑ, των προαγωγών και αυξήσεων και στην συνεισφορά στο ταμείο κοινωνικών ασφαλίσεων. Λαλεί μας δηλαδή ότι υπήρξε μείωση στους μισθούς του γιατί δεν πήρε αύξηση και επειδή τον ανάγκασαν να δίνει 3% (το μισό από τον ιδιωτικό τομέα) για την σύνταξή του. ΘΡΑΣΟΣ ΘΡΑΣΟΣ ΘΡΑΣΟΣ. Και κατάφερε επίσης να πείσει την κυβέρνηση να κρατήσει τις μειώσεις που θα γίνουν στους μισθούς τους μέχρι το 11%. 11% ρε για ποσά άνω των 3,500; ΜΟΝΟ... 

Κανονικά ρε θα έπρεπε να σπάσετε τις κλίμακες σε περισσότερες κατηγορίες. Ειδικά αυτή η 1,000-3,500 που πληρώνει 9%. Είναι το ίδιο ρε άσχετοι ο μισθός των 1,000 με τις 3,500;;; Α; Τζαι να τους αποκοπεί ούλλους τούτους flat 9% τζαι στους κηφήνες των 3,500 και άνω 11%;;; Εν λογικό τουτο; Έπρεπε να σας κοπεί 20% τζαι πάνω εσάς ρε. Τζαι υποστηρίζεις ρε Γλαύκο ότι προστατεύεις τα δικαιώματα των εργαζομένων. Σκατα ρε... Μόνο τα δικά σου συμφέροντα υπερασπίζεις.

 
 
 
Γιατί τα συντάξιμα επιδόματα; Τι εν τούτο ρε; Επίδομα λαλεί πολιτικής περιβολής στους αστυνομικούς το οποίο είναι συντάξιμο. Γιατί όταν φκεί στην σύνταξη τζαι γεράσει ο μπάτσος έννα χρειάζεται τζαι επίδομα για να κυκλοφορεί με το σώβρακο μες το σπίτι. Ναι έννα χρειάζεται επίδομα για να τού κρέμμουνται τα αρχίδια μες το σώβρακο μαζί με μια μαραμένη ξεραντζιασμένη μαραπελλούα. Μάλλον εν η γενέκα του που έννα χρειάζεται επίδομα που έννα τον θωρεί.

Εν επικοινωνούμε ρε... Καθόλου όμως. Τζαι ο λόγος ένει ότι τον εργοδότη τους οι περισσότεροι κυβερνητικοί εν τον θωρούν όπως οι υπόλοιποι εργαζόμενοι. Η σχέση που περιέγραψα πιο πάνω εν ισχύει. Εν νιώθουν την ανάγκη να κάμουν ρε γαμώτο ότι χρειάζεται για να πάει καλά τούτη η επιχείρηση έτσι ώστε να συνεχίσει να τους ταίζει. Είτε τους συμπαθάς τους μάστρους σού είτε όϊ εν παίζει ρόλο. Πάλε προσπαθείς. Τούτη εν η κατάσταση στον ιδιωτικό τομέα. Τούτους, τους περισσότερους δηλαδή, η έννοια τους ένει να κουτσοπεράσουν, να τσαμπουκκεψουν πέρκει περάσει η ώρα να γίνει 2:30 να πάν έσσω. Τζαι παράλληλα να έχουμε τζαι μια φάουσα προνόμια στην πάντα.

Τι κατοικίες επιχορηγημένες στο βουνό, τι αεροπορικά εισιτήρια για μένα τζαι ούλλη την ράτσα μου μούχτιν, τι ιατροφαρμακευτική περίθαλψη τι τι τι. Χωρίς να αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι ότι τούτα ούλλα πρέπει να κοπούν. Πάππαλλα. Ετέλειωσε πως να το κάμουμε. 
Τζαι η αντίδραση σε ούλλα τα πιο πάνω; Μα οι τράπεζες τζαι οι τράπεζες. Έτερον εκάτερον ρε οι τράπεζες. Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Τζείνοι έννα απολύσουν, έννα κλείσουν, έννα μικράνουν, έννα συγχωνευτούν τζαι έννα πετάξουν πολλούς στον δρόμο. Εν υπάρχει άλλη επιλογή. Εσύ όμως κυβερνητικέ έχεις μονιμότητα. ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ. 

Για αυτό λαλώ σου ξανά. Δεν μας χέζεις ρε Γλαύκο.

44 σχόλια:

  1. Νομίζω είναι καιρός οι ιδιωτικοί υπάλληλοι να σταματήσουν να συνεισφέρουν στο ταμείο κοιν. ασφαλήσεων για λίγους μήνες να δούμε ο κος Γλάυκος και τα τσογλάνια του του πως θα πληρωνονται. Όταν για χρόνια αυτοί οι κύριοι ζούσαν πλουσιοπάροχα πάνω στις πλάτες των ιδ. Υπαλλήλων δυστυχώς οι ΣΕΚ & ΠΕΟ δεν έκαναν τίποτα. Ο μόνος τρόπος εκβιασμού που έχουμε εμείς οι ιδ. υπάλληλοι είναι αν όλοι μαζί σταματήσουμε τις συνεισφορές μας, τι θα κάνει η κυβέρνηση θα μας βάλει όλους φυλακή?
    Σκεφτήτε το....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολλά καλά τα λαλείς.

    μ.χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε ξέρεις ότι εκτιμώ σε αλλά μάλλον οι κοσμοθεωρίες μας απομακρύνουνται τελευταία.
    Να σου κάμω την εξής ερώτησην:
    Τον τζιαιρόν που επήεννεν καλά η εταιρία σας (εν μπορεί να μεν επήεννεν ποττέ καλά αλλιώς ήταν να κλείσει φαντάζουμαι) τζιαι έκαμνεν κέρδη, έρκετουν ο εργοδότης σου να σου προσφέρει κάποιου είδους όφελος (πέραν που κάποιαν "ξύλινην αύξησην" χ% όποτε του εκάπνιζεν ή κάθε αρχήν του χρόνου) πάνω σε τζιείνην την πρόδον; Με την ίδιαν ευκολίαν που τωρά καλεί σε πατώντας πάνω στο company loyalty σου να παραιτηθείς που σχεδόν το μισό μισθό σου (εντάξει εν ο φίλος σου που την έφαεν αλλά λέμεν τωρά);
    Πε μου έκαμεν τζιαι του εαυτού του μείωσην οξά απλά "επάγωσεν" το δικόν του; (αν το έκαμεν τζιαι τούτον).
    Εννά μου πεις "μα εν ο εργοδότης, ρισκάρει παραπάνω κλπ.". Σωστόν εν μέρει. Βάλλει το "κεφάλαιον", ότι τζιαι να εν τούτον, πέραν που το χρόνον του (που βάλλεις τζιαι συ). Αλλά η παραγωγή πλούτου φίλε μου θέλει τζιαι κεφάλαιον, θέλει κυρίως όμως ανθρωποχρόνον. Τζιαι οι εργοδότες ποσώς (αφού εν κερδοσκόποι) αποδίδουν ισότιμα (έστω ορθολογιστικά βάσει συμμετοχής στην παραγωγήν του) τον παραγόμενον πλούτον. Αλλά στην αναβροσιάν, σπεύδουν να πατήσουν πάνω στην ανάγκη σου (που εν βιοποριστική τζιαι λόγω συστήματος) για να σου καρατομήσουν τον μισθό σου. Στα καλά μόνος του (τζιαι οι μετόχοι του) στα κότσιρα ούλλοι σας. Το ίδιον με το 1% που βαστά το 95% του παγκόσμιου πλούτου. Τρώσιν καλάσύρνωντας μας ψιχουλλούθκια τζιαι μόλις σκάσουν οι φούσκες τους, εν εμείς που είμαστεν οι σπάταλοι τζιαι πρέπει να σφίξουμεν τες ζώνες.
    Δες λλίον τούτον:

    http://www.youtube.com/watch?v=jhT0eWlUQNM

    Ε, έννεν αυτονόητα τούτα φίλε μου. Εν στερεότυπα που μας κοττούν που μιτσιούς όπως τζιαι το ότι υπάρχει θεούλλης τζιαι μοιάζει του Ττόμυ ας πούμεν.
    Οι δημόσιοι υπάλληλοι κατά μέσον όρον φκάλλουν παραπάνω τζιαι έχουν τζιαι την "ασφάλειαν" της "μονιμότητας". Τούτα εν τζιαι εν δεδομένα φίλε. Εν πολιτικές που ακολουθηθήκαν με κάποιον σκεπτικόν κατόπιν πιέσεων που οργανωμένα σύνολα (π.χ. συντεχνίες). Εντάξει σίουρα ο νεποτισμός εν μέρος πάντα της εικόνας τζιαι πολλοί συντεχνιακοί εξελιχτήκαν σε καρεκλοκένταυρους που θωρούν την πάρτην τους. Αλλά αντί να στρεφούμαστεν άκριτα εναντίον των "προνομιούχων", θα έπρεπεν να απαιτούμεν αφενός να τους φτάσουμεν τζιαι αφετέρου να αξίζουν τζιείνα που πιάννουν τζιαι πιάννουμεν. Οϊ να δεχούμαστεν να πετσοκοφτούν τζιαι τζιείνοι ελέω κάποιου παρασυρμένου αισθήματος κοινωνικής αδικίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Woofi,

      Το κεφάλαιο εκκίνησης εξασφαλίζεται με προσωπικές εγγυήσεις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου κύκλου της απόσβεσης, ο επενδυτής-ιδιοκτήτης δεν παίρνει μισθό. Μετά απολαμβάνει τους καρπούς του ρίσκου του και της αϋπνίας του. Πολλές φορές και το διαζύγιο του.

      All lawyers become successful in the expence of the first wives. Το ρητό αφορά και άλλα επαγγέλματα αλλά ας μιλήσει ο καθένας από τον τομέα του.

      Κατά το δεύτερο κύκλο της απόσβεσης, όπου η επιχείρηση πρόκειται να επενδύσει, τα ίδια πάλι. Η επιχείρηση έχει και ένα μαλάκα συνέταιρο που τα ξύνει όλη μέρα: Το ΦΠΑ.

      Βάλε και τις κοινωνικές ασφαλίσεις, ρεύματα, τηλέφωνα κτλ. Τώρα θα μου πεις γιατί αν τα πράγματα είναι τόσο άσχημα γιατί υπάρχουν επιχειρηματίες;

      Όπως ο Α και ο Β δεν μπορούν να μην πηγαίνουν γήπεδο, ο επιχειρηματίας δεν μπορεί να έχει μάστρο. Δεν μπορεί να είναι υπόλογος σε άλλους, είναι εκ φύσεως πιο ανεξάρτητος. Εκείνο που δεν συνειδητοποιούν μερικοί επιχειρηματίες, είναι ότι σε κάποια φάση του expansion,η όταν μπει venture capitalist στη μέση, πάλι είσαι υπόλογος είτε στους μετόχους είτε στους επενδυτές (αλοίμονο αν έχεις εκχωρήσει μαζί με μετοχές και δικαιώματα χάραξης επιχειρηματικής πολιτικής.), δηλαδή πάλι έχει κάτι όπως το μάστρο. Άρα δεν είσαι ανεξάρτητος και σου μένει η αυπνία.

      Δεν είναι όλοι οι επιχειρηματίες-εργοδότες Σιακόλες. Σιακόλας είναι μόνο ένας. Οι άλλοι όλοι κυνηγούν ένα όνειρο. Στην πορεία χίμαιρες.

      Στο δημόσιο το 10% εργάζεται για το υπόλοιπο 90% που ακολουθούν τους υποψήφιους στις προεκλογικές τους συγκεντρώσεις και που τους φαίνεται αδιανόητο να εργάζονται πέραν των 14:30.

      Η τελευταία φορά που εργάστηκα ως τις 14:30 ήταν όταν ξενύχτισα πάνω στο γραφείο ως τις 14:30.

      Διαγραφή
    2. Φίλε η ισοπέδωση πάει both ways. Ούτε ούλλοι οι εργοδότες εν οι ίδιοι ούτε οι υπάλληλοι. Διαφωνώ με την ποσόστωση σου (90-10), εν πολλά αυστηρή. Πε μου όμως τζιαι στον ιδιωτικόν τομέαν την αντίστοιχην. Γιατί πρέπει ο εργοδότης να ξενυχτά τζιαι να αγχώνεται αν ούλλοι (ή οι παραπάνω) κάμνουν τη δουλειάν τους σωστά; Έννεν αντίφαση τούτον;
      Το σύστημαν δεν δουλεύκει καλά. Αποδεδειγμένα, με διαδοχικές κρίσεις τζιαι πολέμους έσιει αιώνες. Τζιαι το θέμαν είναι αν σάζεται ή αν μόνον με αναστροπήν μπορεί να διορθωθεί η κατάσταση (τζιαι ξέρουμεν ποια εν η εναλλακτική). Τζιαμέ εν ούλλη η κουβέντα.

      Διαγραφή
  4. Δλδ για να καταλαβω.Ο woofis περιγραφει μας τα κακα του καπιταλισμου?
    woofi εισαι δημ υπαλληλος τζιαι μιλας σαν να ειδες το φως τ αληθινο?
    Ανθρωπος που ενιξερει ηντα πον ψηφιζει παρα ριφκει την ψηφο του στους νεοφιλελευθερους τουντου τοπου τζιαι ερκεσαι να καμει μαθηματα καπιταλισμου?

    Andreas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είσαι ο γνωστός ο Andreas (που ποτζιεί στου Στροβολιώτη τζιαι του Νέου); Σημαντική ερώτηση.

      Διαγραφή
    2. NAI EIMAI O ΓΝΩΣΤΟΣ ANDREAS.
      TΖΙ ΑΘΘΥΜΟΥΜΑΙ ΤΙ ΕΓΡΑΨΕΣ ΤΖΙΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΠ ΑΥΤΟΥ.
      ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΡΤΕΡΩ ΣΕ ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ ΟΤΙ ΤΖΙΑΝ ΠΕΙΣ.
      ΕΧΩ ΣΕ ΜΕΣΑ
      Mια ζωη λαφαζανιες τουτοι του συναγερμου


      Andreas

      Διαγραφή
    3. Πε μας καλό τι έγραψα "επ'αυτού" να δούμεν. Αφού αθθυμάσαι. Τζιαι μετά συζητούμεν.

      Διαγραφή
    4. Αν τζιαι με την προϊστορία σου ως συνομιλητής (μάλλον ως troller) διερωτούμαι τι θα καταλάβω να ξανα"συζητήσω" μαζί σου...

      Διαγραφή
    5. Κοιτα μανα μου τα λογια σου τζιαι πε μου αννεν ο ιδιος ανθρωπος που μιλα.
      Αλλου γι αλλου.Ουτε καν ιδιοσυγκρασια εν μπορεις να εξαξεις.Που την μια "μα ο καπιταλισμος εν εδωκε τζιαι ενα κομματι ψουμι στον μεσο ανθρωπο κτλ¨" τζιαι τωρα μιλας σαν τον χατζηπετρου.Ρωτω σε.Εισαι δημ υπαλληλος?

      Andreas

      Διαγραφή
    6. Κοίτα "Andrea", πριν αρκέψεις τες ερωτήσεις επί προσωπικού σε ΕΠΩΝΥΜΟΥΣ τζιαι ΟΡΑΤΟΥΣ σχολιαστές τζιαι BLOGGER πες μας ΕΣΟΥ ποιος είσαι ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ.
      ΜΕΤΑ μπορεί να σε εμπιστευτώ νακκουρίν τζιαι να σου δώκω λοαρκασμόν, αν τζιαι σε μιαν συζήτησην πρώτα εν τα επιχειρήματα τζιαι μετά η ταυτότητα.
      Έτσι όμως σε ένδειξην καλής θέλησης θα σου πω ότι ΔΕΝ είμαι δημόσιος, ούτε καν ιδιωτικός υπάλληλος (αν τζιαι ως το τέλος του 2011 ήμουν, μάλιστα για εννιά συναπτά χρόνια, χώρκα οιθ δουλειές που ήμουν ως φοιτητής). Σύντομα δε θα είμαι εργοδότης ή τουλάχιστον επιχειρηματίας. Άρα εν μιλώ μόνον που ΤΑΞΙΚΟΝ συμφέρον, όπως (νομίζεις) ότι μιλάς εσύ.
      Άτε έφκα που "τη γωνιάν" τωρά τζιαι εσκιαχτήκαμεν...

      Διαγραφή
    7. Ήμουν "ιδιωτικός" υπάλληλος για εννιά χρόνια, σε περίπτωσην που δεν ήταν σαφές. Αν τζιαι η "μισθωτή δουλεία" εν "μισθωτή δουλεία", είτε ιδιωτική είτε δημόσια ένει...

      Διαγραφή
    8. H Dokisisofi pou exathin?

      Διαγραφή
    9. Ταπακκο απαντα μου σε τουτο που σου ειπα.
      Τι σχεση εσιει καποιος ο οποιος ανακαλυψε τον καπιταλισμο τζιαι μιλα για τα καλα του με παιδικη αφελεια τζιαι καποιος τωρα οποιος μιλα για τα κακα του καπιταλισμου σε περιοδους (οι κρισης ) αλλα μεγαλης αναπτυξης και υπερκερδων( σιγα να μεν σου δια και 30% αυξησεις ο καπιταλας εργοδοτης)
      Πε μου τι σχεση εχουν τουντα 2 ατομα που παρεπιπτοντως εισ εσυ.Αν παντρεςψεις τουντα 2 μπορει να αισθανουμε αισιοδοξος και για την θεωρια των πάντων



      Andreas

      Διαγραφή
    10. Οϊ οϊ "Andrea" εν πάει έτσι αδέρφιν. Εγώ απάντησα σου ερώτησην μια χαρά ("Ρωτω σε.Εισαι δημ υπαλληλος?"). Τζιαι ούτε που σου άξιζεν κατά που θωρώ. ΕΣΟΥ ποιος είσαι (εκτός που συστηματικός τρόλλερ) τζιαι cheerleader της κυβέρνησης;
      Μετά θωρούμεν τζιαι ποιος "μιλά με παδικήν αφέλειαν".

      Διαγραφή
  5. @woofi: Μα friend δαμέ έννα συμφωνήσω με τον Ακκανούρη. Εν τζαιν ούλλοι οι εργοδότες Σιακόλες. Τζαι το βιντεο που έβαλες αναφέρεται μόνο στον Σιακόλα τζαι στους Σιακόλες
    .
    Επίσης μπορεί να έχεις δίκαιο ότι πολλοί πατούν επί πτωμάτων τζαι στην συγκεκριμένη περίπτωση στα δικά μας δηλαδή των υπαλλήλων. Αλλά εν μπορείς να γενικεύεις τούντον κανόνα. Οι περισσότεροι εργοδότες εμπήκαν πουκάτω με προσωπικά δάνεια τζαι εγγυητές τους/τες συζύγους γονείς ανιψιούς για να στήσουν μια επιχείρηση τζαι εδουλέψαν σκληρά για να τα καταφέρουν. Τζαι τωρά στην κρίση μπαίνουν ακόμα πιο μέσα εξού τζαι κόφκουν μισθούς για να μεν κλείσει η εταιρεία.

    Σε αντίθεση όμως με το πιο πάνω στην περίπτωση των δημοσίων υπαλλήλων μπορούμε να γενικεύσουμε ένα κανόνα. Ότι όλοι ανεξαρτήτως ικανοτήτων και απόδοσης παίρνουν αυξήσεις χωρίς κάποια προηγούμενη αξιολόγηση (ΑΤΑ), δουλεύουν απαράδεχτα ωράρια, και έχουν προνόμια τα οποία είναι δύσκολο να συντηρηθούν (αφορολόγητα εφάπαξ, επιδόματα, μούχτιν σύνταξη μέχρι πρόσφατα κτλ.). Όπως τζαι αν το δεις τούτα πρέπει να κοπούν. Ασχέτως με το τι θα κάμεις για να πολεμήσεις την φοροδιαφυγή ή όλα τα άλλα προβλήματα τα οποία πρέπει να πολεμήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μπορεί να μεν είναι ούλλοι Σιακόλες αλλά το "όνειρον" να γίνουν Σιακόλες εν που εν το πρόβλημαν. Ούλλοι τάχα κατηγορούν το 1% αλλά το σύστημαν ευνοεί την προδιάθεσην να΄μπεις τζιαι συ τζιειμέσα. Εν θα έπρεπεν.
      Πρέπει να εξελιχτούμεν λλίον σαν είδος πάνω σε τούτον. Το κέρδος φαίνεται να ξοφλά σαν κίνητρον. Πρέπει να εύρουμεν άλλα πιο ωφέλιμα.

      Διαγραφή
    2. Η κοινωνία έχει δαρβινικές τάσεις, δαρβινικές καταβολές και δαρβινική κατάληξη.

      Η επιβίωση του δυνατότερου δεν επιτρέπει τη θέσπιση δικαιότερου συστήματος. Εξ άλλου είναι δίκαιο να επιβραβέβεται ο αδύναμος; Ο δυνατός θα το ανεχθεί; Δεν θα αντιδράσει;

      Έστω και αν υπάρξει ανατροπή, το νέο σύστημα, ή κίνητρο δεν θα διαφυλάσσεται από δυνατούς; Δεν θα επιδιώξουν και αυτοί με τη σειρά τους να βρίσκονται σε δεσπόζουσα θέση;

      Ποιό άλλο σύστημα εγγυάται τον περιορισμό του δυνατού; Ποιό σύστημα προστατεύει τους αδύνατους; Άλλο να προσπαθούμε να βελτιώσουμε την υφιστάμενη αδικία και άλλο να ελπίζουμε ότι θα την εξαλείψουμε.

      Και αν έρθει η επανάσταση; Δεν θα γίνει και αυτή θύμα αντεπανάστασης; Και αυτή με τη σειρά της θύμα της αντεαντεπανάστασης;

      Το ίδιο έργο παίζεται τα τελευταία 40,000 χρόνια πρώτα από τους Νεάρντενταλ, Κρο Μανιόν, Ερέχθους, Αυστραλοπίθικους και τώρα από μας.

      Και το κέρδος ήταν, είναι και θα είναι πάντα το κίνητρο. Θέλω τη γυναίκαι του γείτονα . Πάντα την ήθελα, πάντα θα τη θέλω

      Οι φόροι και ο θάνατος είναι τα μόνα σίγουρα πράγματα στη ζωή. Α... και η αδικία. Όταν είσαι αδύνατος είναι αδικία. Όταν είσαι δυνατός είναι ευλογία.

      Διαγραφή
    3. Πολλά πολλά ενδιαφέρουσα τζιαι "θεμελιώδης" απάντηση φίλε. Συμφωνώ σε μεγάλον βαθμόν ότι εν μπορεί ο πολιτισμός να μεν είναι "δαρβινικός", τουλάχιστον σε κάποιο βαθμόν. Αλλά μεν ξεχνάς ότι στο δαρβινισμόν έννεν ο δυνατόττερος αλλά ο πιο προσαρμόσιμος που επιβιώννει.
      Το βασικόν μας ερώτημαν συνοψίζεται στο εξής: πόσον μπορεί το περιβάλλον να διαμορφώσει τον άθρωπον τζιαι πόσον εν ήδη διαμορφωμένος γονιδιακά; Τζιαι αφού τα θκιό αντιπαρατίθενται, γιατί ενώ πλησιάζουμεν το genetic engineering να μεν επιλέξουμεν την εναρμόνισην του "πλέον επιβιώσιμος = "δικαιόττερος";
      Μεγάλον, τεράστιον θέμαν. Έτυχεν να θκιαβάζω τωρά το "Έγκλημαν και Τιμωρία" του Ντοστογιέφκσι. Βάλλει έτσι θέματα έμμεσως πλην σαφώς τζιειμέσα. Συστήνω το αν θκιαβάζεις (τζιαι εν το έσιεις θκιαβάσει).

      Διαγραφή
    4. Δεν γνωρίζω οποιαδήποτε κοινωνική "άσκηση" (πείραμα αν θες) η οποία καθόρισε τέτοιες παραμέτρους που με τη σειρά τους εξάλειψαν την κτητική συμπεριφορά του ανθρώπου.

      Στο πρόσφατο παρελθόν 70 χρόνια κουμμουνισμού δημιούργησαν την ευνοούμενη άρχουσα κομματική τάξη.

      Ακόμα και η κτητικότητα του ανθρώπου είναι ευπροσάρμοστη. Π.χ ο Warren Βuffet είναι κοντός και αδύναμος, ο Σιακόλας το ίδιο!

      Το περιβάλλον, κατά την ταπεινή μου άποψη, καθορίζει τον τρόπο έκφρασης της κτητικότητας και όχι να περιορίζει την ίδια την κτητικότητα.

      Π.χ οι νομοθεσίες που περιορίζουν την προσπόριση παράνομου πλούτου, όπως anti money laundering regulations, απλώς κάνουν πιο εφευρηματικούς τους παρανομούντες. (φορολογικοί παράδεισοι, εντολοδόχοι αξιωματούχοι εταιρειών, καταπιστεύματα κτλ)

      Όταν αφαιρέσουμε τους πυλώνες του πολιτισμού μας, δηλαδή όταν επιστρέψουμε στην ωμή διάρθωση της κοινωνίας, ο πιο ευπροσάρμοστος είναι ο χειροδύναμος. Το παράδειγμα του χειροδύναμου παρεισφρύει σε όλες τις εκφάνσεις των κοινωνιών και αναδεικνύεται ως η πιο απλοποιημένη μορφή δεσπόζουσας θέσης.

      Π.χ στα αρχαία χρόνια, ο στρατηγός ήταν ο πιο χειροδύναμος. Τώρα ο στρατηγός μπορεί να είναι και εκτόμορφος.

      Δεν στερήθηκα επαφή με τη ρωσική λογοτεχνία καθώς η μάνα μου, παιδί των λουλουδιών, είναι γνήσιο τέκνο των κλασσικών σπουδών. Σε ευχαριστώ για την προτροπή.

      Διαγραφή
  6. Critic λαλε ηντα μπον να καμεις.
    Εννα παεις να το καταγγειλεις σε καμια εργοδοτικη οξα εννα το καταπιεις?

    Αndreas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν τζαιν εμένα που εκόψαν εν παρέα μου... εγώ περιμένω....

      Αλλά εν νομίζω να έσιει πολλά πραματα που μπορείς να κάμεις...Λαλεί σου μπορώ να σου δώσω τόσα θέλεις τα; Αν όχι τότε διά σου το notice που δικαιούσαι τζαι φκάλλει σε πλεονάζον. Τι μπορείς να κάμεις;

      Διαγραφή
    2. Οι φιλε μου εν παει ετσι το πραμα.Υπαρχουν και οι συμβασεις του εργοδοτη.
      Θελεις τοσα?Οι λαλεις του.Οκ bye και ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ.Επισης υπαρχει και το χρονικο διαστημα που πρεπει να σε ειδοποιησει για απολυση.
      Mπορεις βεβαιως να συνεναισεις με δικη σου ευθυνη.Κανενα προβλημα!

      Andreas

      Διαγραφή
    3. Μύθος το πλεονάζον. Πρέπει να αποδείξει ο εργοδότης τα κέρατά του στο Δικαστήριο. Όπως και να χει, το ταμείο πλεονάζοντος είναι μείον. Όσον αφορά την αποζημίωση, αυτή συναρτάται με τα χρόνια εργοδότησής σου και το κατά πόσο πλησιάζεις τη σύνταξη και κατά πόσο διεκδικείς για απώλεια καριέρας.

      Έστω αν είναι παράνομη η απόλυση.

      Αν είναι έξυπνος ο εργοδότης πτωχεύει την εταιρεία του, τους απολύει όλους, κάνει νέα εταιρεία και προσλαμβάνει εκείνους που θέλει με νέους όρους.

      Διαγραφή
  7. Λαμβάνοντας επίσης υπόψη την αυξανόμενη προσέλευση ενώπιον του Δικαστηρίου Εργατικών Διαφορών και την αναπόφευκτη κλιμάκωση των απολύσεων,

    Την απουσία εναλλακτικού και θεσμοθετημένου φόρουμ επίλυσης διαφορών, όπως τη διαμεσολάβηση (και δεν μιλώ γι αυτή του Υπουργείου Εργασίας)

    Τη σταδιακή αποσύνδεση της "εργατικής διαφοράς" από την εργασιακή αρένα λόγω της καθολικής ανεργίας,

    Την κεφαλαιουχική ακινητοποίηση των επιχειρήσεων,

    Οι υποθέσεις πιθανόν να εκδικάζονται με ρυθμούς Επαρχιακού Δικαστηρίου. Δηλαδή καταχωρώ σήμερα και δικάζομαι μετά από 5-6 χρόνια.

    Από που θα πάρεις την αποζημίωσή σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστη η απαντηση σου .Αλλα γι αυτο πρεπει επειγοντως καποιος ν αποταθει στις συνδικαλιστικες οργανωσεις(εκ παραδρομης εγραψα πιο πανω εργοδοτικες).Τζιαμε εχουν τζιαι δικηγορους που μπορουν να σε βοηθησουν.ΤΟ ΝΑ ΜΕΝ ΚΑΜΕΙΣ ΤΠΤ ΕΝΝΑ ΑΠΟΘΡΑΣΥΝΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΜΕΙ ΞΑΝΑ ΤΖΙΑΙ ΞΑΝΑ.
      Το να εσιει ομως μια υποθεση καταχωρημενη που καμποσους ασχετως αν θα αργησει να εκδικαστει εν ενα πολλα μεγαλο βαρος για τον ιδιο.
      Αλλωστε προσφατως ακουσαμε και που τες ειδησεις καταδικες γι μονομερεις αυθαιρεσιες εργοδοτων

      Andreas

      Διαγραφή
    2. Φίλε οι δικηγόροι των συνδικαλιστικών είναι το ίδιο καλοί με τους δικηγόρους των εργοδοτών;

      Σε αυτή την κοινωνία, ό,τι πληρώσεις παίρνεις

      Διαγραφή
    3. Εμενα αρωτας φιλε?
      Εισαι σιουρος οτι οι εργοδοτες εχουν τους καλυτερους?
      Εγω θα λεα αφου ασχολουνται μονο με τουντα ζητηματα οι δικηγοροι των συνδικαλιστων αλοιμονο αν μεν ηξερουν τη δουλεια τους.
      Μαλλον δυσκολευκουν τα πραματα που αγνοια των εργαζομενων μιας τζιαι εν ενημερωνουνται παρα το αντιθετο.Να φανταστει εσιει ατομα που δουλευκουν τζιαι εν ενημερονουναι αν ο εργοδοτης τους καταβαλλει κοινωνικες ασφαλισεις.Τι να σου καμει μετα ο δικηγορος.Περιορισμενα πραματα

      Andreas

      Διαγραφή
    4. Ναι είμαι σίγουρος. Το εργατικό δεν χρειάζεται σπουδαία εξειδίκευση. Είναι θέμα πόρων (resources).. Όσο πιο μεγάλο είναι το γραφείο, τόσο πιο πολλούς πόρους, τόσο πιο πιθανόν να ανταπεξέλθει στην υπόθεση.

      Διαγραφή
  8. @γουφης, ακκανουρ,

    παίδες, υπήρξαν πολιτισμοί (ή θεσπισμένα μοντέλα κοινωνικης συμπεριφοράς) που δεν ήταν βίαια σε ΚΑΝΕΝΑ ΕΠΙΠΕΔΟ. Υπήρξαν και άλλα που ήταν το αντίθετο. Μεν προσπαθείτε να δέιτε αν ειναι έμφυτη ή εγγενής. Όση βιβλιογραφία υπάρχει από τη μια πλευρά, υπάρχει και από την άλλη. Η αποψη μου ειναι να μεν κολλάτε με καλούπια.

    Τουτα που λαλείτε για "δαρβινισμό" που τα ήβρετε; Ο δαρβίνος δεν μίλησε για κυριαρχία σωματική/οικονομική/πολιτική/οικονομική, αλλά για το ποιος αφήνει ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ.
    Ποιος επιβιώνει (μετά από ΤΥΧΑΙΕΣ μεταλλάξεις) σε περιβαλλοντολογικές αλλαγες, είναι πιο ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟΣ, πιο "δυνατός" στα πλαίσια των εσωτερικών ανταγωνισμων, για να τον προτιμούν τα θηλυκά και το ανάποδο.
    Δαμαί όμως εν το πόιντ: Τη στιγμή που εμείς τυρβάζουμε περί πολλών, όπως παλε τωρά, ειναι οι "ΚΑΤΩΤΕΡΟΙ" (όσοι θεωρούνται ψευτοδαρβινικα ως τέθκιοι) που γεμώνουν με κοπελλούθκια τον κόσμο. Δεν παν να είσαι άλφα ή ζήτα ή καπα μέηλ (λεφτά, αυτοκινητα, επιχειρησεις, γαλανα μαθκια) ... στη δαρβινική εξίσωση αν δεν εχεις τους περισσότερους απογονους εισαι μηδεν. Τουτες οι θεωρίες εδουλεύκαν όσο σεξ=μωρά, όσο δεν υπήρχαν δημοσια νοσοκομεία, ισονομία, δημοκρατία.

    (αν θελετε να συνεχίσουμε τουντην ανοησια και σε αλλα ζητηματα, όπως όταν οι αποικιοκράτες εφκαλλαν ακτινογραφιες στους υποδουλους και επεμεναν πως ελειπαν κατι κομματουθκια μες στον εγκεφαλο τους, λογω βιολογικης υπαναπτυξης, οποτε ΕΤΣΙ εδικαιουνταν να τους/μας διοικουν)

    Άλλο θέμα τωρά: ούτε ο Αννίβας, ούτε ο Τζεκις Χαν, ούτε ο Μεγας Κωνσταντίνος, ούτε ο Λεωνίδας, ούτε ο Μεγαλέξανδρος, ουτε η μαρικκού που τα λεύκαρα ήταν "ο κοναν ο βάρβαρος". Εν με τη διπλωματία και με αλλα παρεμφερή και συνήθως υπουλα μέσα που εκερδίζαν την εξουσία. Όπως τωρά. Δειτε τα αντι-ρωμαλαία σωματικά μοντέλα των νικητών των "δικών μας" μεγάλων μαζών, που είναι οι Αγιοι και ο Χριστός. Στους ολυμπιακούς αγώνες τιμούσαν τη ρώμη με ιδιαίτερα βίαια αγωνίσματα, αλλα πείτε μου αν ξέρετε κανένα όνομα ολυμπιονίκη.. εν ο ομοφυλόφιλος σωκράτης (άσχημος, κοντος) ο σούπερσταρ.
    Όσο για τους ασχημους κοντούς που κυβερνούν τον κόσμο...ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΜΟΝΟΝ ΕΝΑΣ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΣ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟΣ Ή ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΣ ΗΓΕΤΗΣ Ή , Ή.. (καμετε και λλίο ζουμ στην κατακρεουργημενη ψυχολογια των παιδιων τους.) Στον "πολίτη κέην" υπάρχει η γνωστή φράση: Δεν είναι δύσκολο να γίνεις εκατομμυριούχος, φτάνει να θέλεις μόνο αυτό. Που την αλαζονεία του ο σωκράτης πήρε περισσότερους ψήφους για να πεθάνει (2η ψηφοφορια) παρά για το αν ειναι ενοχος (1η).

    Εν πρεπει να βάλλουμε ασχετες θεωρίες στην ερμηνεία του δικού μας κυπριακού περιβάλλοντος, τούτο κάμνουμεν το για να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα. Δείτε τι κερδίζει καθενας με την επιλογή των συγκεκριμένων θεωριών σε υποκειμενικό επίπεδο και μεν πολλοκολλάτε με την "ουσία" της ζωής και της κοινωνίας. Δεν υπάρχουν ολιστικές θεωρίες. Τα περισσότερα είναι, όπως τα λαλούμεν στις δικές μας επιστήμες, anti-death μασκαραλίκια.

    (σόρρυ για το μακρυνάρρρρ..εφαν μου τζαι μιαν ωρα..)

    μ.χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οφείλω να διορθώσω: εξαιρούνται όσοι "ηγετες" αναδειχθηκαν μεσα απο απολυταρχικά στρατοκρατικά ολοκληρωτικά συστήματα.

      Αυτό βεβαια δε σημαίνει πως η Σπάρτη ήταν ένας δαρβινικός παράδεισος.

      μ.χ.

      Διαγραφή
  9. Για να συνοψίσω τες θκιό θέσεις που σημειώννω:

    Ακκανούρης: "Η κοινωνία έχει δαρβινικές τάσεις, δαρβινικές καταβολές και δαρβινική κατάληξη." - Άρα η σημερινή (φαινομενικά απαράδεκτη) κατάσταση λλίον πολλά υφίσταται ως η πιο "βιώσιμη". Δαμέ φίλε συστήνω να ψάξεις τον Τσόμσκυ τζιαι τι λαλεί αντιστοίχως για το θεσμόν της δουλείας.

    μ.χ.: "Εν πρεπει να βάλλουμε ασχετες θεωρίες στην ερμηνεία του δικού μας κυπριακού περιβάλλοντος, τούτο κάμνουμεν το για να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα." - Άρα εν άλλοθι ο "δαρβινισμός" (τζιαι άλλες "άσχετες θεωρίες") στο επίπεδον του πολιτισμού για να επικρατούν όσοι έχουν συμφέρον πάνω στους υπόλοιπους τζιαι τροποντινά εν ισχύει, εν άσχετος με το τι παρατηρούμεν στες σύγχρονες κοινωνίες.

    Εν η κλασσική αντιπαράθεση του πόσα επηρεάζει το περιβάλλον στο οποίον ζούμεν τζιαι το τι κουβαλούμεν σε γονιδιακόν επίπεδον. Οι Μαρξιστές ας πούμεν αρνούνται την "ανθρώπινη φύση" τζιαι θεωρούν ότι οι συμπεριφορές εναπότοκον καθαρά του περιβάλλοντος. Εγώ νομίζω εν συνδυασμός.

    Απολογούμαι προκαταβολικά αν έχω παρερμηνεύσει κάποιον ή τζιαι τους θκιό.

    Η θέση μου εν κάπου στη μέσην. ΔΕΝ μπορεί να είμαστεν προϊόν Δαρβινικής εξέλιξης αλλά ο πολιτισμός μας να εν κάτι ξεχωριστόν τζιαι να "διαφεύγει" της Δαρβινικής ερμηνείας,τουλάχιστον σε κάποιον βαθμόν. Η κουβέντα του Ακκανούρη με την "γυναίκαν του γείτονα" εν πολλά γλαφυρή. Οι απόγονοι μας (πίθηκοι) εχουν πολυγαμικές κοινωνίες διότι έτσι εν πιο βιώσιμες. Εμείς όμως έπρεπεν να σηκωθούμεν όρθιοι (εξάλειψη τροπικών δασών, εντοπισμός σαρκοβόρων στο χορτάριν), άρα έπρεπεν να έχουμεν μεγαλλίττερον εγκέφαλον,που απαιτούσεν μεγαλλίττερην παιδικήν ηλικίαν, άρα μεγαλλίττερην περίοδον εξάρτησης παιδιών,άρα ευνοούσεν την μονογαμικότηταν για πιομεγάλη βιωσιμότηταν της οικογενειακής μονάδας (άρα του είδους). Έλα όμως που κουβαλούμεν "πιθηκικά" γονίδια που φωνάζουν για το "πιο ωραίον κωλαράκιν" που ρέσσει (οι αρσενιτζιοί) ή τον πιο αρτσιάκκην (οι θηλυκοί). Το γυναικείον στήθος ξέρετε το ότι εκτός που σεξουαλικήν χρήσην (προσομοίωσην οπισθίων) δεν είναι καθόλου πρακτικόν για το βρέφος; (στους χιμπαντζήδες το στήθος του θηλυκού εν πλάκα τζιαι η θηλή όπως το καλαμάκιν τζιαι πολλά πιο χρηστική). Τζιαι όπως είπεν τζιαι ο Φρόϊντ, ακόμα τζιαι να λύσουμεν το θέμαν της ισοκατανομής πλούτου, η "αιώνια σύγκρουση" εννά μεταφερτεί στο σεξουαλικόν πεδίον.
    Βέβαια, όταν η εξάλειψη του είδους εννά κτυπήσει τες πόρτες (υπερπληθυσμός, εξάντληση φυσικών πόρων, καταστροφή περιβάλλοντος κλπ.) η ίδια η φύση εννά δώσει τη λύση: επιδημίες, λιμός ή έλεγχος γεννήσεων. Το τρίτον αν προσέξετε εν το μόνον που μπορεί να εν προϊόν πολιτιστικόν τζιαι ήδη συμβαίνει παγκοσμίως (μόνον σε υποανάπτυκτες χώρες έχουμεν υπεργεννητικότηταν).
    Ο καπιταλισμός ευνοεί την άναρχην τζιαι ασύδοτην "ανάπτυξην" με στόχο το "κέρδος". Έφερεν εντυπωσιακά αποτελέσματα τους 4-5 αιώνες που έσιει επικρατήσει αλλά έφερεν (τζιαι απειλεί να φέρει) τζιαι τες πιο μεγάλες σφαγές στην ιστορίαν. Αν δεν θέλουμεν να αναλάβει ο αυτοματισμός της φύσης, καλά κάμνουμεν να "εξελίξουμεν" την κατάστασην με νέον ή έστω διορθωμένον κοινωνικοοικονομικόν σύστημαν. Αλλιώς τα "έθνη", οι "θρησκείες", οι "αγορές" τζιαι άλλα συστήματα εξουσίας των "εκλεκτών" είτε εννά μας πάσιν πίσω στη βαρβαρότηταν (μέσω πυρηνικού ολοκαυτώματος) είτε θα μας ξειλήψουν τέλεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά είναι οι"πρόγονοι" μας που εννούσα για τους πιθήκους, αν τζιαι ούτε τούτον εν σωστόν,κατ'ακρίβειαν εν συγγενείς με τους οποίους έχουμεν κοινόν πρόγονον.

      Διαγραφή
  10. Μ.Χ οι πολιτισμοί που δεν ήταν βίαιοι, υπέκυψαν τελικά σε άλλους που ήταν βίαιοι. Με αποτέλεσμα τώρα, όλοι οι πολιτισμοί να είναι βίαιοι. Η διαφορά είναι το επίπεδο και η συχνότητα βίας.

    Ο βία είναι έμφυτη ως αντανακλαστικό. Άλλοι τη χρησιμοποιούν οι ίδιοι και άλλοι παρακεινούν άλλους να είναι βίαιοι. Αυτοί που σε καμία περίπτωση δεν χρησιμοποιούν βια, είναι τα θύματα. Αν είναι ευτυχισμένοι με τη γενετική τους προδιάθεση προς την πραότητα, αυτό είναι δύσκολο να χρησιμοποιηθεί ως γενίκευση. Η κινητήριος δύναμη της ανθρωπότητας, αυτή που καθορίζει τους γεωγραφικούς περιορισμούς της διακίνησης φυλών και συλλογικών συμφερόντων είναι η βία. Η χρήση της ή η απειλή χρήσης αυτής.

    Αν δεν είναι έμφυτη και είναι επίκτητη, τότε σημαίνει ότι κάποτε θα σταματήσει να υπάρχει. Για να σταματήσει να υπάρχει σημαίνει ότι θα οριοθετηθεί η ανθρώπινη συμπεριφορά και θα χαλιναγωγηθούν οι ανθρώπινες επιθυμίες για τη γυναίκα του γείτονα. Μπορεί να έχει σβήσει ο Ήλιος μέχρι τότε...

    Έχουμε ξεπεράσει τους γαμημένους απογόνους. Απλώς σκέφτου τα εκατομμύρια που δαπανούνται στη βιομηχανία του σεξ, όπου κανένας δεν έχει πρόθεση να αφήσει απογόνους. Η επιθυμία είναι εκεί φανερά, αλλά μετουσιώνεται σε απομονωμένη ηδονή. Όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αποδίδονται στο πρωτοζωικό μυαλό συνεχίζουν να υπάρχουν.

    Η πρώτη αποστολή των ανθρώπων των σπηλαίων ήταν να εξασφαλίσουν περίμετρο, να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο, να κηνυγήσουν και να παλέψουν. Αυτό δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ σήμερα. Οι πολιτείες μέσω νομοθεσιών εξασφαλίζουν τον περιορισμό της βίας μεταξύ των πολιτών τους αλλά παράλληλα την ασυλία τους κατά την εξάσκηση βίας είτε απέναντι στους πολίτες είτε απέναντι σε άλλα κράτη. Καθώς η διεθνής αρένα είναι άναρχη, βλέπουμε το πιο δυνατό κράτος να επιβάλλεται.

    Οι άσχημοι κοντοί που επιβάλλονται είναι αλφάρες με τα όλα τους και έχουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που επιτρέπει τη διαιώνηση του είδους τους. Μυαλό, σωματική αντοχή και επιμονή. Ό,τι χρειάζεται λοιπόν για να εξασφαλίσει κάποιος την περίμετρο, το θήραμα, το θυληκό.
    Woofi.

    Ο καπιταλισμός πάντα υπήρχε. δεν είναι μόνο τους τελευταίους 4-5 αιώνες. Μπορεί οι συγγραφείς να του απόδωσαν τον όρο αυτό τους τελευταίους 4-5 αιώνες αλλά ας πάμε πίσω 2000 χιλιάδες χρόνια και να δούμε αυτούς "που μόλυναν τον οίκο του πατέρα μου", 3000 χρόνια φοίνικες, Μεγαλέξανδροι, Τροίες, Χαν, Μίνγκ κτλ.

    Η προσωπική μου στάση είναι η εξής. Δεν μπορώ να αλλάξω τον κόσμο. Είναι αφελές να το πιστεύω. Αν έχω φαντασιώσεις για το πως θα πρέπει να είναι ο κόσμος αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να γίνει. Οι δυνάμεις που δεν θέλουν να γίνει είναι πιο μεγάλες από εμένα και όλους τους εμένα του κόσμου.

    Όσον αφορά τη βαρβαρότητα, μου είναι λίγο δύσκολο να πιστεύω ότι έχουμε ξεφύγει. Οι ρωμαϊκές αρένες είναι θεσμοθετημένες κάτω από το UFC, WBA, PRIDE κτλ, και οι άνθρωποι εξαφανίζονται στους πολέμους καθημερινά.

    Κι έτσι κι εγώ προστατεύω την περίμετρό μου, κηνυγώ και παλεύω. Όποιος τολμήσει να μου πάρει κάτι που μου ανήκει θα τον διαλύσω αυτόν και την οικογένειά του. Αν είναι πιο δυνατός μου τότε θα αναγκαστώ να του το δώσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ό,τι και να σου πουν εσενα παντα στο ιδιο επιμενεις. Μπορεί να ζούμε σε μια πουτανα κοινωνία, αυτο δε σημαινει πως ό,τι εχει επικρατήσει είναι "αληθινο" ή, ακομα χειροτερα, να το θεωρητικοποιούμε ως κατι πανανθρώπινο και διαχρονικο.
      Είμαι όμως σιγουρος πλεον, πως εισαι καλός ανθρωπος, γιατί ενας "βιαιος" δεν θα εγραφε ετσι για τη "βια". Οι "βίαιοι" το πρώτο που μαθαίνουν ειναι να ειναι μουλλωχτοι. Που την αλλη, εν οι καλοί που εν οι πιο επικίνδυνοι. Εν το πρωτο πραμα που μαθαίνεις στην (αμερικανικη) εκληματολογια.
      Ευτυχως που στο τελευταιο που εγραψες δεν ανεφερες παλε τον κακομαζαλο τον δαρβίνο.
      Πάλε όμως βαφτιζεις "βια" πράγματα που δεν ειναι, π.χ. την παρορμηση (που αν καταπιεστεί καταλήγει σε σχιζοφρένεια), τα ενστικτωδη αντανακλαστικα (fight or flight), την αναγκη για τροφη, για προστασια. Καταλαβαινεις πως δεν υπάρχει μία "βια", ούτε "καλή" ή "κακή" χωρίς το παραμυθι της καθεμιας (χορτοφαγία, ζεϊνισμός, φετιχισμος της βιας και των συμβόλων της, φονταμενταλισμος), ως δικηγόρος γνωρίζεις πως π.χ. ενα "εν ψυχρω" αδικημα τιμωρείται με μεγαλύτερη ποινη.
      Εμένα είναι η ιδεολογία της βιας (ο,τι υποστηρίζεις) που με ενοχλει και οχι το αντικείμενο της, καθώς καθε μορφη βιας εχει συνεπειες, οι οποιες περα από το Νόμο εκφράζονται ως ενοχες (υπερεγω-ηθικος κριτης-"φωνη του πατερα"-ερινυες πιο παλια). Ακόμα και η φυσιολογική βία εχει συνεπειες, οι οποιες πρεπει να εξωραϊζονται ακόμα και με "ηλίθιους" τρόπους: αυτοτιμωρία, έκφραση αγάπης, διάθεση για συγχώρεση, εξομολόγηση σε εκεινον που εβλαψες. Αν ηταν εστω και σ' ενα ελάχιστο βαθμό φυσιολογική δεν θα υπήρχε κατάθλιψη, μετατραυματικό στρες ή (δαμαί σε θελω) η ηδονή του πολέμου και της καταστροφής -principle of death- (ο "φυσιολογικός" στρατιωτης, βασανιστης, φονιας, μποξερ θα ηταν οπως τον τυπο στο Χαλλοουιν. Αν μελετησεις τη ψυχολογια των βασανιστων θα εκπλαγεις απο τα ευρυματα. Τα ψυχικα τραύματα ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΙΑ ΜΕ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ).
      Ό,τι ονομάζουμε "αρρωστια" ειναι δηλαδή παραγωγο της φυσιολογικοποιησης της βιας. Ακομα πιο απλα: Η βια ειναι απαραίτητη αλλά να ανηκει στο δικο της χωρο. Αν την αναμειξεις, εχεις ξεφύγγγγ..
      (δες πως ανεκαθεν οι πολιτισμοί ειχαν ξεχωριστές μέρες/τοποθεσίες για "βια", αρση των απαγορευσεων, κλπ -και οτι ειναι ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΣ ο δικός μας συγχρονος πολιτισμός: όπου το "καλό" επνιξε τα παντα, οποτε το "κακό" αναδύεται ταυτοχρονα από παντού.)

      Αυτά για σήμερα

      μ.χ.

      Διαγραφή
  11. Χμμμ, διακρίνω ένα τόνο συγκαταβατικότητας. Δεν το εκτιμώ ιδιαιτέρως. Ο εξελικτική θεωρία έχει άμεση συνάρτηση και η ψυχοδυναμική σου παιδεία την απορρίπτει χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι γεγονός.

    Επιπλέον, υπάρχουν διάφορα ήδη βίαιων ανθρώπων και αν συμπεραίνεις από πέντε αράδες κατά πόσο είμαι ή δεν είμαι βίαιος μου δημιουργεί την εντύπωση πως επιθυμείς να αντλείς συμπεράσματα. Προς πληροφορία σου δεν είμαι καθόλου βίαιος αλλά απολαμβάνω τη βία. Όταν ακούω στις ειδήσεις ότι έβαλαν βόμβα, τρελένομαι και ελπίζω σε μεγαλύτερο body count απ' ότι την προηγούμενη φορά. Και μου αρέσουν

    Επιπλέον, απορρίπτω τα περί καταπίεσης της παρόρμησης που καταλήγει σε σχιζοφρένια. Προερχόμαστε από εντελώς διαφορετικές σχολές σκέψης. Οι ψυχαναλητικές θεωρίες που αναπτύσσεις δεν έχουν χώρο στην εποχή του F-mri και του DSM-4. Η σύζυγος, το american scientific mind και η σύγχρονη φαρμακολογία είναι σε κάθετη σύγκρουση με τη Γαλλο, παλαιοευρωπαϊκή σου παιδεία.

    Η βία είναι βία. Είναι εδώ μαζί μας. Πρωτόγονη, πρωτοζωική, αναζωγονική, λυτροτική. Επαναπροσδιορίζει καταστάσεις, συμβάλλει στην εξέλιξη του είδους μας, περιορίζει τον υπερπλυθησμό. Αν θέλεις να προφυλακτείς από τη βία πρέπει να ανήκεις σε σύνολο που είναι σε θέση να πράξει βία εκ μέρους σου. Αλλιώς θα είσαι θύμα βίας

    Και τι εννοείς ότι ένα εν ψυχρώ έγκλημα τιμωρείται με μεγαλύτερη ποινή, και τι εννοείς σαν δικηγόρος που είμαι; Και εσύ; Σαν δικηγόρος που δεν είσαι; Τι σχέση έχει τι είμαι και τι είσαι; Η προμελέτη είναι πολύ πιο αξιόποινη. Αντιθέτως το βράσιμο της ψυχής στους 100 βαθμούς και άνω είναι καλή υπεράσπιση και μετριαστικός παράγοντας. Ακόμα και στο φόνο.

    Δεν αντιλαμβάνομαι. Χαίρομαι όμως που μου απάντησες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκτώς φυσικά αν εν ψυχρώ εννοείς με προμελέτη και δεν εννοείς χωρίς προμελέτη αλλά με ευκολία εκτέλεσης. Εν πάση περιπτώσει η ευκολία εκτέλεσης είναι καταδικαστέα.

      Και τα αντανακλαστικά είναι 3: Freeze, fight and flight. Στη σύγχρονη θεωρία της εκ του συστάδην μάχη συνυπάρχουν και τα 3 αντανακλαστικά. Ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι να μειώσει τη χρονική διάρκεια του πρώτου (freeze) να αυξήσει την ένταση του δεύτερου (fight) και να κάνει ταχύτερο το τρίτο (flight). Έμαθαν λοιπόν οι Ισραηλίτες από το Blitzkrieg και το υιοθέτησαν στο Krav Panim el Panim.

      Διαγραφή
  12. Και τι εννοείς αν η βία ήταν φυσιολογική δεν θα υπήρχε κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες; Με τον ίδιο συλλογισμό αν οι αρρώστιες ήταν φυσιολογικές δεν θα υπήρχε θάνατος ή λύπη.

    Η κατάθλιψη και το μετατραυματικό στρες προκύπτουν και χωρίς τη βία.

    Τα πάντα είναι φυσιολογικά γιατί τα πάντα συμβαίνουν. Ακόμα και η παιδεραστία είναι φυσιολογική έστω και αν είναι παρεκκλίνουσα συπεριφορά. Προκύπτει. Άρα είναι φυσιολογική. Shit happens. Απλώς πρόσεχε να μη συμβαίνουν σε σένα, και να συμβαίνουν προτίστως στους άλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διόρθωση φίλε: ΔΕΝ προκύπτει παιδεραστία (όπως το εννοείς) αλλά παιδοφιλία. Μάλιστα με το πλήθος των περιπτώσεων που στατιστικής άποψης δεν θα μου έκαμνεν εντύπωσην αν οι παιδόφιλοι ακολουθήσουν την πορείαν των ομοφυλοφίλων ως προς την κοινωνικήν τους ένταξην (ήδη έχουν οργανωμένες ομάδες). Η δε παιδεραστία εν έγκλημαν όσον ο νόμος ορίζει τα σχετικά ηλικιακά όρια.
      Τζιαι αν μου επιτρέπετε ως τρίτος να παρέμβω στη συζήτηση σας, μάλλον το απόσταγμαν της συνοψίζεται στην εξής πρόταση σου:
      "Προερχόμαστε από εντελώς διαφορετικές σχολές σκέψης."
      Πάντως πολλά ενδιαφέρουσα συζήτηση. Τούτος ο Critic που ένει τζιαι εβώβωσεν;

      Διαγραφή
  13. Ο κρίτικ ακούει prodigy. Και συγκεκριμένα το firestarter. Και χαμογελά σαρδόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εχάσετε με λίο ρε κοπέλια...

    Ακκανούρη συγκεκριμένα ακούω το στο rock garden στην Αγιά Ναπα τζαι ο barman ανάφκει φώκο του μπαρ με σπίρτο...
    Όσοι δεν εκαταλάβαν για τι πράμα μιλώ είναι ή μικρότεροι σε ηλικία ή άκουαν Σφακιανάκη στα 90s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μάλλον γνωριζόμαστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εκείνο που λέω εγώ: "τα πράγματα είναι όπως είναι deal with it"

    Εκείνο που λέει ο Μ.Χ και λιγότερο ο woofis: "τα πράγματα οφείλουν να αλλάξουν και θα αλλάξουν".

    Εγώ απαντώ: "δεν θα αλλάξουν γιατί ο άνθρωπος είναι αυτός που είναι".

    Ο Μ.Χ: "Δεν έχεις υπόθεση, είσαι παλαβός".

    Εγώ: "Παλαβός είσαι και φαίνεσαι"

    Woofis: "Μεν τσακώνεστε. Και οι δύο έχετε πόιντ."

    Κρίτικ: "Whatever..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή