CYPRUS CRITIC

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

135 χρόνια μαλάκυνσης

Δεν είμαι αισιόδοξος άνθρωπος. Γενικά θωρώ πολλά μαύρα σύννεφα. Για αυτό τον λόγο προλαμβάνω αρκετά κακά αλλά χάνω τζαι αρκετές ευκαιρίες σε καλούς τζαιρούς. Αλλά γαμώτο την δεδομένη στιγμή τι καλό μπορώ να δω; Γιατί να είμαι αισιόδοξος; Ζω σε μια μοιρασμένη παττισμένη χώρα, με μια διαλυμένη χωρίς προοπτική βιομηχανία, με ένα οικονομικό οικοδόμημα παρωχημένο ξεπερασμένο και χρεοκοπημένο και μια κοινωνία βουτηγμένη στην θρησκοληψία την ξενοφοβία και τον πουριτανισμό. Α και με μια αμυδρή όμως ελπίδα λόγω «εθνικού πλούτου» (αέριο).


Το σάπιο πολιτικό σύστημα της μάσας προσπαθεί απεγνωσμένα να κρατήσει την κατάσταση όπως έχει, κλοτσώντας κάθε ευκαιρία αλλαγής είτε αυτή είναι οικονομική (οικονομική μεταρρύθμιση) είτε πολιτική (λύση Κυπριακού). Τα βάζει με φαντάσματα τρομοκρατώντας τους αφελείς, άβουλους και πολλές φορές απολίτιστους (ναι εννοώ και τα τρία) ιθαγενείς με πατριωτικές- ξενοφοβικές- θρησκευτικές φανφάρες (παπαριές).


Την δεδομένη στιγμή ζούμε ένα εθνικό παροξυσμό με τα κόμματα και κατ’ επέκταση τον κόσμο να τα βάζει με όλους και με όλα. Η κακή Γερμανία που θέλει να μας χαλάσει το πετυχημένο οικονομικό μας μοντέλο γιατί μας φοβάται, η κακή Τρόικα που θέλει να ιδιωτικοποιήσει τα διαμάντια της Κυπριακής κοινωνίας τους ημικρατικούς οργανισμούς, και ο ΟΗΕ ο οποίος με τους εδώ φιλό-τουρκους απεσταλμένους του προσπαθεί να προωθήσει τα Τουρκικά συμφέροντα.


Με τούτα ούλλα κατά νου σκέφτεσαι κατά πόσο υπάρχει ελπίδα να βελτιωθούμε. Τζαι ότι ελπίδα είχα όμως διαλύθηκε όταν πέρασα την Κυριακή που τζείντη πατρονο-εκκλησία τερατούργημα τζεικάτω στην Ελαιώνων. Τζαμέ που περιοδεύει ο νέος θίασος της εκκλησίας μας. Αυτός με τα κόκαλα κάποιου καημένου που υποτίθεται ότι είναι ο Απόστολος Αντρέας και κάνει τον γύρο του πανελληνίου εδώ και χρόνια για να μαζέψει λεφτά για την εκκλησία. Οι πιστοί στέκονται ουρά για να φιλήσουν τα κόκαλα περιμένοντας για ώρες δίνοντας στο τέλος και τον «οβολό τους». Όλα αυτά συνοδεύονται από καζαντί, πόμπες, σάντουιτς, μαλλί της γριάς και άλλα ωραία. Γιατί πίστη χωρίς καζαντί τζαι πόμπα τι σκατά πίστη ένει; Α ναι και να μην ξεχάσουμε. Αφού φιλήσουμε τα κοκάλα τζαι φάμε την πόμπα μας παίρνουμε τηλέφωνο το Σίγμα και κάνουμε παράπονο γιατί έδειξε δύο ομοφυλόφιλους σε μια σειρά της σειράς.


Τζαι σε όσους ισχυρίζονται ότι τα κόκαλα εν όντως του Απόστολου Αντρέα τους έχω έτοιμη την απάντηση. Δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Απλά κάτσετε σπίτι σας, στον καναπέ σας 5 λεπτά και σκεφτείτε με πασα σοβαρότητα και ανοιχτό μυαλό. Πάτε σε ναούς τζαι προσκυνάτε κόκαλα. Κόκαλα πεθαμένου. Τέλος. Τίποτε παραπάνω δεν έχω να πω. Πάμε παρακάτω στην ουσία του ποστ.


Ξέρετε λοιπόν τι μου ήρτε στον νου προχτές την Κυριακή μετά που είδα τούντα μακάβρια πανηγύρια με τες μαύρες μαγείες; Μια εργασία του Κυριάκου Δημητρίου του πανεπιστημίου Κύπρου η οποία καλύπτει και αναλύει μαρτυρίες Βικτοριανών Άγγλων κατά τα 12 πρώτα χρόνια της Αγγλοκρατίας (1878-1891). Μου την έστειλε πριν καιρό ένας φίλος τζαι έκαμε μου απίστευτη εντύπωση τζαι νομίζω ότι εν ευκαιρία να σας βάλω μερικά κομμάτια της που ξεχώρισα. Μπορεί να κυκλοφόρησε τζαι μπορεί πολλοί να την έχετε διαβάσει. Ενι ξέρω.

 


Με την προσάρτηση της Κύπρου στο Ηνωμένο Βασίλειο πολλοί ερευνητές κατέβηκαν στο νησί για να δουν ποια είναι αυτή η νήσος την οποία ήξεραν στην ουσία μόνο από τον Όμηρο και τον Σαίξπηρ.


Καταγράφουν τις εμπειρίες τους τζαι εν πραγματικά εντυπωσιακό πόσα λίγα άλλαξαν στην νοοτροπία των Κυπρίων τα τελευταία 135 χρόνια!!!! Οι Κύπριοι βγήκαν εξαντλημένοι από την Τουρκοκρατία αλλά αρνήθηκαν πεισματικά να υιοθετήσουν τον δυτικό πολιτισμό τον οποίο προσπάθησαν να τους διδάξουν οι Άγγλοι, τις περισσότερες φορές φυσικά με λάθος τρόπο και μεθόδους. Οι άγγλοι ποτέ στην ουσία δεν κατάφεραν να μπουν στο πετσί και στο μυαλό του Κύπριου για να καταφέρουν να του περάσουν όσα ήθελαν. Αλλά και ο Κύπριος αρνήθηκε πεισματικά να τα δεχτεί. Και το τρομερό είναι ότι ακόμα αρνείται. Γιατί πολλά από τα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στο κείμενο είναι ευδιάκριτα και στον νέο-Κύπριο ο οποίος είναι μεν μορφωμένος (μόνο ακαδημαϊκά) αλλά μαστίζεται ακόμα από τις ασθένειες που ανέφερα στην αρχή τις οποίες κουβαλά από τότε.


Ξέρω ότι θα είναι μεγάλο το κείμενο αλλά ξεχώρισα ορισμένα κομμάτια τα οποία έχουν όντως πολύ ενδιαφέρον και τα οποία αν δει κάποιος με ανοιχτό μυαλό μπορεί να διακρίνει πολλές από τις σημερινές μας συμπεριφορές. Να πούμε ότι το κείμενο συγκεντρώνει και αναλύει αναφορές διαφόρων ταξιδευτών (Άγγλων κυρίως) στην Κύπρο


«The account on Cyprus is here informed by the keen and critical eye of the Victorian politician, scholar, traveller, or ambitious businessman, and no consistent use is made of public records».

Οι άγγλοι άλλα περίμεναν να έβρουν τζαι ήβραν άλλα. «Merchants thought they would find in this new field the profits they so ardently desired. Clergymen hoped to find in Cyprus suitable positions for the young men who engaged their sympathies ... Sportsmen fancied there had opened before them a grand chance for new excitement. The island stimulated the imagination of the most adventurous: a new unexplored land with its secrets and hidden knowledge (Robert Hamilton Lang) ».


Τι βρήκαν όμως;;;;


As Phil Robinson observed, «'instead of a fertile land covered with groves or' fruit and fine woods once rendering it the paradise of the Levant, there is hardly upon earth a more wretched spot than it now exhibits». Dlick Ralph Burke, mostly known in Victorian literary circles for his historical work on Spain says «Cyprus had been shamefully governed, oppressed, secluded, and starved by the Turks. It was to be handsomely administered, enriched, and thrown open to the world by the English».


Ή έτσι νόμιζαν μέχρι που γνώρισαν τους ιθαγενείς.


Lieutenant Kitchener, appointed Director of Survey and Head of the Land Registry Office of Cyprus from 1880 to 1883, observed: «the Cypriot popular mentality, that the 'natives have no desire to save time, they follow the same narrow rugged tracks up and down the rocks that their fathers followed before them, and if Government undertook to make roads for them, they would soon be again destroyed. Things were hopefully to change if a few colonists arrived, and the example of their activity 'would speedily infuse energy into the sleepy inhabitants» Χαχαχα οι sleepy inhabitants.... Κάτι μου λαλεί τούτο....


Επίσης «This extreme simplicity and inexpensiveness of the necessaries of life he attributed to the nature of the climate (the great heat of summer) that rendered the inhabitants less disposed to exertion and predisposed them to a life of ease (Phil Robinson, author)».


Οι Κύπριοι όντως βασανισμένοι από την Τουρκοκρατία και φτωχοί ζητούσαν μόνο τα βασικά και δεν ήταν δεκτικοί σε οτιδήποτε άλλο. Χαρακτηριστικό δυστυχώς που έμεινε μέχρι σήμερα αφού αποκτήσαμε πλέον τα βασικά αλλά παρόλα αυτά παραμείναμε προσκολλημένοι στον καταναλωτισμό, την αρχοντοχωριατοσύνη αποδεικνύοντας ότι η φτώχεια του παρελθόντος έμεινε στο αίμα μας. Μας έμεινε απωθημένο.  


«The peasants' struggle to earn the necessities of life, usually through agriculture and farming, had been invariably interlinked with the problem of water supply for the purposes of irrigation. The absence of an organised water supply intensified the problems created by the recurring droughts and the lack of knowledge requisite for applying improved cultivation techniques, thereby disrupting any conception of common welfare (William Hepworth Dixon) ».


Μεν θυμηθώ τωρά τες αποκοπές νερού 130 χρόνια μετά, και την ανικανότητα μας να βρούμε ουσιαστική λύση ακόμα και το 2009.


B. Harris Cowper, portrayed them as «ignorant, superstitious, and in many cases indolent, their social condition is bad ... both men and women are, as a rule, sadly degraded and in need of enlightenment, and of that impulse to self-improvement. Instead of any ambition for self improvement the Cypriots fell under the force 'of the Epicurean philosopher's advice to mankind, "Eat, drink, and be merry, for tomorrow ye die»


Επίσης

According to Brown «the people were naturally addicted to indolence and the keeping of innumerable feast, fast, and Holydays».....Rostovitz who, was sent to investigate the island on behalf of Thomas Cook reported «the people are very poor and uneducated, and a little grasping, and distrustful of civilised ideas».



Κεφάλαιο Θρησκεία:


Οι ιθαγενείς 135 χρόνια πριν ήταν ασυνήθιστα (για τους Άγγλους) θρησκευόμενοι και προσκολλημένοι στον δογματισμό της ορθόδοξης θρησκείας. Όπως  σήμερα δηλαδή. Τόσο προσκολλημένοι που φιλούμε κόκαλα.


«The predominance of this old-fashioned domestic rule had been supported by odd religious principles, assumed to derive from the eternal dogmas of Christianity. The villagers had Christianised heathen rites, their local churches were devoted to a patron saint whom they worshipped and treated like a god (P. Gardner) ».


Σε βαθμό που, «At the village of Avgoru, having seen the three daughters of the proprietor of the house where we rested ill with fever, Dr. McLean wished to administer some medicine, which their father, a priest, peremptorily refused to allow. Obviously, under the sincere conviction that God alone could heal his daughters and no human hands could make them well (Samuel Brown) ».



Κεφάλαιο Τουρκοκύπριοι- Ελληνοκύπριοι.


What are the Cypriots? Wondered Hepworth Dixon: «Except in name, they are neither Turks nor Greeks ... Nowhere have I seen a Turkish figure, nowhere a Grecian profile. Christian Cypriots and Moslem Cypriots was the distinction favoured by David Hogarth»....


Επίσης «whether ''Turk'' or "Greek", they are Eastern people, taking their pastime in an Eastern style, i.e., in the coffee-houses and the bazaars, discussing the latest news, and trying to turn [their] paras into piastres». Πόσο επίκαιρο!!!


Και συνεχίζουν: Despite their poverty the Turkish Cypriots were presented by Victorians as «honest and hospitable, but again in flexibly devoted to a dormant oriental tradition. In their capacity as cultivators and producers they were proclaimed to be rude and innervating agriculturists, and in general inclined to be miserly and unambitious like the Greek population of the island. (J.L. Farley) ».


Παρά όμως τις πολλές τους ομοιότητες οι δύο κοινότητες είχαν προστριβές οι οποίες πήγαζαν στην ουσία από την θρησκεία η οποία κατάστρεψε την συνύπαρξη δύο κατά τα άλλα όμοιων κοινοτήτων οι οποίες θα μπορούσαν κάλλιστα να ζήσουν ειρηνικά.


«Religious fanaticism seems to have prevailed in politics. Whenever the Turks wanted to enforce a political regulation that Cypriot Christians would presumably be unwilling to comply with, they cleverly left religious differences to pave the way for it. This had constantly caused the reaction of the Orthodox Greek Church, the most patriotic in the world, and the priesthood became the natural leading caste of an awakening nation. (archaeologist Reginald Stuart Poole


Κάθε προσπάθεια συμφιλίωσης απέτυχε. Ο θρησκευτικός φανατισμός γάμησε κάθε προσπάθεια τα τελευταία 135 χρόνια.



Κεφάλαιο Δυτικοποίηση πληθυσμού


«Yet the British administration should have extinguished the inherent disposition to transfer religious preoccupations into political life, and thereby established civil and religious liberty on a clearly distinguishable level. The constitution of November 1882 was meant to be a radical measure towards the modernisation of the island's political ethos and it aspired to safeguard the necessary equilibrium between the two races. The Cypriots had already forwarded (January 1882) a petition to the local Government, expressing their dissatisfaction with the progress». Προώθηση ψηφίσματος...Λαλεί σας κάτι τούτο;


«The ordinary peasant who had long indulged in a simple life, surrounded by intellectual darkness, was little, if any, appreciative of social and civil reforms, and tended to interpret those changes in terms of another kind of oppressive rule» Τούτο λαλεί σας κάτι; Ξένα συμφέροντα κτλ κτλ....


«Lang, however, foresaw that «civil stability would ultimately depend on the British attempt 'to extinguish all distinctions based upon religion or race and to classify all under the designation of Cypriotes, thus crushing the Hellenic idea, as well as Mussulman preponderance». Και η προσπάθεια καλά κρατεί εδώ και 135 χρόνια.


Αλλά ξεκάθαρα η προσπάθεια εκμοντερνισμού των ιθαγενών τους έφερε σε ρήξη με τους Βικτοριανούς. Ποτέ στην ουσία δεν κατάφεραν οι άγγλοι να περάσουν τις μοντέρνες τους ιδέες στον θρησκευτικό μεσαίωνα της Κύπρου. Αυτό φυσικά χρεώνεται και στους ίδιους οι οποίοι εφάρμοζαν προφανώς λάθος τακτικές. Το αποτέλεσμα όμως ήταν


As Mallock observed, «the 'policy of the Cyprian patriots has been from the beginning ... at once consistent and simple. It has been to oppose every scheme or suggestion, no matter what, that originated with the British authorities (Mallock)». Ήταν που τότε της μόδας τα ηρωικά όχι φαίνεται... Πόσο αξιολύπητο είναι πραγματικά να έχεις την ίδια τακτική για 135 χρόνια;;;;;


Αλλά «the common people of Cyprus: 'indolent, careless, and mimetic people ... without a touch of Grecian taste. With neither beauty of body nor sense of beauty in the mind ... with neither large aspirations nor practical dexterity of hand, they live on, in a limpid state, like creatures of the lower types, clinging to life for life's own sake; voluptuaries of the sun and sea; holding on by simple animal tenacity through tempests, which have wrecked the nobler races of mankind. (Dixon)». Απόδειξη του λάθος χειρισμού και χαρακτηριστική Αγγλική υπεροψία.


Κάπως έτσι ήρθε η ρήξη «Scott-Stevenson did not hesitate to admit that 'it is doubtless true... that both the civil and the military authorities have a decided antipathy to the Greek portion of the population. These feelings were especially directed against the educated Greeks who propagated patriotic and nationalist aspirations».



Έκαναν πολλά καλά οι Άγγλοι στην Κύπρο αλλά και πολλά κακά. Απέτυχαν στην ουσία να μπουν στην κουλτούρα των Κυπρίων και να προωθήσουν τον πολιτισμό τους με το μαλακό. Στην τελική η μετάβαση από την τουρκοκρατία και τον σκοταδισμό στην δυτική κουλτούρα χρειάζεται χρόνο, προσπάθεια και κυρίως υπομονή την οποία προφανώς δεν είχαν οι Άγγλοι. Αποτέλεσμα ήταν να αποτύχουν και αυτοί αλλά και εμείς αφού ο λαός μας μαστίζεται ακόμα από τα ίδια προβλήματα και συμπεριφορές με τότε. Πότε με ευθύνη δική μας, πότε με ευθύνη των Άγγλων. Οφείλουμε όμως να αποδεχτούμε ότι πρόσφεραν και αρκετά στην Κύπρο. Όπως αναφέρεται:


«What the British found on their arrival might be now obvious. This brings us to the question of what they had in effect accomplished to foster civilisation in the island within twelve years. The dramatic want of infrastructure was extended to works of crucial importance for the commercial and social improvement of the island. Apart from the absence of metalled and properly repaired roads there were practically no bridges, government buildings, hospitals and prisons. In 1878 there was no Post Office in the island, or printing facilities. The British had admittedly to accomplish nothing less than a structural and social metamorphosis. Among other things they had to construct harbours and develop inland communications, to promote education, to revive agriculture and arrange irrigation, create commerce and restore the forests to their former condition. And they had, besides, to deal with the pressing issue of inducing a people of mixed race and religion to live peacefully. (R.H. Laurie) ».


Στην τελική διαβάζοντας την 26σέλιδη αυτή μελέτη λυπάσαι. Λυπάσαι γιατί λάθος χειρισμοί πότε δικοί σου πότε των Άγγλων μας έφεραν στο σημείο που είμαστε σήμερα. Λυπάσαι επίσης γιατί πολλά οπισθοδρομικά χαρακτηριστικά που υπήρχαν τότε (τα περισσότερα ίσως) υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Μετά που 135 χρόνια! Ο ζημιογόνος εθνικισμός, η θρησκοληψία, ο φόβος της αλλαγής, η τεμπελιά, ο ρατσισμός. Πως γίνεται ρε γαμώτο μετά που 135 να μεν καταφέρεις να ξεπεράσεις τούτες τις αρρώστιες; Εν κρίμα. Εν εκνευριστικό. Εν απελπιστικό. Εν λίον που ούλλα.

27 σχόλια:

  1. Δηλαδήηηηηηηηηη, δηλαδήηηηηηηηηηη, προσπαθείς να μας πεις ότι εν ισχύει το "σαν την Κύπρον εν έshιειειειειειειειει;;;;;;;;;;;;;;;;;
    (οξά ότι ισχύει, αλλά που την ανάποδην;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. your best post ever
    kai to pio lypiro.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενα σου. Εδώ και 40 χρόνια είμαι συλλέκτης παλαιών βιβλίων για την Κύπρο - έχω τα βιβλία που αναφέρεστε και επιβεβαιώνω όλα τα αποσπάσματα.
    Πραγματικά οι Άγγλοι έκαναν πολλά καλά, αλλά δεν ήταν εύκολο να μετατρέψουν μια μεσανατολιτικη νοοτροπία σε ευρωπαϊκή. Ίσως να σοκάρει αυτό που θα πω, αλλά η μεγαλύτερη προσφορά τους ήταν η υπογραφή της Συνθήκης του Βερολίνου το 1878. Με αυτή η Κύπρος έφευγε μια για πάντα από την Οθωμανική αυτοκρατορία. Γίνονταν αποικία των Άγγλων μεν, αλλά έμπαινε στην Ευρώπη. Αν αυτό το ιστορικό γεγονός δεν συνέβαινε πως θα ήταν η χώρα μας σήμερα? Στην καλύτερη περίπτωση μια φτωχή επαρχία της Τουρκίας και στη χειρότερη θα είχαμε τη τύχη των Αρμενίων το 1922.
    Οι Άγγλοι το ήξεραν αυτό και μας εκδικήθηκαν για τον αγώνα του 1955-59. Πια εκδίκηση πήραν? Απλώς μας άφησαν να κάμουμε το δικό μας κράτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @orientaction orientaction:Ίσως πρέπει να γιορτάζουμε αυτή την επέτειο τελικά και όχι την 1η Οκτωβρίου;

    @Γούφης: Κοίτα εγώ συμφωνώ..... Σαν την Κύπρο εν έσιει... Όπως θέλει ο καθένας μπορεί να το ερμηνεύσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "...αφού αποκτήσαμε πλέον τα βασικά..."

    Να με συγχωρείς αλλά... αγγούρκα!

    Εκτός αν με το "αποκτήσαμε" εννοείς "γοράζουμε τα εισαγωγές που τα σούπερμάρκετ".

    Στέγη;

    Όπως παν τα πράματα σε 15-30 χρόνια θα εν' ούλλοι (εκτός των ξένων) στο νοίκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έχει και ένα άλλο ενδιαφέρον βιβλίο, που έγραψε η γυναίκα του πρώτου έπαρχου Κερύνειας (Robinson νομίζω ήταν το όνομα του) που ήρθε στην Κύπρο με τον άντρα της και περιγράφει τη ζωή τους στην Κερύνεια περί το 1880.

    Οι παραπάνω που τούτους τους πρώτους Εγγλέζους που ήρθαν, είχαν ήδη προυπηρεσία στην Ινδία, Αφρική και άλλες τριτοκοσμικές χώρες-αποικείες. Αντιλαμβάνονταν ότι οι Κυπραίοι έχουν κάποιο παρελθόν και δεν ήταν άγριοι, αλλά η τουρκοκρατία είχε καταστρέψει όλες τις παλιές δομές που υπήρχαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ρατσιστικές μαλακίες ηλίθιων οπισθοδρομικών εγκληματιών που κρίνουν οπισθοδρομικό λαό και τις οποίες ρατσιστής και κομπλεξικός οπισθοδρομικός Κυπραίος παρουσιάζει ως πρότυπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φταίν ούλλοι οι άλλοι έξω από δω εμείς είμαστε τέλειοι.

      Πρέπει να είσαι το πρότυπο των ιθαγενών που περιγράφουν οι άγγλοι

      Διαγραφή
  8. Πολλά επιμορφωτικό. Σαν εξίσου απαισιόδοξο άτομο ξεχωρίζω μερικές φράσεις που τις νιώθω πιο έντονα. "there is hardly upon earth a more wretched spot than it now exhibits", "unambitious",

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αφού οι Τούρκοι αφαίμαξαν τον τόπο για 400 χρόνια και προηγουμένως οι Φράγκοι και Ενετοί, έρχονται οι Άγγλοι της Βικτωριανής Χολιστερόλης να διαπιστώσουν ότι είμαστε οκνηροί και ανατολίτες. Όταν το Λονδίνο την περίοδο του Ντίκενς είχε χιλιάδες κόσμο να ζει στην εξαθλίωση και οικογένειες να εξωθούν τις παιδούλες κόρες τους στην πορνεία για να ζήσουν. Ταϋλάνδη της εποχής να πούμε...

    Οι Άγγλοι είχαν μια υπεραπλουστευμένη μικροαστική εντύπωση όσον αφορά τις κτήσεις τους. Τις ίδιες διαπιστώσεις έκαναν στην Ινδία, στο Πακιστάν, στο Μπανγκλαντές. Ακόμα και στην Παλαιστίνη όταν o Χίτλερ έσφαζε εβραίους στην Ευρώπη και το μεταναστευτικό ρεύμα των εβραίων προς την τότε Παλαιστίνη είχε ενταθεί, οι Άγγλοι θεώρησαν καλή ιδέα να εκδώσουν νόμο με τον οποίο θα περιοριζόταν η μετανάστευση των εβραίων στο Ισραήλ, έτσι ώστε να μην διαταραχθεί η διοίκησή τους.

    Το δεδομένο είναι ότι το δικαίωμα αυτοδιάθεσης περιορίστηκε από την Αγγλική Διοίκηση. Την φιλοδοξία να απολαύσει η Κύπρος την απελευθέρωση όπως την απολάμβανε η μητροπολιτική Ελλάδα από το 1828 δεν μπορεί κάποιος να την θεωρήσει αδικαιολόγητη.

    Ο πληθυσμός της Κύπρου δεν είχε ακόμη προλάβει να υποβληθεί στην προπαγάνδα των Άγγλων ότι δηλαδή είμαστε "Κυπριλέζοι", όπως το δεχόμαστε τώρα.

    Εάν διαβάσεις ιστορικές αναφορές για την 9η Ιουλίου, θα δεις τα πράγματα υπό διαφορετική σκοπιά, έξω από το αυτομαστιγωτικό πλαίσιο της default ενοχής που εκπέμπεις από καιρό σε καιρό.

    Οι Άγγλοι ήρθαν με τη δική τους ατζέντα. Όχι του απελευθερωτή, αλλά του αυτοκράτορα, του monkey say monkey do.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι Εγγλέζοι απλώς πηδούσαν τις αποικίες τους. Μια απλή σύγκριση του ΑΕΠ της Ινδίας πριν και μετά την Αγγλοκρατία, θα σε πείσει. Από μια από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου έγινε κυριολεκτικά τριτοκοσμική. Αλλά τους έφτιαξαν σιδηρόδρομο για να μπορέσουν να πνίξουν την επάνασταση του 1857.

    Στην Κύπρο έπαιρνα τα χρήματα που υποτίθεται έπρεπε να δίδουν στους Οθωμανούς ως ενοίκιο για την παραχώρηση της Κύπρου και τα χρησιμοποιούσαν για να πληρώσουν το Οθωμανικό δάνειο που πήρε ο Σουλτάνος από το Λονδίνο και δεν μπορούσε να το αποπληρώσει!

    Φάτε σκατά Κυπραίοι, αυτό μας έλεγαν.

    Ποια συμφιλίωση κοινοτήτων, όταν οι Άγγλοι πρώτοι σκέφτηκαν να παίζουν με τις διαφορές των δυο κοινοτήτων. Το 1922 μπλόκαραν την μεταφορά μουσουλμανικού πληθυσμού από την Κύπρο στην Τουρκία για πολιτικούς λόγους. Αλλά ο Wolseley ήθελε να φέρει τζιάλλους Μουσουλμάνους στην Κύπρο για να γίνει 50-50 το πράμα να πιο εύκολο να τηρούν αποστάσεις. Στο νομοθετικό συμβούλιο που υπήρχε πριν τα γεγονότα του 1931 πως γίνεται και οι ψήφοι των Τ/Κ μαζί με τα διορισμένα μέλη του συμβουλίου ισοδυναμούσαν με την ψήφο των Ε/Κ; Διαβολική σύμπτωση ε; Και μετά φυσικά ο κυβερνήτης είχε την νικώσα ψήφο. Μετά με την ΕΟΚΑ είπαν της Τουρκίας να πει τζιαι τζίνη τίποτε για να μεν γίνει η ένωση και τα υπόλοιπα εν ιστορία.

    Σκέφτου μόνο όποια αποικία αφήσαν την έκαμαν πρώτα μπουρδέλο καθαρά από γινάτι και μετά τους έδιναν μια ανεξαρτησία και πήγαιναν στον Λονδίνο για να σπάζουν πλάκα. Διακήρυξη Μπαλφούρ, θα κάμουμε Εβραϊκό κράτος στην Παλαιστίνη αλλά χωρίς να γίνει εις βάρος των δικαιωμάτων του μουσουλμανικού πληθυσμού. Πε αλλό ένα με τον Πόμπο! Ιρλανδία θα σας αφήκουμε, αλλά τις περιοχές που αποικήσαμε με προτεστάντες θα τις κρατήσουμε επειδή δεν είναι (πλέον) Καθολικοί. Ε ναι μαλάκα μου αφού εσύ πήρες τους προτεστάντες το 17ο αιώνα να κάμνουν κουμάντο στους καθολικούς ιθαγενείς. Ινδία, άκου Γκάντι θα σας δώσουμε ανεξαρτησία, αλλά πρέπει να ψηφίσουν και οι Μουσουλμάνοι να δούμε τι θέλουν. Άρα θα κάμουμε Ινδία και Πακιστάν στο οποίο θα περιλαμβάνεται και το Μπαγκλαντες -- πόσα μίλια απέχει η Ντάκα που το Πακιστάν; Οπότε σφακτήκαν για να μοιραστούν Μουσουλμάνοι - Ινδουιστές και μετά το Πακιστάν σφάκτηκε εκ νέου με την Μπαγκλαντές επειδή ηθέλαν να τους Πακιστανούς και δεν αναγνώρισαν το Βεγγαλικό χαρακτήρα του Μπαγκλαντές. Για το Κασμίρ, ακόμα το ψάχνουμε τι θα γίνει.

    Στην Αφρική δεν ξέρω τι έκαναν αλλά μου φαντάζει αδύνατο να μην τα έκαναν σκατά και εκεί.

    Φυσικά και εμείς ως πανέξυπνοι Κυπραίοι επήαμε με τον παπά και τον αμπάλατο τον Γρίβα να κάμουμε τους έξυπνους και να παίξουμε σκληρό παιχνίδι με τον πιο αδίστακτο λαό του κόσμου. Έτα αποτελέσματα. Φταίμε σε πολλά, αλλά σκατά στους Εγγλέζους που ήρταν να φέρουν πρόοδο. Ούτε τα βασικά δεν έκαμαν, και ότι εκάμαν ήταν το ελάχιστο και μηδέν ψυχολογική διαχείριση της αμπαλατοσύνης του Κυπραίου. Αν ερουφούσαν τζιαι τζίνοι καμιά 300 χρόνια Μουλαδοκρατίας θα σου έλεγα και εγώ πόσο σπουδαίοι θα ήταν σήμερα.

    Αλλά το συμπέρασμα για μένα είναι ένα, πλήρης διαχωρισμός εκκλησίας - κράτους και κάμποσες μακαρονάδες. Η εκκλησία στην Κύπρο υπήρξε ο πιο συντηρητικός και ανεύθυνος θεσμός που έδωσε υπόσταση στα εθνικοκαύλικα που κατάστρεψαν την Κύπρο και τώρα συνεχίζουν να αντιστέκονται με βερμπαλισμούς και ανόητα συνθήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ε boyz αν είδετε εν τζαι έχω καμιά διάθεση να υπερασπιστώ τους Εγγλέζους τζαι τες τακτικές τους. Ετόνισα το στο κείμενο 2-3 φορές.

    Το πόιντ μου εμένα ένει ότι πολλές που τες συμπεριφορές που αναφέρουν θωρώ τες ακόμα τζαι σήμερα... έχουν δόση υπερβολής οι αναφορές των Εγγλέζων; Ναι φυσικά έχουν. Εν σημαίνει όμως ότι εν ούλλα αβάσιμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κρίτικ,

    Θεωρείς δηλαδή ότι είναι μέσα στο DNA μας αυτά που μας καταλογίζουν οι Άγγλοι;

    Θα μπορούσες να πεις το ίδιο για τις Σριλανκέζες που "δήθεν" καθαρίζουν αλλά είναι "ξιμαρισμένες", όπως διαπιστώνουν οι μικροαστές μαστόρισες τους;

    Οι Ρουμάνοι και οι Βούλγαροι, όπως διαπιστώνουν οι μπάτσοι μας "εν ούλλοι κλέφτες";

    Οι Ρωσίδες είναι "αντροχωρίστες" όπως διαπιστώνουν οι μαστόρισες και "πουτάνες" όπως διαπιστώνουν οι αντράες των μαστόρισσων;

    Οι Πακιστανοί εν "βρωμισμένοι" όπως διαπιστώνουν οι μικροαστοί γείτονές τους;

    Είναι και σε αυτούς μέσα στο DNA τους;

    Είναι και αυτές "αναφορές με δόση υπερβολής";

    Θα μπορούσε και εδώ κάποιος να πει "Εν σημαίνει όμως ότι εν ούλλα αβάσιμα";

    Πόσο διαφέρουν οι διαπιστώσεις των Βικτωριανών Άγγλων με τις διαπιστώσεις των Μικροαστών Κυπραίων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Ακκανούρης: Εν επικροτώ τον τρόπο με τον οποίο περιγράφουν τον Κύπριο όπως δεν επικροτώ τζαι τες τακτικές τους...Νομίζω ότι εν ξεκάθαρο.

    Αλλά πολλά στα οποία αναφέρονται ναι προφανώς και είναι ευδιάκριτα χαρακτηριστικά μας τζαι σήμερα. Τζαι ορισμένα τόσο κτυπητά που εν μπορείς να μεν τα σχολιάσεις.

    Δηλαδή αναφέρεται στο πρόβλημα του νερού....
    The absence of an organised water supply intensified the problems created by the recurring droughts and the lack of knowledge requisite for applying improved cultivation techniques, thereby disrupting any conception of common welfare (William Hepworth Dixon) ».
    Και φτάνοντας στο 2013 ακόμα έχεις διακοπές νερού άμαν εν βρέξει για 2 χρόνια ενώ έχεις παραδείγματα παγκοσμίως όπου η έρημος έγινε δάσος. Πόσο βλάκας πρέπει να είσαι να μεν καταφέρεις να λύσεις το πρόβλημα.

    Τουρκοι έλληνες
    Except in name, they are neither Turks nor Greeks ... Nowhere have I seen a Turkish figure, nowhere a Grecian profile. Christian Cypriots and Moslem Cypriots was the distinction favoured by David Hogarth»....

    Ναι έτσι ένει..... We are fucking Cypriots τζαι ακόμα μαχούμαστε να το χωνέψουμε ανεμίζοντας Ελληνικές, Τούρκικες, Σοβιετικές σημαίες τζαι σπανιως την Κυπριακή. Έκαμνα το τζαι εγώ παλιά αλλά εξεπέρασα το...

    Θρησκεία...
    Γράφει ότι ούλλοι ήταν τόσο κολλημένοι στην θρησκεία που ακόμα τζαι σε φάρμακα εναντιώνονταν γιατί ήταν να τους θεραπεύσει η θεούλης.
    Τι άλλαξε δηλαδή; Κάνουμε παναίρκα με πόμπες τζαι κούπες τζαι καρτερούμε ουρά για να φιλήσουμε κόκαλα. Σήμερα ας πούμε εν η γιορτή του αρχιεπισκόπου τζαι αντί να έσιει Νέα το πρωί στο ραδιόφωνο του ΡΙΚ βάλουν λειτουργία... Πληρώνω τους εγώ για να βάλουν λειτουργία της εκκλησίας γιατί γιορτάζει ο Τττομης... Είμαστε σοβαροί;;;

    Επαναλαμβάνω τζαι είπα το τζαι μες το κείμενο. Η αντίληψη τζαι η αντιμετώπιση των Άγγλων ήταν λανθασμένη, υπεροπτική χωρίς προφανώς οι περισσότεροι τους να αντιλαμβάνονται ότι μετά από αιώνες τουρκοκρατίας πολλά χαρακτηριστικά μας ήταν τουλάχιστον δικαιολογημένα.

    Αλλά παρόλα αυτά δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ ότι πολλά που τούτα θωρώ τα. Εν μπροστά μου. Εν μες το DNA μας ρωτάς; Εν νομίζω ρε γιατί έν χαρακτηρίζουν τούτες οι συμπεριφορές ούλλο τον πληθυσμό. Όπως έννεν ουλλοι Ρουμάνοι κλέφτες, ούλλες οι Ρωσίδες πουτάνες τζαι οι πακιστανοί βρωμισμένοι.

    Όπως έν ήταν τζαι ούλλοι οι Κυπραίοι κλέφτες και του υπόκοσμου στα 1950s στο Λονδίνο παρά το ότι επικρατούσε αυτή η άποψη στους Άγγλους και όντως υπήρχαν αρκετοί τέτοιοι. Προφανώς μετανάστευαν εκεί γιατί υπήρχε πιο πρόσφορο έδαφος. Όπως μετανάστευσαν και πολλές Ρωσίδες πουτάνες στην Κύπρο γιατί είμαστε πουτανιάρηδες και υπήρχε πρόσφορο έδαφος. Εξού και η λανθασμένη άποψη που επικρατεί.

    Έχεις δίκαιο στο ότι οι γενικοποιήσεις εννεν καλό πράμα. Αλλά τα πιο πάνω χαρακτηριστικά ναι εν έντονα σε τεράστιο ποσοστό των Κυπραίων. Δυστυχώς... για αυτό λαλώ ότι εν λυπηρό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για το νερό, έδωκες πάνω δικέ μου. Θυμίζω το σκάνδαλο Ocean Tankers....

      Είσαι ό,τι θέλεις να είσαι. Αλλά δεν μπορείς να αντιπαραθέσεις κανένα ιστορικό στοιχείο που να επιβεβαιώνει ότι η ταυτότητά σου είναι άσχετη ως προς την Ελληνισμό. Εν πάση περιπτώσει, εάν θέλεις να αποκαλείσαι Κύπριος, go ahead. Κάποιοι άλλοι αποκαλούν τους εαυτούς τους Klingons, εξίσου επίπλαστος όρος.

      Η Κυπριακή σημαία είναι επιβεβαίωση της ήττας που υπέστη ο Ελληνισμός της Κύπρου καθώς το κράτος μας εδράζεται έπί σαθρών πυλώνων όπως είναι ο δικοινοτισμός, το δικαίωμα του βέτο , το affirmative action που είχε ως αποτέλεσμα την ποσόστοση του δημοσίου και των σωμάτων ασφαλείας. Ρατσιστικό κράτος εν τη γενέση του.

      Grecian profile: Ο απόφοιτος της Οξφόρδης ο οποίος γαλουχήθηκε με το πιστεύω του κλειδοκράτορα του Ελληνικού Πολιτισμού, ο γκόμενος της συμφοιτήτριας του Pandora ή Iocaste αδυνατεί να συλλάβει την πολυσυλλεκτικότητα των Ελλήνων.

      Δεν μας πειράζει. Δεν χρειάζομαι την έγκριση κανενού queen's subject για να νοιώθω όπως θέλω να νοιώθω.

      Τα ίδια έλεγαν για τους Κρητικούς κτλ κτλ. Αυτοί θέλουν Ελλάδα μόνο την Αθήνα.

      Η θρησκεία δεν με αφορά, δεν με ενδιαφέρει. Δεν νοιώθω καμία καταπίεση, δεν νοιώθω ότι είναι relevant. Όπως παν τα πράγματα δεν είναι καθοριστική ως προς τη ζωή μας και αυτό φαίνεται από τη φθίνουσα αξία της.

      Διαγραφή
    2. Εχμ.. . εκτός από το σκοταδιστικό Ισλάμ... Το δικό μας είναι απλώς retarded

      Διαγραφή
  14. Aγαπητέ Critic,

    Επειδή άστραψες και βρόντηξες για το "κόκκαλα" και το "παναϋριν" που τα συνόδεψε - ανάμεσα σε άλλα θέματα - απλά ήθελα να εκφράσω την άποψή μου με ήπιο τρόπο και αποφεύγοντας τους δογματισμούς.

    Πρώτα να αναφέρω πως σε διαβάζω και απολαμβάνω πολλά από τα σχόλιά σου ενώ αρέσκομαι στο καυστικό σου χιούμορ και τον εύστοχο κυνισμό σου. Παραυτά, διαφωνώ με τον έντονο τρόπο που καταφέρεσαι στο θέμα της Ορθόδοξης (οστεο)λατρείας... τώρα θα μου πεις, δικό σου το blog, δικές σου οι απόψεις και σε όποιον αρέσουμε. Άμα δεν σου αρέσει ρε φίλε, μην έρχεσαι και μην διάβαζεις.

    Επέτρεψέ μου λοιπόν να πω τα εξής:

    Τους αγίους δεν τους εκλαμβάνουμε για θεούς. Τους προσκυνούμε χωρίς να παραγνωρίζουμε τη φύση τους και γνωρίζουμε πως η προσκύνηση δεν αποτελεί εκδήλωση λατρείας. Αν αυτόν που προσκυνούμε δεν τον δεχόμαστε για Θεό, τότε με την προσκύνηση δεν του αποδίδουμε λατρεία, είναι εκδήλωση τιμής και αγάπης.
    Κανένας νοήμων πιστός δεν έχει την εντύπωση πως οι άγιοι θα σώσουν τους εαυτούς τους ή τους άλλους ανθρώπους. Όποια και αν είναι τα έργα των άγιων, δεν φτάνουν ούτε και για τη δική τους σωτηρία, γιατί δεν ξεπερνούν την εκτέλεση του καθήκοντος (Λουκ. ιζ' 10). Όμως ο Θεός - και συνεπώς η ορθόδοξη εκκλησία - λογαριάζει την προαίρεσή τους και τους αμείβει χωρίς να το αξίζουν.
    Ο πιστός αντλεί δύναμη από τον παραδειγματικό βίο των αγίων και αν κάποιον τον αναπαύει να προσκυνήσει τον άγιο (την εικόνα ή τα όστά του) τότε δεν θα έπρεπε να είναι κατακριτέο με κανέναν τρόπο.
    Θέλω να πω επίσης πως ‘ο οβολός’ του κάθε πιστού/προσκυνητή πάει στα έξοδα συντήρησης του ναού και των ενοριτών του. Τυγχάνει να γνωρίζω από πρώτο χέρι πως οι εκκλησίες (οι ναοί και τα ενοριακά κέντρα) πρέπει να καλύπτουν μόνες τους τα έξοδά τους (ρεύμα, νερό, θέρμανση κ.ο.κ). Παράλληλα απευθύνονται στους ναούς άτομα άπορα, με προβλήματα και ζητούν βοήθεια για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Έχω δει πολλές φορές τον ιερέα να βάζει το χέρι στην τσέπη (και όχι στο παγκάρι) για να δώσει χρήματα σε άτομα που του ζητούσαν. Τα ενοριακά κέντρα που κάνουν φιλανθρωπικές εκδηλώσεις συντηρούν οικογένειες, πληρώνουν ενοίκια, ιδιαίτερα, δίδακτρα, βενζίνη, γιατρούς, φάρμακα, αγοράζουν ψυγεία, έπιπλα, πληρώνουν καθαρίστριες, δασκάλους για σπίτια και οικογένειες που έχουν ανάγκη στήριξης και που η πολιτεία αδυνατεί να παράσχει στήριξη ή απλά δεν βοηθά.
    Δεν είναι σωστό να τα ισοπεδώνουμε όλα γιατί υπάρχουν πιστοί (ναι μέσω των ενοριακών κέντρων με την στήριξη των ιερέων) που κάνουν αγώνα για να μαζέψουν χρήματα με τη βοήθεια της εκκλησίας για να στηρίξουν άτομα που έχουν ανάγκη και δεν πάνε όλα στον ‘τραουλλοπαπά τον αρχι-τσούρο’ ούτε στην Αρχιεπισκοπή. Τα δύο, αποτελούν ξεχωριστές ‘έννοιες’ παρά τον σύνδεσμο που τα διέπει.

    Άτε επολλολόησα. Είναι καλό να μην είμαστε απόλυτοι και να φοράμε τις παρωπίδες εκεί που απλά δεν μας βολεύει.

    Δεν είναι όλα μαύρα φίλε. Απλά θωρείς πολλήν «μαυρόασπρη τηλεόραση» νομίζω τελευταίως. Cheer up!

    Σωτηρία (είδες και τί όνομα μου έδωσαν!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευχαριστώ Σωτηρία για τα καλά σου λόγια.

    Έχω όμως κάποιες διαφωνίες.

    Λες: «Τους προσκυνούμε χωρίς να παραγνωρίζουμε τη φύση τους και γνωρίζουμε πως η προσκύνηση δεν αποτελεί εκδήλωση λατρείας. Αν αυτόν που προσκυνούμε δεν τον δεχόμαστε για Θεό, τότε με την προσκύνηση δεν του αποδίδουμε λατρεία, είναι εκδήλωση τιμής και αγάπης». Θεωρώ τουλάχιστο μακάβριο η εκδήλωση τιμής και αγάπης να γίνεται με προσκύνημα σκελετών. Και εγώ αγαπούσα τον παππού μου αλλά δεν προσκυνώ τα κόκαλα του. Φαντάζομαι και εσύ το ίδιο με νεκρά αγαπημένα σου άτομα. Γιατί πρέπει να κάνω αυτό για κάποιο άγιο;

    Λες επίσης «Όμως ο Θεός - και συνεπώς η ορθόδοξη εκκλησία - λογαριάζει την προαίρεσή τους και τους αμείβει χωρίς να το αξίζουν».
    Επίσης διαφωνώ, άρα διαφωνούμε και στην κοσμοθεωρία μας. Ο θεός δεν είναι «συνεπώς η ορθόδοξη εκκλησία». Ο θεός πιστεύω είναι αυτό που ευχαριστεί και βοηθάει τον καθένα. Η ορθόδοξη εκκλησία και ο Χριστιανισμός γενικότερα είναι απλά ένα αποτέλεσμα καλύτερης στρατηγικής marketing από τους αποστόλους, 2000 χρόνια πριν. Τίποτε περισσότερο. Ο homo sapien είναι πολύ μικρός και ασήμαντος για να αντιληφθεί με ακρίβεια τι δημιούργησε και ποιος διοικεί το σύμπαν. Πόσο μάλλον να πιστεύει ότι αυτός κατέβηκε στην γη για να θυσιαστεί για εμάς.

    Επίσης «Είναι καλό να μην είμαστε απόλυτοι και να φοράμε τις παρωπίδες εκεί που απλά δεν μας βολεύει». Δεν θα έλεγα ότι φοράω παρωπίδες. Κολλήματα έχω ναι... Αλλά μεγαλύτερη παρωπίδα από το πίστευε και μη ερεύνα δεν νομίζω να υπάρχει.

    Τέλος δεν ειρωνεύομαι την δουλειά που γίνεται από πολλούς ανθρώπους που όντως βοηθούν μέσω της εκκλησίας. Όπως και πάρα πολλοί ιερείς είναι χρυσοί άνθρωποι. Αυτό δεν το αμφέβαλλά ποτέ. Ο οβολός που πάει όμως για την συντήρηση των ναών είναι που με ενοχλεί. Γιατί η συντήρηση ενός ναού παλάτι όπως ο συγκεκριμένος κοστίζει χιλιάδες ευρώ τον χρόνο. Λεφτά πετάμενα για την μεγαλομανία της εκκλησίας και του αρχιεπισκόπου. Και για αυτό τον λόγο έρχονται και οι κάρες.

    Τέλος να τονίσω ότι ποτέ δεν ειρωνεύτηκα την πίστη του καθένα. Εγώ δεν δηλώνω άθεος. Δηλώνω agnostic. Η αλήθεια πίσω από την δημιουργία του σύμπαντός του ανθρώπου κτλ είναι άγνωστη. Μπορεί να υπάρχει μπορεί και όχι. ο καθένας έχει το δικαίωμα να πιστεύει ότι θέλει.

    Αλλά το προσκύνημα σκελετών συγνώμη δεν μπορώ ούτε να το χωνέψω ούτε να το ξεπεράσω. Μου φαίνεται επιεικώς υπερβολικό. Και δυστυχώς έχω και κοντινά μου άτομα τα οποία πήγαν και είχαμε έντονες συζητήσεις για αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σωτηρία, αν υπάρχουν άτομα τα οποία είναι απόλυτα και που φοράνε παρωπίδες, είναι αυτοί που έχουν τυφλή πίστη στον Θεό απλά και μόνο επειδή έχουν μεγαλώσει να το πιστεύουν και όχι κατόπιν επιλογής. Δεν είσαι χριστιανή επειδή το επέλεξες εσύ αλλά επειδή γεννήθηκες και μεγάλωσες σε μια χριστιανική ορθόδοξη κοινωνία και επειδή αυτό σε έχουν μάθει να πιστεύεις. Αν π.χ. γεννιόσουν σε μια Ισλαμική χώρα, θα ήσουν τώρα μουσουλμάνα και θα υποστήριζες άλλα πράγματα. 'Οπως και αν ήσουν βουδίστρια, Ινδουίστρια κ.τ.λ.

    Είμαι και εγώ αγνωστικιστής όπως και ο Κριτίκ. Και συμφωνώ με τις απόψεις του. Αυτό που εγώ θέλω να προσθέσω είναι ότι δεν χρειάζεσαι την θρησκεία για να έχεις εμπάθεια. Όπως υπάρχουν πιστοί φιλάνθρωποι υπάρχουν και μη πιστοί που βοηθούν τους συνανθρώπους τους. Δεν το κάνουν λόγω θρησκείας αλλά λόγω χαρακτήρα.

    Για να είμαι ειλικρινής, είναι πολλά πράγματα που θέλω να πω, λόγω του σχολίου σου αλλά κυρίως λόγω της αντιμετώπισης που έχω σαν αγνωστικιστής από πιστούς ορθόδοξους χριστιανούς (που δεν είναι και η καλύτερη μπορώ να πω). Βαρέθηκα όμως να δικαιολογώ τον εαυτό μου στους άλλους.

    Ο καθένας είναι ελευθερος να πιστεύει αυτό που θέλει. Φτάνει πάντα να υπάρχει σεβασμός.

    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. γιατί τοσες ταμπελες ρε παιδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. " Αυτό που εγώ θέλω να προσθέσω είναι ότι δεν χρειάζεσαι την θρησκεία για να έχεις εμπάθεια": Θεωρώ πως εννοείς "ενσυναίσθηση" αντί εμπάθεια.

    Αν σε ενδιαφέρει, γώ δηλώνω ότι "δεν ασπάζομαι οποιοδήποτε συγκεκριμένο δόγμα" και με αυτόν τον τρόπο δεν χρειάζεται να εξηγήσω "τι δεν γνωρίζω" το οποίο προκύπτει συχνά πυκνά όταν δηλώνει κάποιος "αγνωστικιστής".

    "Ο καθένας είναι ελευθερος να πιστεύει αυτό που θέλει. Φτάνει πάντα να υπάρχει σεβασμός."

    Απόψεις που θέτουν σε κίνδυνο την ελευθερία και τη σωματική ακεραιότητα των δικών μου και του εαυτού μου είναι κατάπτυστες και ανάξιες σεβασμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. George Carlin - Religion

    http://www.youtube.com/watch?v=6RT6rL2UroE

    Κριτίκ αν δεν ξέρεις ποιος είναι ο George Carlin, το ποιο πάνω βίντεο του θα σου αρέσει πολύ. Εμένα μου αρέσει πολύ και βλέπω ομοιότητες μετάξύ εσένα και του George.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ναι ξέρω τον.. Είδα το ξανά το video....πολλά καλό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αγαπητέ Ανώνυμε,

    Να σου αναφέρω πως δεν γεννήθηκα και δεν βαφτίστηκα ορθόδοξη. Είδες... που δεν το ήξερες. Απλά το υπέθεσες από αυτά που έγραψα, ή απλά γιατί έγραψα ελληνικά συνεπώς Ορθόδοξη από τα γεννοφάσκια μου. Τα στερεότυπα και οι νόρμες που προανέφερες... buzzer sound... δεν ισχύουν στη δική μου περίπτωση.

    Στην οικογένειά μου, την ευρύτερη μου οικογένεια, έχουμε όλων των ειδών τις 'Θρησκείες' (πλην μουσουλμάνου, απλά δεν μας έτυχε, ακόμα τουλάχιστον). Αποδεχόμαστε όλοι τους άλλους.

    Εγώ επέλεξα να γίνω ορθόδοξη από προτεστάντης που μεγάλωσα, πριν από 10 χρόνια. Και πίστεψέ με, υπάρχει μεγάλη διαφορά... Το έκανα από δική μ ου προσωπική επιλογή στα 30 μου.

    Έκανα κατήχηση με τη δική μου θέληση, είμαι 40 χρ. σήμερα και πίστεψέ με ποτέ δεν είδα πουθενά το "Πίστευε και Μη Ερεύνα" μέσα στην ορθοδοξία. Αντιθέτως είχα πολλές απορίες, ακόμα έχω και αναζητώ. Δεν μου το απαγορεύει κανένας αυτό. Μέχρι τώρα οι απαντήσεις με ικανοποιούν ως επί το πλείστον.

    Μίλα με ανθρώπους που δεν είναι απόλυτοι στο θέμα της θρησκείας, ιερείς - και μη - μορφωμένους - ευτυχώς υπάρχουν πολλοί που δεν είναι απόλυτοι - και ψαγμένους που δεν στέλνουν στο πυρ το εξώτερων ο,τιδήποτε δεν κάνει comply με τα δικά τους πιστεύω.

    Το δικό μου σχόλιο πήγαινε στο ότι, καθένας μα ο καθένας κάνει αυτό που τον αναπαύει και παράλληλα ήθελα να θίξω πως το προσκύνημα των οστών δεν αποτελεί λατρεία.

    Θα συμφωνήσω πως η ιδέα των οστών είνα λίγο μακάβρια. Με ξένιζε και μένα αρχικά, όμως μέσα στο context της εκκλησίας έπαψε να με ενοχλεί.

    Και ναι Critic, φίλήσα τα οστά του νεκρού μου πατέρα κατά την εκταφή τους όπως ασπάζομαι συχνά τη τη φωτογραφία του, απλά γιατί αισθάνομαι αγάπη παρόλο που έχει φυγεί και μου λείπει.

    Κάπως έτσι ενδεχομένως να αισθάνεται ένας πιστός που προσκυνά τα λείψανα αγίων, αισθάνεται να δένεται με τον άγιο του οποίου ενδεχομένως γνωρίζει τον βίο, τις πράξεις του κλπ.

    Για τον συγκεκριμένο κτίσμα-ναό, δεν έχω να πω πολλά αγαπητέ Critic. Δεν διαφωνώ... και πάλι όμως ήταν επιλογή των ενοριτών με τη δικαιολογία πως όλοι οι κάτοικοι της bourgeoisie της Ελαιώνων και Σια. ήθελαν έναν μεγαληπέβολο ναό που να ταιριάζει στην περιοχή και που να είναι τόοοοοοοσο μεγάλος (με το συμπάθειο) για να χωρά όλους τους πιστούς καθώς είναι μεγάλη η περιοχή. Ε, αυτό λοιπόν έφτιαξαν.

    Τότε που ακόμα ήταν υπό ανέγερση ρώτησα κάποιον γνωστό μου που σέβομαι την άποψή του γιατί έκαναν κάτι τόσο μεγάλο, για να σκανδαλίζεται ο κόσμος; Μου είπε, 'ξέρεις μπορεί να επιτρέπουν οι συνθήκες τώρα να χτίζονται ναοί, μεγάλοι και μικροί γιατί μπορεί στο μέλλον ο κόσμος να αισθάνεται την ανάγκη για προσευχή και να μην επιτρέπουν στο μέλλον οι συνθήκες'. Μετά βέβαια βλέπεις την επιγραφή 'Δοξα το Θεώ έχουμε Λεφτά' για graffitti απ'έξω... τί να πω.

    Αγαπητέ Ανώνυμε,
    Νομίζω πως κάνεις παρέα με τα λάθος άτομα. Εγώ έχω ενσυναίσθηση για οποιονδήποτε, γι'αυτά που πιστεύει, που πρεσβεύει και πίστεψέ με, δεν είμαι 'μονάδα' στο είδος μου.
    Και πάλι, σε αυτό τον τόπο ας είμαστε ανοιχτόμυαλοι, όποια θρησκεία και αν έχουμε σε ότι και αν πιστεύουμε και ο Θεός – όπως τον βλέπει ο καθένας – δεν νομίζω να καταδικάσει κανέναν μας και την ελεύθερή μας βούληση για να μας ασκήσει κριτική... γιατί δεν έχει χρόνο... είμαστε αφελείς αν βλέπουμε έτσι τα πράγματα.. στο κάτω κάτω όπως λέει και το γνωστό άσμα (σε χαλαρή μετάφραση) είναι απασχολημένος να πίνει καφέ με τον Πάπα.

    Επολολλόησα για 2η φορά και θα είναι η τελευταία.

    (Η) Σωτηρία (της ψυχής που είναι πολύ μεγάλο πράμα, και πάλι ως παράφραση από γνωστό λαϊκό άσμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή