CYPRUS CRITIC

Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2012

Της χοληστερόλης το κάγκελο

Πήγα προχτές που λέτε στην χημικό για να μου κάνει τις χρονιαίες μου αναλύσεις αίματος.



Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε μετά από παρότρυνση των Criticoγονέων από τα 24 μου χρόνια. Εκάτσαν πας τα αφκιά μου να πάω για αναλύσεις. Τζαι ευτυχώς που επήα δηλαδή. Η προδιάθεση για χοληστερόλη που είχα λόγω μπαμπά κτύπησε ακόμα και σε τόσο μικρή ηλικία. Η κακή χοληστερόλη στα ύψη η καλή ανύπαρκτη. Οι πίτσες οι γύροι τα χάμπουργκερ, τα KFC τα McDonalds και γενικά όλες αυτές οι αηδίες που καταβροχθίζαμε στις σπουδές μαζί με το καθίσι έκαναν το θαύμα τους.



«Γιέ μου λέει η χημικός ξέρω ότι είσαι μικρός αλλά πρέπει να αρχίσεις δίαιτα και να προσέχεις γιατί τούντα πράματα στοιβάζουνται στις αρτηρίες μας». Τζαι μεν φανταστείτε ότι ήμουν κανένας πασίης. Καμία σχέση για αυτό τζαι η αντίδραση μου στην λέξη δίαιτα ήταν έντονη.



Τι να κάμω. Πάει σπίτι ο νεαρός Critic ο οποίος ακόμα έμενε στο πατρικό του και αναφέρει στους γονείς του την κατάσταση. «Γιε μου λέει η μαμμά θα πάεις σε γιατρό-διαιτολόγο». Γιατί όπως λέει και η σοφή παροιμία όποιος κάηκε με την σούπα φυσά τζαι το γιαούρτι. Ο μπαμπάς Critic βλέπετε έκαμε bypass μικρός, στα early 40s του, κυρίως λόγω χοληστερόλης.



Τι να κάμω τζαι γω πάω στον γιατρό.



Τζαι ξεκινούν τα ωραία

«Αγαπητε Critic. Υπάρχουν ορισμένα δεδομένα τα οποία θα πρέπει να λάβουμε υπόψη όταν μιλάμε για την καρδία. Οικογενειακό ιστορικό, κάπνισμα, χοληστερόλη, ηλικία, και φύλο. Πέντε κύριοι παράγοντες. Ας κάνουμε ένα check:



Οικογενειακό Ιστορικό; Μάλιστα έχουμε και σοβαρό μάλιστα

Κάπνισμα: Μάλιστα καπνίζουμε

Χοληστερόλη: Μάλιστα έχουμε τζαι ποτζείνη δόξα σι ο θεός καμπόση

Φύλο: Άντρας, άρα και υψηλού κινδύνου για καρδιακά.

Ηλικία: Νεαρός αλλά όχι και τόσο νεαρός όσο νομίζεις!!!!



«Φίλε Critic με βάση τα πιο πάνω στοιχεία, έχεις στατιστικά 50% περισσότερες πιθανότητες από τον μέσο άνθρωπο να πάθεις καρδιακό μέχρι τα 50 σου χρόνια......!!!!!!»



Ντοϊνγκ... Περιττό να σας πω ότι έκλασε μέντες ο νεαρός Critic.



Από τότε πέρασε και καμιά δεκαετία. Οι αποφάσεις που έλαβα τότε διόρθωσαν κάπως την κατάσταση. Εφέραν με στο όριο. Εκατάφερα να είμαι πας την πιλάντζα που λαλούσιν για να μεν θεωρείται η χοληστερόλη μου ψηλή. Με τεράστια όμως προσπάθεια.



Αρχικά το πρώτο μέτρο αφορούσε το κάπνισμα. Από σοβαρότατος καπνιστής, από το γυμνάσιο ακόμα, και τα 2 πακέτα την μέρα το γύρισα στο social smoking. Κανένα με το ποτό, κανένα με την παρέα, έτο 1-2 την μέρα. Σκοπός μου ήταν να το κόψω εντελώς αλλά γαμώ τες αδυναμίες μου γαμώ.



Στην διατροφή όμως έκανα κυριολεκτικά στροφή 180 μοιρών. Μια κλασσική μου εβδομάδα πάει ως εξής. Όσπρια και ψάρια τα μεσημέρια σαλάτες και σούπες την νύχτα. Σαββατοκύριακο όμως το ρίχνω έξω. Μπορεί να φάω ακόμα και σουβλάκι!!! Yeah πανικός.

Το κρέας γενικά (το οποίο παρεμπιπτόντως λατρεύω) τιμώ το σε 2-3 γεύματα μόνο από τα 21 της εβδομάδας. Τζαι συνήθως μιλούμε για κοτόπουλο και χοιρινό. Αρνί και βοδινό καμιά φορά τον μήνα. Κάτι πίτσες γύρους, χάμπουργκερ, KFC και άλλα τέτοια τέλεια φαγητά δεν θέλετε να μάθετε. Ειδικά του τελευταίου νομίζω εξίχασα την γεύση του.



Μαζί με αυτά βάλτε και γυμναστική 4-5 φορές την εβδομάδα και εξελίσσεσαι σε αυτό που πάντα κορόιδευες. Health freak. Το αντισταθμίζω τουλάχιστο με τα 2 τσιγάρα την μέρα και το ποτό.

Και πριν προλάβετε να πείτε την κουβέντα σας, το ποτό δεν επηρεάζει την χοληστερόλη. Μόνο τα ένζυμα του συκωτιού και τα τριγλυκερίδια επηρεάζει. Σε αυτά όμως πάμε μια χαρά. Προς το παρών τουλάχιστον.



Και ενώ άρχισα να συνηθίζω πλέον την κωλο-διατροφή τζαι το γεγονός ότι τηρώ (θέλω εν θέλω) όλους τους κανόνες ύψους- βάρους- μάζας λίπους κλπ, ήρθαν οι τελευταίες αναλύσεις να μου τα σκατώσουν. Ψηλή η χοληστερόλη μου μετά που αρκετά χρόνια.



Ε τι να κάμω ρε αδέρφι δηλαδή τωρά; Να αρχίσω να τρώω μόνο ρεπανάκι; Οξά κραμπί με ντομάτα τζαι αγγούρι. Τι να κάμω να κόψω τζαι τζείντο ένα σουβλάκι του σαββατοκύριακου δηλαδή; Τι ζωή ενναν τούτη ρε. Να τρώεις μόνο ότι φυτρώνει τζαι ότι κολυμπά. Χρειάζομαι το αίμα μου 2-3 φορές την εβδομάδα. Έτσι για να μεν ξιχάνω ότι είμαι παμφάγο.



Να αρχίσω χάπι της χοληστερόλης είπαν μου ορισμένοι. Ε ο γιατρός όμως δεν το συστήνει γιατί θα επηρεάσει το συκώτι και τα ένζυμα αν πίνεις για τριάντα τόσα χρόνια χάπι.

Ε οϊ να επηρεαστεί τζαι το συκώτι όμως ρε κουμπάρε. Εκόψετε μας το φαϊ, το τσιάρο, τωρά αν επηρεαστεί τζαι το συκώτι έννα πρέπει να κόψουμε τζαι το ποτό δηλαδή;

Που την άλλη σκεφτουμαι μα για ποια 30 και βάλε χρόνια μιλούμε. Αφού με τα στατιστικά που μου παρουσιάσετε μάλλον έννα την πάθω την ζημιά ως τα πενήντα μου. Άσε που αν ακολουθήσω και το οικογενειακό ιστορικό κάτι χρονάκια μόνο μου εμείναν ώσπου να το πάθουμε το καρδιακό.

Ε εν πειράζει προχώρησε η επιστήμη σε τούντο τομέα πλέον.



Να μου πεις να κάμω παραπάνω άσκηση να αυξήσουμε την καλή χοληστερόλη πάλε λίο δύσκολο. Μα τι παραπάνω να κάμω ρε; Αν αυξήσω τζιάλλο την άσκηση μου στο τέλος έννα γίνω ο Said Aouita ο δρομέας.

Προφανώς λοιπόν οι επιλογές είναι περιορισμένες. Υποχρεωτικά ακόμα πιο αυστηρή δίαιτα. Κομμένα τζαι τα τυρκα τα light κομμένο τζαι το γάλα το light, σοκολάτα μόνο μαύρη, τηανιές εν θα ξαναφάω (οϊ πως έτρωα πριν) τζαι γενικά σκοπός μου ένει να γίνω ακόμα πιο pathetic από ότι είμαι.



Ξέρετε όμως τι με χαροποιεί τζαι ας ακουστώ κακός. Κάτι φιλούθκια μου που στα 25 μας χρόνια έλεγαν γελώντας «Ουυ Critic μα έννα φάεις carbs την νύχτα; Χιχιχι. Ουουου παιθκιά ο Critic έφαε σουβλάκι. χιχιχι». Ναι τούτα τα καρυδάκια μετά που τριανταπενταρήσαν εκάμαν χοληστερόλη τζαι πλέον συμπάσχουν. Ύστερα φέρνει ο φούρνος την πυρά ρε κωθώνια.



Ουουου.....Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο. Όπως τα χόρτα τζαι τες σαλάτες που τρωμεν ούλλοι πλέον αναγκαστικά άμαν φκαίνουμε έξω...Ουουουουου

12 σχόλια:

  1. Food is overrated! Η καλή διατροφή πρέπει να είναι τρόπος ζωής και νομίζω ότι τζίνος που είπε ότι έχουμε τρία γεύματα την ημέρα είναι ηλίθιος!

    Τρώμε για να ζήσουμε όι για να περνούμε καλά κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

    Νομίζω ότι ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας για καλή υγεία είναι και η διάθεση, και η επαφή με την φύση. Αν γυμνάζεσαι στο γυμναστήριο θα έλεγα ότι οφελεί λιγότερο από τροχάδι στην παραλία.

    Να έχεις υπόψη ότι δεν είναι όλες οι τροφές το ίδιο για όλους τους ανθρώπους. Ίσως θα ήταν καλή ιδέα να το τσεκκάρεις με βάση την ομάδα αίματος σου και τυχούσες δυσανεξείες.

    Σου εύχομαι να βρεις τους ρυθμούς σου και να προσαρμοστείς αποδοτικά στις νέες παραμέτρους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε είσαι τούτον που λαλούμεν "εργαστηριακός ασθενής". Δηλαδή είσαι τζιαι νιώθεις πόμπα ως την ώραν που φκαίννουν οι αναλύσεις. Βασικά εν υπάρχει θεραπεία πέραν του να..μεν΄τες κάμνεις. Με τα συνεπαγόμενα ρίσκα αλλά τζιαι με την "ήσυχην κκελλέν" παράλληλα.
    Goergia εν σου τα είπαν καλά. Τέσσερις χαρές έσιει ο άθρωπος (ειδικά ο αρσενικός διότι εν μπορώ να πω για σας τις γεναίκαι): φαίν, ύπνον, σεξ τζιαι....ανακούφιση (για να το πω ευγενικά). Ούλλη η ιστορία με το φαίν είναι ότι βιολογικά εξελίχτηκεν ως κίνητρον η απόλαυση του τζιαι οϊ η ανάγκη επιβίωσης (αν τζιαι εν τζείνη που ήταν προφανώς η ώθηση). Όπως τζιαι ο οργασμός, όπως τζιαι η "χαρά του κηνυγιού".
    Πάντως φίλε όπως θα δεις τζιαι δαμέ:

    http://woofisarfkai.blogspot.com/2011/10/with-or-without-you.html

    συμπάσχω μαζί σου. Stay cool and keep...vorting.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Georgia: ναι τζειντο τεστ δυσανεξίας πρέπει να πάω να το κάμω μάλλον.
    Κοίτα εν τζαι είμαι τζαι κανένας πελλαμένος του φαγιού αλλά οϊ τζαι food is overrated. Πρέπει να εκτιμάς ένα καλό φαϊ.
    Συμφωνώ όμως ότι ούλλα εν μες τον νου. Αν πείσεις τον εαυτό σου ότι τα κουτσιά π.χ. εν πολλά ωραία τότε είσαι τζαι happy αμαν τα τρώεις. Έστω τζαι αν ο διπλανός σου τρώει μια ζουμερή κοτολεττούα.

    @Μιχάλης: Ήσυχη κελλέ φίλε μου ώσπου να σου έρτει που τζαμε που εν το περιμένεις.

    Συμφωνώ με τα τέσσερα που ανέφερες αλλά έσιει τζαι άλλα. Π.χ. άμαν δέρνει η Ανορθωσάρα σου την Ομόνοια μες το ΓΣΠ πως νιώθεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλε μου και ο άντρας μου τα ίδια. Αυτός καθότι λιγάκι πιο μεγάλος δεν τα κατάφερε τελικά και πρέπει να πίνει ένα χάπι... η μικρότερη δυνατή δόση δηλαδή αλλά πάλε πίνει... η κληρονομικότητα είναι πανίσχυρη... Εμείς τώρα, που έχουμε και τα διδυμάκια βρέφη ούτε γυμναστική μπορούμε να πάμε... και αυτό του στοιχίζει...για αυτό περίμενε όταν θα κάμεις μωράκια να δεις!! Πάντως φίλη Γεωργία...Food is overrated? Δεν μας βρίσκεις σύμφωνους... το φαϊ είναι μεγάλη απόλαυση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπορείς να επικεντρωθείς σε άλλα πράματα που εν υποκατάστατα του φαγιού.. Ατε πάλε criticoula έφεξεν σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πάσο! :) ενόμιζα ότι μόνο οι γνωστοί μου είχαν την εντύπωση ότι το φαΐ είναι απόλαυση αλλά τελικά εν ούλλος ο υπόλοιπος κόσμος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Ελένη: Ναι όντως όταν κάμεις μωρό κομμένη η γυμναστική όπως τζαι πολλά άλλα. Μάλλον ξεκινά το χάπι τζαμέ υποχρεωτικά όπως ο άντρας σου.

    @ Αχάπαρη: Λαλείς!!!! 2 σε ένα δίαιτα και γυμναστική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1. Έμπα μες το www.crossfit.com.

    2. Τσιέκκαρε την παλεολιθική δίαιτα.

    3. Κάμνε γιόγκα μόνος σου κάθε πρωί 15'. Γράφτου σε γιογκάδικο για αρχή για να μάθεις τα sequences. Μετά δοκίμασε τη σειρά dvd του Rodney Yee. Οξυγονώνεσαι με αποτέλεσμα να έχεις καλύτερες κυκλοφορίες κτλ

    3. Κάμε κάποιο combat άθλημα για να δυναμώσεις. Άμαν είσαι δυνατός αρρωστάς πιο δύσκολα. Πυγμαχία είναι καλή, αλλά και τα παλεστικά το ίδιο.

    4. Παρέτα τα γυμναστήρια γιατί άμα κουντάς σίδερα σε δύο διαστάσεις ξεχνάς ότι ο κόσμος είναι τρισδιάστατος (μπορεί και παραπάνω βάσει των newageάδων).

    5. Κάμνε γυμναστική γυμνόποδας. Αυξάνεις την ισορροπία σου και μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού.

    6. 4 Φρούτα και 4 μερίδες πράσινα.

    7. ΠΡΟΓΕΥΜΑ!!! Το πιο σημαντικό...

    8. Πρόσεχε που τους τραυματισμούς. Το πιάσιμο των μυών δεν μετρά.

    Μπράβο σου που κάνεις κάτι για το πρόβλημά σου. Είσαι σε σωστό δρόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Ακκανούρης: θέκιου φρέντ ακκανούρη για τες πληροφορίες. Βρίσκω σε πολλά ενημερωμένο πάντως για το θέμα.
    Που γυμναστική νομίζω πάω καλά. Αεροβική τροχάδια μπάσκετ 4-5 φορές της εφτομάδα. Το γυμναστήριο τζαι τα βάρη εν τα πάω καθόλου. Εν έκαμα ποτέ.

    Το πιο δύσκολο πάντως εν η γυμναστική το πρωί, εστω τζαι για 15 λεπτά. Θέλω βίντζι το πρωί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αααχχ μπασκεττούιν. Επεθύμησα. Λλίον ο οσφυικός L5, λλίον οι θλάσεις στους προσαγωγούς κρατούν με πίσω. Έχω τζαι κάτι ομορφούθκια jordan ΙV re edition με το 23 που πίσω, έπιασα τα που τα ξεπουλήματα της Nike πέρσυ. Ακόμα να τα παννίσω:-(

    Μπράβο για τα βάρη. Ρε κουμπάρε πρισμένε, αν σου δειχτώ εννά με κάμεις πάγκο ή εννά μου δείξεις τους κοιλιακούς σου; Άμμα πια.. φλέβες τζαι φλεβούες.

    Ξέρω, το πρωινό είναι το πιο δύσκολο. Αλλά η διαφορά είναι τεράστια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή